Sivu 1/1

rs2k escon toisenpuolen käsijarru ei pidä

Lähetetty: 08 Kesä 2006 18:09
Kirjoittaja jesse1987
mikähän voi olla kun vasentakajarru ei oikeen pidä? dynolla ajaa niin oikeapuoli on noussut jo 60(max110) kun vasen rupee vasta ottamaan, poljin on siis melkeen puolvälissä enen kun vasuri rupee ottamaan. ja sit kun oikee on maksimissa niin vasuri on puolet siitä.
palat ja levyt on uudet ja satula on herkistelty ja männät liikkuu ihan sormivoimin. mut tossa herkistelyn yhteydessä huomasin semmosen jutun, että polinta on aika raskas painaa vaikka satulassa ei oo ees paloja paikallaa, mutta silti männät liikkuvat sormin painellessa ihan kevyesti. mutta niissäkin on semmonen ominaisuus että kun toista painaa sisään toinen tulee ulos.
eli periaatteessa vika ei vois olla satulassa/männissä kun ne kerta liikkuvat niin herkästi. voisko takajarrujen paineensäätäjässä olla häikkää? letkut ja putket näyttäs olevan ihan ok, mut voisko niissäkin olla tukoksia tms?

Otsikko muutettu uutta ongelmaa kuvaavaksi

Lähetetty: 10 Kesä 2006 00:29
Kirjoittaja Monteonisti
Vaihda aluksi nesteet, jos onnistuu niin ei liikaa tukoksia. Joskus änkee vastaan säätösysteemi jos jumissa! 8)

Lähetetty: 15 Kesä 2006 20:48
Kirjoittaja jesse1987
joo tänään vaihdoin noi jarrunesteet jotka oli ihan kuravelliä, varmaan 10vuoteen vaihdettu niitä :x ja se takajarrupaineiden säätäjäkin oli ihan jumissa jolloin se ei päästäny toiselle puolelle nestettä ollenkaan. sain sen onneksi herkisteltyä ja nyt jarrujen välinen ero oli kokoajan alle 3%, eli aika pirun hyvät :wink:
Mutta oli jännä huomata mitenkä tehottomat noi takajarrut on, kun etujarrut menee lukkoon niin viisari näytti 1250 ja takajarruja ei saanut edes lukkoon ja lukema jäi 600. eli siis puolet tehottomammat, en ois uskonu et noin etupainoset on jarrut. jopa käsijarru oli tehokkaampi kun käyttöjarrut takana :)

Mutta seuraava ongelma koskeekin juuri tuota käsijarrua, eli kuskinpuoleinen pitää ihan pirun hyvin, mutta pelkääjänpuoleinen ei käytännössä ollenkaan. levy on uus samoin myös käsijarrukengät, purin myös koko systeemin ja herkistelin mut ei silti pidä. kehin ne myös niistä pienistä reijistä niin että molemmat pyörivät yhtä herkästi. myös vaieri on säädetty ''sopivaksi''.
Oisko jollain jotain hienoa kuvaa et mitenkä se käsijarrumekanismi oikeen toimii, kun näytti jotenkin niin utoopiselta

Lähetetty: 15 Kesä 2006 20:55
Kirjoittaja janzamar

Lähetetty: 15 Kesä 2006 23:33
Kirjoittaja jesse1987
joo no siis kyllä toi systeemi on ihan tuttu missä ei oo kun pelkät rummut takana, mut tossa mun eskossa on levyt takanakin ja käksälle oma rumpu niin se systeemi on ihan erilainen. toi alaosa on sama mut se mikä niitä kenkiä liikuttaa on aika erikoinen viritys.

Lähetetty: 16 Kesä 2006 09:57
Kirjoittaja janzamar

Lähetetty: 16 Kesä 2006 16:16
Kirjoittaja jesse1987
janzamar kirjoitti:http://auto.howstuffworks.com/disc-brake3.htm

Tuon tapainen sitten..?
ei tuommomenkaan. kässärillä on oma rumpu, mutta koska se on vaieri käyttoinen niin se on ihan erilainen kun semmoisen missä takana on pelkät rummut.

Lähetetty: 16 Kesä 2006 16:22
Kirjoittaja Sultzi
Siinähän on sellainen mekaaninen levittäjä. Oletko sitä rasvonut ja nitkuttanut?

Lähetetty: 16 Kesä 2006 18:48
Kirjoittaja jesse1987
johoo voipi olla että menee vaieri vaihtoo. tossa äsken kaverin kanssa testailtiin niin toisella puolella se vaieri ei liiku yhtään ja toisellakin ihan pirun kankeesti. semmonen narina vaan kuuluu. ja mekanismit on herkistelty.
hemmetti kun en saa autoa nosturille kun ainoastaan torstaisin(töissä) niin se vähän vaikeuttaa auton laittoa :evil:

Lähetetty: 17 Kesä 2006 00:48
Kirjoittaja Monteonisti
Voitelua kaipaa tai "vedon tasaaja" jumissa, siis tarkoitan että yleensä, ei siis tietoa tuosta, kässärikahvasta lähtee yks vaijeri ja tuo "jakaja/tasaaja" siirtää voiman molemille takavaijereille tai vaijerilenkille. Jos taas lähtee kahvasta 2 vaijeria niin voi käsin kokeilla liikkuvatko herkästi molemmat! 8)

Lähetetty: 17 Kesä 2006 11:50
Kirjoittaja jesse1987
Monteonisti kirjoitti:Voitelua kaipaa tai "vedon tasaaja" jumissa, siis tarkoitan että yleensä, ei siis tietoa tuosta, kässärikahvasta lähtee yks vaijeri ja tuo "jakaja/tasaaja" siirtää voiman molemille takavaijereille tai vaijerilenkille. Jos taas lähtee kahvasta 2 vaijeria niin voi käsin kokeilla liikkuvatko herkästi molemmat! 8)
luulen että tossa on toi ensimmäinen vaihtoehto eli yks yhteinen vaieri rumpujen välissä.