Sivu 1/1

Mondeo '93 alatukivarsien vaihto

Lähetetty: 07 Kesä 2006 09:00
Kirjoittaja Neito79
Olen selaillut foorumia aiheesta ja kysyisin, että onko tuo operaatio kovinkin aikaavievää ja saako siinä tehtyä isompaa vahinkoa?

Alatukivarret on ostettu ja pitäis vaihtaa pian, kun on uusintakatsastus jo 19. pvä...

Lähetetty: 07 Kesä 2006 09:42
Kirjoittaja Neito79
Ok, kiitos vastauksesta :)

Lähetetty: 07 Kesä 2006 17:06
Kirjoittaja Buster
Ittellä ollu aina ongelmia kun ei ole meinannut saada takaisin paikoilleen.
Ota huomioon että jos ei ole vaihdettu aikaisemmin yhtään puslaa kuskin puolelle niin joutuu katkaisemaan etumaisen pultin
koska ei sovi lähtemään pois yläkautta kun vaihdeloota on edessä :D

Lähetetty: 08 Kesä 2006 13:21
Kirjoittaja Neito79
Eilen saatiin vaihettua (ojentelin työkaluja tekijälle)pelkääjän puoleinen, piti vaan kesken kaiken lähteä ostamaan lisää pultteja ja sitte olikin jo niin pirun kylmä että päätettiin vaihtaa se kuskin puoleinen tänään. Ja nyt se sujuu nopeemmin kun on osat ja kaikenlaiset työkalut valmiina :D

Pelkääjän puolella tarvi kuumentaa sen pallonivelen pulttia, muut lähti hakkaamalla ehjinä irti, uuden alatukivarren paikalleenlaitto vei aikaa, kun siinä on ne bensaletkut eessä :evil:

kiitos neuvostasi :)

Onko kellään/missään tietoa Helsingin alueella sijaitsevista kohtuuhintaisista autokorjaamoista, jotka tekee oikeesti hyvää jälkeä?

Lähetetty: 08 Kesä 2006 14:07
Kirjoittaja Escotar
Neito79 kirjoitti: Onko kellään/missään tietoa Helsingin alueella sijaitsevista kohtuuhintaisista autokorjaamoista, jotka tekee oikeesti hyvää jälkeä?
Mä käytin sielläpäin asuessani Melasalmella vantaanpuistossa, sai nainenkin asiallista palvelua.

Lähetetty: 11 Kesä 2006 00:42
Kirjoittaja Neito79
alatukivarsi

Vaatii hyvät työkalut ja reilusti voimaa, mikäli pultit pahasti ruosteessa. Mikäli tosi pahasti ruostuneet, kannattaa suosiolla lämmittää (hitsipilli/kaasupoltin/yms...), ettei katkaise pultteja.
Kuskinpuolen etummaisen pultin joutuu katkaisemaan, koska vaihdelaatikko tiellä.

Fordin tehtaan ohje; uusi pultti alakautta ja mutteriksi nyloc-mutteri (kysytty Adita Oy:stä --> valtuutettu Ford-korjaamo).

Hyvin toimii vaihdon jälkeen, käväsin Stadista Turussa :D

Lähetetty: 11 Kesä 2006 23:39
Kirjoittaja Monteonisti
Jos kerta toimi Turuus, niin varmaan toimii muuallakin! :shock:

Lähetetty: 12 Kesä 2006 09:02
Kirjoittaja kd
lapazu kirjoitti: Kaukana tehtaan ohjeesta.... Tehdas opastaa pudottamaan apurunkoa sen verran että pultti sopii tulemaan pois. (Tietolähde: Tehtaan kirjoittama korjaamokäsikirja) Kai se nylokkikin toimii kun niin moni on sen jo tehnyt.
Tossa uudemman Mondeon ohjeessa sanottiin just noin että pitää apurunkoa pudottaa. Sitten siinä puhuttiin myös että rungon paikka pitää merkitä tarkalleen että sen saa takaisin oikeaan kohtaan ja se pitää tukea ettei jotkut puslat hajoa.

Mutta ehkä se on loppupeleissä kuitenkin helpompi katkaista se pultti niin ei tartte koskea siihen apurunkoon...

Lähetetty: 12 Kesä 2006 22:45
Kirjoittaja Monteonisti
Onkos nuo alatukivarret kulutustavaraa kun omassa näyttäs vielä alkuperäisiltä (-95/200tkm)? :?:

Lähetetty: 13 Kesä 2006 22:38
Kirjoittaja Monteonisti
Pusliahan minä tarkoitin ja alapalloa lisäksi! :twisted:

Lähetetty: 14 Kesä 2006 13:58
Kirjoittaja Neito79
lapazu kirjoitti: Kaukana tehtaan ohjeesta.... Tehdas opastaa pudottamaan apurunkoa sen verran että pultti sopii tulemaan pois. (Tietolähde: Tehtaan kirjoittama korjaamokäsikirja) Kai se nylokkikin toimii kun niin moni on sen jo tehnyt.
:oops:

No, me tehtiin tuo pihamaalla ja Aditassa neuvoivat, että voi katkaista sen pultin ja laittaa uuden alakautta ja nylocilla varmistetaan, ettei se putoile.