Mondeo '93 alatukivarsien vaihto

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
Neito79
Viestit: 8
Liittynyt: 07 Kesä 2006 08:57
Paikkakunta: Helsinki

Mondeo '93 alatukivarsien vaihto

Viesti Kirjoittaja Neito79 »

Olen selaillut foorumia aiheesta ja kysyisin, että onko tuo operaatio kovinkin aikaavievää ja saako siinä tehtyä isompaa vahinkoa?

Alatukivarret on ostettu ja pitäis vaihtaa pian, kun on uusintakatsastus jo 19. pvä...
Neito79
Viestit: 8
Liittynyt: 07 Kesä 2006 08:57
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Neito79 »

Ok, kiitos vastauksesta :)
Buster
Viestit: 201
Liittynyt: 10 Kesä 2005 23:24

Viesti Kirjoittaja Buster »

Ittellä ollu aina ongelmia kun ei ole meinannut saada takaisin paikoilleen.
Ota huomioon että jos ei ole vaihdettu aikaisemmin yhtään puslaa kuskin puolelle niin joutuu katkaisemaan etumaisen pultin
koska ei sovi lähtemään pois yläkautta kun vaihdeloota on edessä :D
Neito79
Viestit: 8
Liittynyt: 07 Kesä 2006 08:57
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Neito79 »

Eilen saatiin vaihettua (ojentelin työkaluja tekijälle)pelkääjän puoleinen, piti vaan kesken kaiken lähteä ostamaan lisää pultteja ja sitte olikin jo niin pirun kylmä että päätettiin vaihtaa se kuskin puoleinen tänään. Ja nyt se sujuu nopeemmin kun on osat ja kaikenlaiset työkalut valmiina :D

Pelkääjän puolella tarvi kuumentaa sen pallonivelen pulttia, muut lähti hakkaamalla ehjinä irti, uuden alatukivarren paikalleenlaitto vei aikaa, kun siinä on ne bensaletkut eessä :evil:

kiitos neuvostasi :)

Onko kellään/missään tietoa Helsingin alueella sijaitsevista kohtuuhintaisista autokorjaamoista, jotka tekee oikeesti hyvää jälkeä?
"Kun ite tekee, ni saa mitä tulee" ;)
Avatar
Escotar
Viestit: 198
Liittynyt: 03 Helmi 2005 18:58
Paikkakunta: P-H/grassland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Escotar »

Neito79 kirjoitti: Onko kellään/missään tietoa Helsingin alueella sijaitsevista kohtuuhintaisista autokorjaamoista, jotka tekee oikeesti hyvää jälkeä?
Mä käytin sielläpäin asuessani Melasalmella vantaanpuistossa, sai nainenkin asiallista palvelua.
'70 Escort 1300 deluxe
Escort 1.8 ghia stw '97
Neito79
Viestit: 8
Liittynyt: 07 Kesä 2006 08:57
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Neito79 »

alatukivarsi

Vaatii hyvät työkalut ja reilusti voimaa, mikäli pultit pahasti ruosteessa. Mikäli tosi pahasti ruostuneet, kannattaa suosiolla lämmittää (hitsipilli/kaasupoltin/yms...), ettei katkaise pultteja.
Kuskinpuolen etummaisen pultin joutuu katkaisemaan, koska vaihdelaatikko tiellä.

Fordin tehtaan ohje; uusi pultti alakautta ja mutteriksi nyloc-mutteri (kysytty Adita Oy:stä --> valtuutettu Ford-korjaamo).

Hyvin toimii vaihdon jälkeen, käväsin Stadista Turussa :D
"Kun ite tekee, ni saa mitä tulee" ;)
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Jos kerta toimi Turuus, niin varmaan toimii muuallakin! :shock:
kd
Viestit: 155
Liittynyt: 27 Loka 2005 10:33
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja kd »

lapazu kirjoitti: Kaukana tehtaan ohjeesta.... Tehdas opastaa pudottamaan apurunkoa sen verran että pultti sopii tulemaan pois. (Tietolähde: Tehtaan kirjoittama korjaamokäsikirja) Kai se nylokkikin toimii kun niin moni on sen jo tehnyt.
Tossa uudemman Mondeon ohjeessa sanottiin just noin että pitää apurunkoa pudottaa. Sitten siinä puhuttiin myös että rungon paikka pitää merkitä tarkalleen että sen saa takaisin oikeaan kohtaan ja se pitää tukea ettei jotkut puslat hajoa.

Mutta ehkä se on loppupeleissä kuitenkin helpompi katkaista se pultti niin ei tartte koskea siihen apurunkoon...
--=< Mondeo 1.8L Duratec 125hv Mk III 2002 >=--
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Onkos nuo alatukivarret kulutustavaraa kun omassa näyttäs vielä alkuperäisiltä (-95/200tkm)? :?:
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Pusliahan minä tarkoitin ja alapalloa lisäksi! :twisted:
Neito79
Viestit: 8
Liittynyt: 07 Kesä 2006 08:57
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Neito79 »

lapazu kirjoitti: Kaukana tehtaan ohjeesta.... Tehdas opastaa pudottamaan apurunkoa sen verran että pultti sopii tulemaan pois. (Tietolähde: Tehtaan kirjoittama korjaamokäsikirja) Kai se nylokkikin toimii kun niin moni on sen jo tehnyt.
:oops:

No, me tehtiin tuo pihamaalla ja Aditassa neuvoivat, että voi katkaista sen pultin ja laittaa uuden alakautta ja nylocilla varmistetaan, ettei se putoile.
"Kun ite tekee, ni saa mitä tulee" ;)
Vastaa Viestiin