Sivu 1/1

sierran hammastanko kuin kuluva osa?

Lähetetty: 30 Touko 2006 21:22
Kirjoittaja viirut
meinaa vaan täristää rattia.. jarrulevyt, iskarit, laakerit, nivelet, renkaat on uusittu. vanteet on tarkastettu ja renkaat painotettu monessa paikassa, mutta ravistaa silti. rengaspainettakin on kokeiltu muuttaa mutta tuloksetta. ajattelin että johtuisko hammastangosta kun on aika väljä? onko tyyppi vika tai yleistä että vaihdetaan? auto sierra 1.6 ohc sedan 88 eikä ole tehostettu ohjaus. saako näihin vaihdettua puslia?

Lähetetty: 30 Touko 2006 21:24
Kirjoittaja Jaakko85
Saahan sitä vähän kiristettyä.

Lähetetty: 30 Touko 2006 21:27
Kirjoittaja viirut
siis kun ottaa kiinni raidetanko sisäpäästä ja heiluttaa ylös alas niin hammastangon sisusta on väljä hammastangon koteloon. sitä väljyyttä ei varmaan saa pois kiristämällä? uskoisin, että hammastangosta on kulunut holkki väljäksi.. ja ajetllut, että se täristäminen johtuu siitä kun siinä on ylös alas väljää

Lähetetty: 30 Touko 2006 21:37
Kirjoittaja janzamar
Onhan noita vaihdeltu ja vaihdatettu konttorin komennostakin.
Ihan normaaliahan se on että kuluvat,eikä ole mitenkään vain Fordin juttuja.

Re: sierran hammastanko kuin kuluva osa?

Lähetetty: 01 Kesä 2006 21:14
Kirjoittaja henu
viirut kirjoitti:meinaa vaan täristää rattia.. jarrulevyt, iskarit, laakerit, nivelet, renkaat on uusittu. vanteet on tarkastettu ja renkaat painotettu monessa paikassa, mutta ravistaa silti. rengaspainettakin on kokeiltu muuttaa mutta tuloksetta. ajattelin että johtuisko hammastangosta kun on aika väljä? onko tyyppi vika tai yleistä että vaihdetaan? auto sierra 1.6 ohc sedan 88 eikä ole tehostettu ohjaus. saako näihin vaihdettua puslia?
onko varma että jarrulevyt ei oo kierot, ku muutamaan tärisevään sierraan oon törmännyt jossa on etu jarru/jarrut laahannu ihan vähän ja aiheutanut tärinää

Lähetetty: 02 Kesä 2006 08:58
Kirjoittaja viirut
olen ihan varma

Lähetetty: 03 Kesä 2006 12:52
Kirjoittaja viirut
täristys loppui, hammastanko oli väljä!

Lähetetty: 10 Kesä 2006 12:17
Kirjoittaja Eemeli
Jos toi hammastanko on väljä siel putkessa(heiluu ylös alas) niin eihän se ole muuta ku nykäsee siinä kulma niveles olevaa pulttia(tai no siin montussa oleva kuusio kanta) vähän tiukemmalle. Sillä saa ainaki sen kuskin puolen kireelle. Vänkärin puolella se taitaakin olla puslan vaihto homma. Mulla itellä pitää ainaki kiristää about kerran pari vuodessa vähäsen niin loppuu ne turhat tärinät, vimputukset ja hakemiset.

Lähetetty: 20 Kesä 2006 07:50
Kirjoittaja tumakirj
Mites jos ohjaus tehostettu (sierra 2.0i) saako hammastangon väljyyttä jotenkin poistettua vai vaihtaakko koko tanko. Samaa täristysongelmaa ja ihan hiukan tuntuu ylös alas väljyttä kun siitä putken päästä raidetangosta ylös alas heiluttelee...