Iskareiden lyhennys?

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
erion
Viestit: 26
Liittynyt: 23 Tammi 2006 13:02

Iskareiden lyhennys?

Viesti Kirjoittaja erion »

Olen jostain kuullut että iskareita voi lyhentää. Ajattelin mk1 sierraa madaltaa lisää, mutta perä on oikealla korkeudella. keula vain liian korkealla. Jousia ei viitsi vielä lyhentää, koska ne saa käsillä kääntämällä pyörimään kun auto on ilmassa. En halua että ne kuitenkaan tippuvat ajossa paikoiltaan!

Joten mieleeni tuli iskareiden lyhennys. Sen jälkeen voisi jousiakin lyhentää! Voisiko joku asiaa tunteva kertoa siitä lisää! Ja jos joku tietää onko sierraan madaltavia jousilautasia, vosivat nekin toimia!
riikomi
Viestit: 991
Liittynyt: 22 Kesä 2005 12:39

Viesti Kirjoittaja riikomi »

Iskarit eivät kanna kuormaa, joten niiden lyhentäminen ei vaikuta korkeuteen.
erion
Viestit: 26
Liittynyt: 23 Tammi 2006 13:02

Viesti Kirjoittaja erion »

Niin en sitä iskareilla ajatellutkaan pudottaa. Mutta jos lyhennän jousia, ne tippuvat pois jollen iskareitakin lyhennä. Ja se iskareiden lepokohtakin muuttuisi oikeampaan kohtaan jos iskaria lyhentää. Näin ajattelin, ei kyllä mitään tietoa, pähkäilin näin itsekseni...

Eli madallusjousiani lyhentäisin lisää ja pitäisi saada jouset pysymään paikallaan ja iskaritkin vielä toimimaan.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... t=0&pos=83
Tuossa olis yksi,mun mielestä vähän epävarma mutta halpa tapa,ittellä ollu harkinnassa jonkun aikaa,mutta en oo osannu päättää vieläkään :)
ei sieltä mitään junia t...
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Turvallisempi vaikka rälläkällä katkasta jousta kun tehdä ylempi viritelmä. Taisi kuitenkin olla etuiskarista kyse alunperin.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Joo,toi epäilyttää kyllä,voi toimia jonkun kilometrin mutta mitäs sitten kun napsahtaa poikki.Tulee tuota ylimäärästä pituutta kumminkin,eli jos tuollaiseen ryhtyy,niin pitäis tehdä ihan kunnon lisäpalat,sittenhän vois käyttää vakio-iskareita aina sen jälkeen..eikä noita leimalle kumminkaan hyväksyttäisi varmaan.Tuossa tuo pultti taitaa väkisin heilua sen verran että katkeaa..aika arpapeliä.
ei sieltä mitään junia t...
erion
Viestit: 26
Liittynyt: 23 Tammi 2006 13:02

Viesti Kirjoittaja erion »

En ihan tuollaista kyllä viitsi ruveta virittelemään. Kun autolla kuitenkin myös ajetaan.
Tietäisikö kukaan tekisikö vaikka joku rengasfirma iskareiden lyhennyksiä? Muistelen kuulleeni.. Tai jos löytyisi hommaan jotkut ohjeet esim. netistä? Itse tekeminen on aina kivaa :D Sen varmaan huomaa kun katsoo mun autoa.... :oops:
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

erion kirjoitti:En ihan tuollaista kyllä viitsi ruveta virittelemään. Kun autolla kuitenkin myös ajetaan.
Tietäisikö kukaan tekisikö vaikka joku rengasfirma iskareiden lyhennyksiä? Muistelen kuulleeni.. Tai jos löytyisi hommaan jotkut ohjeet esim. netistä? Itse tekeminen on aina kivaa :D Sen varmaan huomaa kun katsoo mun autoa.... :oops:
Kyllä tuo nyt varmaan onnistuu jossain metallipajalla. Kierreosaa pitää vaan jatkaa alaspäin halutunverran ja tehdä kierre. Iskari kainaloon ja kyselemään.
Vastaa Viestiin