Sivu 1/1

RS 2000 escon käsijarrun säätö

Lähetetty: 08 Touko 2006 21:55
Kirjoittaja jesse1987
mitenkäs tota käsijarrua sais säädettyä, kun nousee toi käsijarrukahva niin pirun ylös(9naksausta). ja sitten toi pelkääjän puoleinen ei oikeen pidä niin mitenkä sitä sais ''kehittyä''. Ja tossa escossa on siis takana levyt joidenka sisällä on pienet rummut käsijarrulle, ihan vaan asian selventämiseksi :wink:

ja käytin hakua mutta ei oikeen löytynyt...

Lähetetty: 08 Touko 2006 23:08
Kirjoittaja juhatou
Käsijarrujarru kengissä itsessään on ruuvisäätö ja kahvan päästäkin löytyy, mut ei varmaan auta tossa tapauksessa. Ainakin 4x4 oli niin kun oli kengillä käsijarru.

Lähetetty: 10 Touko 2006 09:20
Kirjoittaja SamiH
Oletko ottanut levynpois ja tarkistanut käsijärrun "palat, siellä on muistaakseni myös jonkinlainen automaattisäätö ja se tahtoo jumia. Pura, puhdista, voitele kuparitahnalla.

Käsijarrukahvan suojapussin alla on vaijerinsäätö, ota pussista tukeva ote ja tempase. Saat pussin nostettua ylös, löysytä (jos kiristetty) vaijeri ennen kuin säätelet rummun puolelta. Sitten se hienosäätö siitä vaijerilta.

Noilla luulis homman etenevän, jos ei niin osaa vaihtoon.

Lähetetty: 10 Touko 2006 09:37
Kirjoittaja cypher
Käykö nämä samat keinot tuohon mun ekkeriinkin??

Lähetetty: 10 Touko 2006 10:44
Kirjoittaja jesse1987
mulla ei kyllä oo mitään suojapussia siinä vaan siinä on semmonen muovisuojus. mitenhän se lähtee irti??

Lähetetty: 12 Touko 2006 01:16
Kirjoittaja SamiH
Mk 5:sta piti ottaa se koko keskikotelo irti mutta mutta, en ole ollenkaan varma oliko siinä vaijerinkiristys kahvassa. Jos pystyt niin kurkkaa ensin auton alle...

Omat jarrut purin tänään ja putsasin kliinerillä/ messinkiharjalla. Nyt on käsijarru tikissään.

Lähetetty: 15 Touko 2006 22:14
Kirjoittaja racer_
molemmilla puolilla on jarrurummuissa omat säädöt joita voi pyöritellä meisselillä. ja kun meet auton alle niin se säätö on veemäisesti putken alla. sitä saa ihan sormin kiristettyä. seuraat vaan minne se vaijeri menee.

Lähetetty: 15 Touko 2006 22:31
Kirjoittaja jesse1987
joo tossa torstaina pääsin auton alle ja sain säädettyä ton kässärin. mun mielestä ihan suht näppärä systeemi, kun ei kuitenkaan tarvii ees levyjä purkaa kun ne kässärin rummut saa kehittyä sieltä takapuolelta niistä pienistä reijistä ja tosiaan sen vaierin sit siitä ed. viestissä mainistusta paikasta. hyvä kun enen ei ees loivassa mäessä toi käksä pitäny niin nyt saa sen asfaltilla vaikka lukkoon :lol: lepponen vetää parkkiksella käksäluisua 8) vaikkei se takapotkun luisua voitakkaan :twisted: