Sivu 1/1

sierain täristää 2.0i dohc

Lähetetty: 01 Touko 2006 20:44
Kirjoittaja tumakirj
Nyt alkaa olla jo kokeilut vähissä, sierran ratti vemputtaa edelleen tossa 75-100 kmh välillä joskus enemmän ja joskus vähemmän, ja kevyesti jarrutettaessa enemmän. On vaihdettu puslat vuos sitte ja uudet tukivarret myös uudet jarrulevyt ja palat, tänään vielä sorvattiin levyt suoriks ku oli jo kierossa, vemputus ei hävinnyt, vähentyi kylläkin. Oisko ideoita?

Lähetetty: 01 Touko 2006 20:56
Kirjoittaja janzamar
Vanteet..?
Kokeile vaikka vaihtaa takarenkaat eteen,jos vaikuttais jotain?
Laakerit,renkaat..?

Lähetetty: 01 Touko 2006 21:15
Kirjoittaja tumakirj
pitää lisätä et pyöriä oon vaihtanu vitutukseen asti ja sama juttu talvi ja kesä kumeil molemmat tasapainotettu. talvi ja kesäkumeil pieni ero, leveemmillä kesäkumeil vatkaa enemmä. Pyöriä oon koittanu vatkailla enkä väljää oo löytäny, mut onhan ne jo 180tkm ajetut varmaan, ku ostin tuon ni oli ajettu 120tkm eikä merkintää et ois pyörälaakereille tehty mitään.

Lähetetty: 01 Touko 2006 21:19
Kirjoittaja janzamar
No siellä saattais olla jotain väljää jo sitten..mites alapallonivelet?
Olisko siellä väljää?

Lähetetty: 01 Touko 2006 21:37
Kirjoittaja tumakirj
samalla kun ne tukivarren eteen vaihdettiin niin niissähän pitäs ol uudet alapallot päissä... näin ainakin näyttäs olevan.

Lähetetty: 01 Touko 2006 21:39
Kirjoittaja tumakirj
täytyy näit juttui käyd läpi jos löytys jotai... kiitos jo vinkeistä

Lähetetty: 01 Touko 2006 22:06
Kirjoittaja jaska74
muuttuuko tärinä jos samalla painaa kevyesti jarrua kun tärinä alkaa?

Lähetetty: 02 Touko 2006 09:20
Kirjoittaja Jaakko85
Millaiset puslat asensit etukallistuksenvakaajaan/tukivarteen? Eihän tukivarsi ollut italian paska osa? Kiero napa voi olla yks vaihtoehto, mutta eiköhän se vika löydy kuitenkin puslista tai tukivarresta.

Ja jarrulevyt kannattaa käyttää irti ja kattoa ettei ole mitään sontaa jäänyt väliin, vetää ne levytkin heti kieroiksi.

Lähetetty: 02 Touko 2006 12:38
Kirjoittaja tumakirj
Juu kun tärinä alkaa niin kevyesti jarruttaen samalla vapina lisääntyy. Puslat on kyllä mallia motonet, ne pitäs olla ne kovemmat. Katsoin korjausoppaasta että jarrulevyn asento pitäisi merkitä kun ne vaihtaa, tuo jäi kyllä tekemättä mutta en käsitä miten se siihen vaikuttaisi. Täytyy varmaan kellon kans käydä läpi jarrulevyt paikoillaan, jos jotain kieroutta vaikka löytys.

Lähetetty: 02 Touko 2006 16:35
Kirjoittaja jaska74
veikkaan kieroja levyjä jos poljin kerta vaikuttaa tärinän määrään

Lähetetty: 02 Touko 2006 21:17
Kirjoittaja Jonttu|
kato alatukivarret kanssa.. itellä voblas iha vitusti etupää samoilla lukemilla multa löyty vika alatukivarsista...

Lähetetty: 02 Touko 2006 21:18
Kirjoittaja dinicardi
Tarkista raidetangot ja hammastanko,kaverin capri vatkas rattia aivan sairaasti eikä meinannut millään löytyä sen aiheuttajaa,lopulta kun vaihdettiin hammastanko ja raidetangon päät niin siihen loppu vatkaus:twisted:

Lähetetty: 15 Touko 2006 15:07
Kirjoittaja enjoi
Itselläni sierrassa oli toinen etujarrulevy kiero ja vatkas just jossain 70kmh-120kmh ja kun jarrutti vielä enemmän. jarrulevyn vaihdon jälkeen ei ravistanu enää tippaakaan.

Lähetetty: 16 Touko 2006 21:54
Kirjoittaja bildo-
Iltaa.

Itelläki tuli sama vika vm90 sierraan, eli ratti täristää paljon(koko keula vähemmän). Välillä tuntuu että auto kiskasee vasemmalle tai tuntuu samalta ku tulis metsästä aukealle ja tuuli ottas autoon. Tärinä alkaa vasta 90km/h ja siitä eteenpäin yltyy koko ajan. Huomasin tärinän vasta kesärenkaiden vaihdon jälkeen, talvella ei kyllä tullukaan ajettua kovin paljoa yli 90km/h. Eteen on viime kesänä vaihettu iskarit, joten nekään ei varmaan vielä ole finaalissa. Kun automaatti vaihtaa vaihteen kiihdyttäessä, tuntuu että, joko perä- tai keula menis hetken eri suuntiin :) Hiljasilla nopeuksilla auto puoltaa kyllä hieman jarruttaessa, mutta uskon että se ei vaikuta tähen vikaan.

Oisko neuvoja mistä vikaa lähtis etukäteen ettimään, ku hallillekin pääsee vasta vkl.

Lähetetty: 17 Touko 2006 10:45
Kirjoittaja Jaakko85
Jos kallistuksenvakaajassa/tukivarressa on vielä ne vanhat orig. puslat niin niiden vaihtoa kannattaa vahvasti harkita, jos meinaa tärinöitä saada poistettua. Siinä samalla on muutenkin hyvä tarkistaa laakereiden, alapallojen ja raidetankojen päiden yms. kunto. Nuo "hd" puslat maksaa reilun kympin ja on helppo asentaa eli niistä on hyvä aloittaa. Tietysti jos hurjaksi heittäytyy niin laittaa samantien pu-puslat.

Lähetetty: 17 Touko 2006 19:11
Kirjoittaja bildo-
Juu kiitoksia, pitää katella nuo tuossa viikonloppuna.

Vielä tämmönen tyhmä kysymys, että kuuluuko ohjaustehostimen säiliössä olla niin kauhee paine että se neste näyttää suihkulähteeltä, auton käydessä?
Ajettelinpa vaan että joskos tehostimessa ois joku vika?

Lähetetty: 20 Touko 2006 21:04
Kirjoittaja tub
Bildo:

Itsellä aivan samantyyppisiä oireita. Alkaa täristämään > 80 nopeuksissa ja puoltaa vasemmalle sekä maantiellä että jarrutettaessa. Välillä kulkee kyllä hetkittäin suoraan. itse epäilen vasenta etujarrua kun se rohisee rengasta ilmassa pyöritettäessä.

Kerro jos löydät vian, ehkä sama ongelma myös minulla.

T:Mikko

Lähetetty: 22 Touko 2006 07:51
Kirjoittaja tumakirj
Jep, nyt se täristys sitten loppui. Jarrulevyissä se vika lopulta oli. Mielenkiintoista että uudet levyt oli kierossa, eikä sorvauskaan auttanut. Ja noi kallistuksenvakaajan puslat näyttää olevan vuoden käytön jälkeen vaihtokunnossa.