Re: Mondeo mk3 etujarrut laahaus
Lähetetty: 24 Heinä 2021 14:11
Tätähän minäkii ihmettelin että miten se uusilla kamoilla teki samaa mutta sai nyt sen verta sillä hiomispoppakonstilla sitä vänkäriä vapauttamaan kun ennen jäi silminnähen vielä puristamaan. Ajoautoja niin pitää ne ajoon saaha. Ja sitä satulan sylinteriä raaputtelin sillä harjalla ja hioskelin 400 papperilla sitä mäntää että siitä tuli kepeempi painaa sinne sylkkään ja sittenhän se jo vapautti. Mietin että oisko siellä painetta sitten siellä putkistossa tai paskaa. Ja niikseen samallalailla että kuskilla laahas ennen remonttia ja vänkärillä selvästi enemmän mutta paljo pahemmin tietty kun nyt rempan jälkeen. Eipä tämmöstäkää oo enne tullu itelle vastaan Voiha se olla jos nyt männässä on enemmä välystä ja nestettä pääsee sinne enemmän väliin niin se on myös paineen vapautuessa niin sanotusti tiivisteen kanssa vetämässä mäntää hiukan taaksepäin. Voiko olla ainaki halpisatuloissa nuo mitatkii sitten ei niin tarkkoja mutta välystähän siellä pitää olla jonkin verran ja sylinterin tiivisteurassa kartiota että tiiviste tekee sen takasinvetoefektin. Mutta olihan noissa satuloissakin sanomista kun ei ees jarrulinjaan ollu kytketty ja jäi vähä päälle ilmatestillä ja tiivisteen käännön ja nesteellä rasvailun jälkeen palautti sitten taasen. Mut toi vänkäri sitten oli hankalampi. Ilmaus tuli tehtyä korjauskirjan mukaan vänkärin etu kuskin taka ja kuskin etu vänkärin taka eli ristiin. Pitää tässä joku pvä ottaa nosturille auto vielä ja painella jarrut kiinni ja kahtoo miten se pyörii ja jos jättää kiinni vielä niin nippaa löysäämällä koittaa että häviääkö sittenhän se jättäs pikkasen painetta sinne.Tessu200 kirjoitti: ↑21 Heinä 2021 04:30 Siis mitähän sylinteriä siellä on teräsharjalla hiottu ja miksi?
Eipä ole koskaan tarvinnu muuta kuin vesihiomapaperilla männät putsata ja sitten hioa sylinteripuoli ehkä samalla tai hieman karkeammalla,teräsharja saattaapi jättää syvempiä jurmuja!
Mitenkä tuossa Mondeossa lie ABS jarrut? kuinka ne ilmataan sitten oikein? itsellä kun ei noista mitään kokemusta ole niin pitää ihan kysyä ettei siellää voi mitään väärin tehdä...ettei ole joku ilmausjärjestys,ainakin jo vanhemmissakin Fordeissa piti ilmata toinen etujarru ja toinen takajarru( vaikkei edes abs ollu),riippuu miten putket menee.
Outoa on että jarrut laahaa ennen ja jälkeen remontin ja samalla puolellakin,kai...