Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Merkkihuollossa tarjoavat edelleen Nesteen 5W-20 öljyä [pahoittelut aiemmasta oikolukuvirheestä]. https://www.fordservicecontent.com/Ford ... aatimukset Jos pakkanen laskee alle -30 laatu olisi 0W20, joka moottorilehden artikkelissa mainitaan. Mistään Fordin sivuilta en ole löytänyt Moottorilehden artikkelin kategorista 0W-20 suositusta.
maitofokker kirjoitti: ↑14 Joulu 2023 00:44
Moottori lehdessä juttua jakohihnasta.
Erityisesti silmään pisti kohta "Fordin moottoreissa käytettävä öljy on kehitetty yhdessä voiteluaineita valmistavan Castrolin kanssa, josta on julkaistu juuri uudempi laatuvaatimus. Uuden öljylaadun koodi on WSS-M2C954-A1, SAE 0W-20.
– Tätä suosittelemme nyt taannehtivasti kaikkiin 1,0 EcoBoost-, 1,5 EcoBoost- ja 2,5 Duratec Hybrid -moottoreihin. Ford Castrol Magnatec moottoriöljyn erikoisuus on sen ”Magnatec”-lisäaineistus. Moottoriöljyissä on monenlaisia lisäaineita ja teknisiä ominaisuuksia, jotka parantavat niiden toimintaa moottorissa. Nanoteknologiaan perustuva Magnatec ominaisuus Ford Castrol -öljyssä muodostaa voitelukohteisiin ikään kuin keraamisen pinnoitteen, joka suojelee moottorin osia erittäin tehokkaasti kulumiselta, Koponen sanoo."
Läträän itse öljyjen kanssa, mutta laittavatko merkkihuollot tuota 0W-20. Mietin pitäisikö itsekin siirtyä siihen.
Viimeksi muokannut Tripla, 07 Helmi 2024 17:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuullostaa oudolta että merkkihuolto laittaa 5w50 öljyä..
Mulla on määräaikaishuollossa aina laitettu Castrolin Magnatec 5w20. Motorcraft huollossa Mondeoon Duratec koneeseen puolestaan laittoivat Nesteen öljyä mutta sekin oikealla speksillä.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Anteeksi siinä on oikolukuvirhe, uusi luuri. 5W20 tosiaan. Moottorilehden uusi luokitus on Fordin maahantuojan jälkimarkkinointijohtaja Matti S. Koposen ilmoittama. Suomenkielisissä huolto-ohjeissa ei ole edes -30° asteen 0W-20 suositusta. Teen korjauksen ylle.
Vähän enemmänkin kuin sekavaa: Castrol Magnatec 0w-20 löytyy vaikka minkälaisilla spekseillä ja kirjaintunnuksilla. Ja yhden numeron ero ratkaisee...
Mutta tähän ketjuun se tärkein kysymys: kun nyt on opittu, että vain
WSS-M2C948-B on oikea luokitus öljykylpyisen jakohihnan tapauksessa 1.0 ecoboostissa, niin onko mitään faktaa (Moottori-lehden kommenttia en sellaiseksi lue), että uusi 0W20, WSS-M2C954-A1 on sen korvaaja, vai puhutaanko vain ketjukoneista?
Kiitos, aika selkeä. Oma EcoBoost 1.0 2018, joten aivan oikein merkkihuollossa aikani asiaa opiskeltuani, päädyin Magnatec 5W20 öljyyn. Mitään kategorista taannehtivaa 0W-20 suositusta ei tuota jälkimarkkinointipäällikön lausuntoa lukuunottamatta ole saatavilla.
TiSy kirjoitti: ↑04 Helmi 2024 18:47
Meillä myös 2014 Fiesta 125hv litrasella Ecoboostilla. Ikää 9.5v ja ajettu 172tkm. Huolia ei (vielä) ole ollut. Jakohihnaremppa tarkoitus teettää tässä keväällä muun huollon yhteydessä.
Innostuin teettämään tämän huollon. Tämmöisellä selvityksellä homma tehtiin: "Jakopää + vp + öp hihna + öljysihdin puhdistus + apulaitehihna". Hintaa merkkihuollossa tuli 1454e. Huoltovideon mukaan vanha hihna oli vielä hyvässä kunnossa.
TiSy kirjoitti: ↑26 Helmi 2024 20:26
Innostuin teettämään tämän huollon. Tämmöisellä selvityksellä homma tehtiin: "Jakopää + vp + öp hihna + öljysihdin puhdistus + apulaitehihna". Hintaa merkkihuollossa tuli 1454e. Huoltovideon mukaan vanha hihna oli vielä hyvässä kunnossa.
Mistä päin maata löytyi noilla hinnoilla? Tampereen RS-huolto listaa "Jakohihnan vaihto (sisältää ohjain- ja kiristysrullat) 1300 € + öljypumpun hihnan vaihto samalla 350€)". Vesipumpun ja apulaitehihnan kanssa hätyyttelee varmaan jo kahta tonnia.
Fiesta Titanium -18, 1.0 EcoBoost 100hp
Ex: Focus Mk1, HB vm. -00, 1.8 litraa ja 115 hevosen voima.
TiSy kirjoitti: ↑26 Helmi 2024 20:26
Innostuin teettämään tämän huollon. Tämmöisellä selvityksellä homma tehtiin: "Jakopää + vp + öp hihna + öljysihdin puhdistus + apulaitehihna". Hintaa merkkihuollossa tuli 1454e. Huoltovideon mukaan vanha hihna oli vielä hyvässä kunnossa.
Mistä päin maata löytyi noilla hinnoilla? Tampereen RS-huolto listaa "Jakohihnan vaihto (sisältää ohjain- ja kiristysrullat) 1300 € + öljypumpun hihnan vaihto samalla 350€)". Vesipumpun ja apulaitehihnan kanssa hätyyttelee varmaan jo kahta tonnia.
Tuo auto Savonlinnaan Automestareille käymään. Se on Fixus korjaamo. Mulla vaihdettiin siellä noin 1100 euroon jakohihna, vesipumppu, öljypumpun hihna, apulaitehihna sun muut asiaan kuuluvat tilpehöörit. Lisäksi korjaamon mekaanikko oli aikaisemmin töissä Ford-huollossa (käsittääkseni), joten oli kokemusta siitä miten tuo tehdään.
Täytyy vielä varmistaa kuitista tarkka hinta ja päivitän sen sitten tänne.
Alkoi siis kiinnostaa merkkihuollolle vaihtoehtoinen paikka, koska tarjosivat jakohihnan, öljypumpun hihnan ja vesipumpun vaihtoa 1900 € + tavan huolto 490 €.