Mondeo MK4 2.0Tdci (common rail)suihkut

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
jaakkima
Viestit: 2
Liittynyt: 21 Elo 2016 16:22

Mondeo MK4 2.0Tdci (common rail)suihkut

Viesti Kirjoittaja jaakkima »

Kävi ikävämpi homma ja motarilla 120 kmh:n vauhdissa paukahti jakohihna. Yläosa koneesta romuna. AVK:lla vaihtomoottori 240 000 ajettu 2200e. En ottanut sieltä, vaan tilasin UK:sta 125 000 ajetun motin. Rahteineen tuli maksamaan 1100e. Vaihtomoottori oli perushilppeillä, kaikki apulaitteet oli tietenkin irroitettu jne. Ainoastaan korkeapainepumpu oli paikoillaan.
Kysymys kuluukin: kun otetaan rikkoutuneesta moottorista suihkut ja asennetaan ne tuohon uuteen moottoriin, niin tarviiko suihkuja ohjelmoida uudestaan? Mottorinohjausboksihan on edelleen sama, ainostaan moottorin runko (rauta) on vaihtunut toiseen. Pystynkö ajamaan autolla, jos vaikka suihkut pitäisikin ohjelmoida? Auto on vähän kauempana kaupungista, joten helposti sitä ei sieltä saa penkin ääreen :)
Mk2Cortina
Viestit: 275
Liittynyt: 06 Loka 2015 21:48

Re: Mondeo MK4 2.0Tdci (common rail)suihkut

Viesti Kirjoittaja Mk2Cortina »

jaakkima kirjoitti: Kysymys kuluukin: kun otetaan rikkoutuneesta moottorista suihkut ja asennetaan ne tuohon uuteen moottoriin, niin tarviiko suihkuja ohjelmoida uudestaan? Mottorinohjausboksihan on edelleen sama, ainostaan moottorin runko (rauta) on vaihtunut toiseen. Pystynkö ajamaan autolla, jos vaikka suihkut pitäisikin ohjelmoida? Auto on vähän kauempana kaupungista, joten helposti sitä ei sieltä saa penkin ääreen :)
Jos vaihdat suuttimet samaan järjestykseen, ei niitä tarvitse koodata uudestaan. Sellainen ilmiö on joskus kuulemma tullut vastaan, että irroitetut suuttimet ovat jumittaneet eivätkä heti lähteneet toimimaan.
Autolla voi myös ajaa vaikkei suuttimia koodattaisi mutta toiminta ei ole paras mahdollinen.

Englannin koneista täällä on huonoja kokemuksia koska ne pölvästit purkavat moottoreista kaikki apulaitteet ja tilpehöörit eivätkä suojaa aukkoja. Yhdessä Opelin koneessa hiekka rohisi sylintereissä kun imusarja suuttimineen oli irroitettu ja suuttimien pesissä olleet hiekat menivät sylintereihin.

Tuolla Opelin moottorilla oli kuulemma ajettu 80 000km mutta yhdessäkään sylinterissä ei näkynyt hoonauksen jälkiä ja öljyä kului 4L per 500km.
Jari_68
Viestit: 51
Liittynyt: 09 Helmi 2016 09:12

Re: Mondeo MK4 2.0Tdci (common rail)suihkut

Viesti Kirjoittaja Jari_68 »

Ylittykö vaihto väli vai minkä takia meni hihna poikki?
jaakkima
Viestit: 2
Liittynyt: 21 Elo 2016 16:22

Re: Mondeo MK4 2.0Tdci (common rail)suihkut

Viesti Kirjoittaja jaakkima »

Jari_68 kirjoitti:Ylittykö vaihto väli vai minkä takia meni hihna poikki?
130000 oli tuolla hihnalla ajettu ja tosiaan 120 kmh:n vauhdista hihna poikki. Tai oikeastaan hihna säilyi ehjänä, mutta kaikki hampaat lähti.
Englannista tulleella koneella nyt ajettu 4 tuhatta ja on toiminut täysin moitteetta.
Ainoastaan öljynpaineen anturi oli rikki ja piti ottaa anturi vanhasta koneesta. Olihan se tosi kova homma saada käyntiin, ilmaa oli polttoainejärjestelmässä niin paljon.
Kaikki vikakoodit sai myös kuitattua netistä löytyvillä ohjeilla :D
Vastaa Viestiin