Escort -96 1.6 ihan öljyssä
Lähetetty: 01 Touko 2016 06:45
Hei taas,
tuossa tuttu luopui Escortistaan, joka oli vain yhtäkkiä sammunut talvella eikä enää ollut käynnistynyt. Hän itse epäili kannentiivistettä syylliseksi, ei ole ollut vaivautunut edes alkamaan tutkia asiaa. Auto oli nyt seissyt jonkun kuukauden eikä sitä oltu saatu käyntiin lainkaan. Hinasimme sen kotiin eilen ja yritimme hinaamalla käyntiin, ei edes yrittänyt.
No, syykin löytyi pian. Irroitimme tulpat ja ne suorastaan uivat öljyssä. Kierteet olivat koko matkalta aivan likomärät, jokaikisessä tulpassa siis. Kone oli myös ulkopuolelta ihan märkänä, löytyi niin nestettä (esim. ilmamassamittarin seudulta) kuin öljyäkin mitä ihmeellisimmistä paikoista. No, yritimme kuivailla paikkoja, mutta käyntiin emme silti autoa saaneet. Tulpille tulee komeat kipinät. Tänään ajattelimme jatkaa puristuspaineiden mittauksella.
Tuo zetec ei ole minulle tuttu, lueskelin, että ilmeisesti venttiilikopan tiivisteitä näistä on ainakin mennyt, mutta voisiko olla noin yksinkertainen vika, vai mikähän voisi olla pettänyt? Moottorissa oli kuitenkin yhä sekä öljyä että nestettä, vaikka ilkeän märkänä paikat olivatkin.
tuossa tuttu luopui Escortistaan, joka oli vain yhtäkkiä sammunut talvella eikä enää ollut käynnistynyt. Hän itse epäili kannentiivistettä syylliseksi, ei ole ollut vaivautunut edes alkamaan tutkia asiaa. Auto oli nyt seissyt jonkun kuukauden eikä sitä oltu saatu käyntiin lainkaan. Hinasimme sen kotiin eilen ja yritimme hinaamalla käyntiin, ei edes yrittänyt.
No, syykin löytyi pian. Irroitimme tulpat ja ne suorastaan uivat öljyssä. Kierteet olivat koko matkalta aivan likomärät, jokaikisessä tulpassa siis. Kone oli myös ulkopuolelta ihan märkänä, löytyi niin nestettä (esim. ilmamassamittarin seudulta) kuin öljyäkin mitä ihmeellisimmistä paikoista. No, yritimme kuivailla paikkoja, mutta käyntiin emme silti autoa saaneet. Tulpille tulee komeat kipinät. Tänään ajattelimme jatkaa puristuspaineiden mittauksella.
Tuo zetec ei ole minulle tuttu, lueskelin, että ilmeisesti venttiilikopan tiivisteitä näistä on ainakin mennyt, mutta voisiko olla noin yksinkertainen vika, vai mikähän voisi olla pettänyt? Moottorissa oli kuitenkin yhä sekä öljyä että nestettä, vaikka ilkeän märkänä paikat olivatkin.