nyt helppiä P100:seen

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
tomppa94
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Marras 2015 13:18

nyt helppiä P100:seen

Viesti Kirjoittaja tomppa94 »

Terve ! Elikkäs semmosta että p100sen 1.8td voimakone ei lähe käyntiin hinaamatta...Juuri kunnostettu kansi ja männät vaihettu samassa vaiheessa. Ongelmana on että lupailee kuin yrittää startata mutta ei lähe käymään, harmaata tulee putkesta ja ankara diesel haju perässä. Nokan ja pumpun ajotukset tarkistettu moneen otteeseen. Liikaa ruokaa ? Viisaammat kertokaa missä o gelma on.....
mondix
Viestit: 76
Liittynyt: 16 Syys 2015 00:30

Re: nyt helppiä P100:seen

Viesti Kirjoittaja mondix »

Hehku vika nyt tulis ekana mieleen. Ei kannata luottaa yleismittarilla mitattuun hehkuun että olis kunnossa. Jos hehkuille tulee virta, nii uusilla hehkuilla alkaa toimimaan.
Ford Mondeo -15 2.0tdciM6 Titanium Busines
(ex)Ford Mondeo -11 2.0tdci powershift titanium
(ex)Ford Granada 82 2.8i GL Autom.
Tpa
Viestit: 471
Liittynyt: 27 Maalis 2006 05:10

Re: nyt helppiä P100:seen

Viesti Kirjoittaja Tpa »

Kyllä sen pitäs vielä näillä keleillä lähteä ilman hehkujankin käyntii kunhan vaa sahaa
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: nyt helppiä P100:seen

Viesti Kirjoittaja emax »

Onko käyntiääni pehmoinen vai kilkattava? Oothan kattonu pumpun ajoituksen silloin kun kampi sekä nokka on ykk merkissä. "Vanhanaikainen" virhe on kattoa vain kammenpyörää, ja pumppu on puoli kierrosta pielessä.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
tomppa94
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Marras 2015 13:18

Re: nyt helppiä P100:seen

Viesti Kirjoittaja tomppa94 »

Hekut käytetty irti,testattu laturilla ja mitattu vastus niissä, ei vikaa :D ja ajotus tehty silleen että stopparitappi lohkosta läpi kampuraa vaste, nokkakselin lovessa laattarauta joka lukittuu kannen "päälle"? Ja pumpussa poranterä klo 12 .
Ja koneella on kyllä aika kovaa kilkattavaa nakutavaa ääntä :D eli pumpun ajoitus kieroksen pielesä?

:?
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: nyt helppiä P100:seen

Viesti Kirjoittaja emax »

Jos kaikki ajoituskapulat sopii paikoilleen yhtäaikaa niin ajoitus on niiden puolesta ok.
Suuttimia syyttäisin seuraavaksi. Käytä ne jossain dieseli miehellä, tai korjaamossa jossa on suutinpumppu. Kilkattava ääni voi johtua jumis olevista suutin kärjistä. Esim. pesuvettä tai sitä kuuluisaa asennushietaa päässy suuttimen sisälle.
Jos ajoitus olis sen ½kierrosta pielessä niin se kävis pehmoisesti, jos ollenkaan.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
tomppa94
Viestit: 3
Liittynyt: 12 Marras 2015 13:18

Re: nyt helppiä P100:seen

Viesti Kirjoittaja tomppa94 »

joo... p100 levänny koko talven ja tänään yritettii saada eloon mutta turha yritys. konestus paja joka kunnosti kannen katsoi samalla suuttimet ja vaihtoivat prikat. tänään otin suuttimet poijes ja yks prikka vuotannu jo vaikka eioo monta km ajettu. Puristus paineet oli 13-18 bar paikkeissa mitattuna suuttimenreijjäst. oisko kellään suutinputkien järjestys pumpulta?
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Re: nyt helppiä P100:seen

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Puristuspaineet pitäis olla 30 bar hujakoilla.
Tessu
Viestit: 1741
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: nyt helppiä P100:seen

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Juu kyllä dieselin paineet täytys olla kovemmat,nuohan lähinnä vastaa bensakonetta.
Jotain on nyt käyny,ei kai vaan ole venttiilit kolissu mäntiä vasten?
Vastaa Viestiin