Sivu 1/1

Sierran etupyöriin lisää kääntyvyytä?

Lähetetty: 07 Loka 2015 12:27
Kirjoittaja jääratarassi
Onko kokemusta kääntövarsien lyhentämisestä sierrassa? Eli pieni pätkä vaan pois pois ja uusi reikä niin pitäs pyörien kääntyä enemmän? Muuttuuko ohjaus huonommaksi/jäykemmäksi? Kyseessä jääkäytössä oleva 2.0dohc ohjaustehostimella.

Re: Sierran etupyöriin lisää kääntyvyytä?

Lähetetty: 10 Loka 2015 10:03
Kirjoittaja JyriN
Ihan pelkällä uudella kiinnityspisteellä et selviä. Syy, miksi kyseinen modi ei ole Sierroissa kovin yleinen on se, että kallistuksenvakaaja tulee leveämmällä renkaalla todella lähelle ja siellä ei oikeastaan ole varaa hakea lisää renkaiden kääntyvyyttä (vakio-osilla). Vaihda rengastus enemmän ulos tulevaan, niin sitten saat modilla kääntyvyyttä lisää - tosin rengas alkaa sitten hankaamaan kaareen, joten joudut modaaman senkin...

Tuo Sierran eturenkaan pitkittäistenta / kallistuksenvakaaja on pirulinen keksintö. Uudempien autojen kolmiotukivarret jättää selkeästi enemmän renkaille tilaa kääntyä.

Kääntövarsien modaus ei ole kadulle laillinen muutos, mutta tämä autohan ei ole katuliikenteessä.

Re: Sierran etupyöriin lisää kääntyvyytä?

Lähetetty: 10 Loka 2015 16:07
Kirjoittaja tursas
"Tuo Sierran eturenkaan pitkittäistenta / kallistuksenvakaaja on pirulinen keksintö. Uudempien autojen kolmiotukivarret jättää selkeästi enemmän renkaille tilaa kääntyä."

Tähän kommenttiin täytyy nyt puuttua, se on pirullisen hyvä keksintö ennen tehostettua ohjausta ja toimii kevyesti ilman tehostintakin ja ohjaus pelaa kuin itsestään, hyvin keskittää... :D

Re: Sierran etupyöriin lisää kääntyvyytä?

Lähetetty: 11 Loka 2015 11:23
Kirjoittaja JyriN
tursas kirjoitti:"Tuo Sierran eturenkaan pitkittäistenta / kallistuksenvakaaja on pirulinen keksintö. Uudempien autojen kolmiotukivarret jättää selkeästi enemmän renkaille tilaa kääntyä."

Tähän kommenttiin täytyy nyt puuttua, se on pirullisen hyvä keksintö ennen tehostettua ohjausta ja toimii kevyesti ilman tehostintakin ja ohjaus pelaa kuin itsestään, hyvin keskittää... :D
Kuvaamasi hyvät ominaisuudet eivät ole tuon pitkittäistuennan hyvyyttä, vaan tuennan tukipisteiden keskinäisen mitoituksen tulosta. :) Sierran etupää on suunniteltu tehostamattomalle ohjaukselle ja ymmärtääkseni sama voitaisiin toteuttaa myös muunlaisella tuennalla tämän kärsimättä.

Kolmiotukivarsi ei ole mitenkään ylivertainen ratkaisu - älkää käsittäkö minua väärin. Se vaan on toiminnallisesti varsin pätevä ja edullinen valmistaa.

Sierran etutuennassa on pitkittäistuennan myötä sellainen ominaisuus, että eturengas liikkuu joustoliikkeessä eteen-taakse tukivarren pituuden piirtämällä kaarella. Samalla tuentaan on tuotu kaksi varsin löysää puslaa joiden takia pitkittäisliike ei ole hyvin hallussa. Kunnon puslilla varustettuna ajettavuus muuttuukin varsin tarkaksi, mutta renkaiden kääntyvyyden suhteen tuo tukivarsiratkaisu ei ole edelleenkään optimaalinen. :) Kallistuksenvakaan lisäksi Sierrassa tulee pyöräkotelon sisäreuna vastaan leveällä renkaalla, joten pitkitäistuentä ei ole ainoa ratkaistava ongelma.

Re: Sierran etupyöriin lisää kääntyvyytä?

Lähetetty: 20 Loka 2015 14:17
Kirjoittaja Tessu
Ompa tuo etu tuenta ainakin yksinkertainen ja kestävä helppo korjailla ei oo mitään jonnin joutavia tikkutappeja tiellä,iskari ja jousikin vaihtuu vaikka tien päällä,vaikken Sierrasta oikein tykkää muuten niin etupää on omasta mielestäni aika yksi oikoinen,montaa vikaa sinne EI voi tulla,JUURI nuo kumipuslat pitäs itekkin uusia sen verran veetelät taas jo on.
No eipä tämmösellä vakio 1.6 vessalla muutenkaan rallia ajeta!