Focus Mk2.5 - Tärisevät jarrut
Lähetetty: 23 Syys 2015 14:24
Terve,
En löytänyt vastaavaa keskustelua, joten päätin avata uuden. Eli auto siis Focus 1.6 Tdci vm. 2008.
Ostin auton keväällä ja jo koeajossa huomasin, että auto pysähtyi epätasaisesti jarruttaessa. Tuolloin päättelin, että jarrulevyt ovat kierot ja ajatuksena oli vaihtaa ne heti. Vaihdoin eteen jarrupalat ja levyt ja ongelma hävisi.
Nyt kuitenkin sama ongelma on palannut. Auto pysähtyy epätasaisesti jarruttaessa. Myös ratti tärisee jarruttaessa. Tästä voisi päätellä, että levyt ovat taas kierot (levyillä ja paloilla ajettu nyt n. 5000km). Ehkä mystisintä tässä on, että tuntuu että molemmat em. ongelmat tulevat ja menevät. Välillä siis tuntuu, että jarrut toimivat paremmin ja välillä pysähtyminen on todella epätasaista ja tärinä kovaa. Voisiko tämä johtua jarrujen lämpenemisestä?
Kysymys nyt kuuluukin, että mistä voi johtua levyjen kieroutuminen noin lyhyessä ajassa ja vähillä kilometreillä? Voiko esim. tarvikeosat olla niin huonoja, että sen vuoksi menisivät noinkin nopeasti pilalle? Koskaan en ole vastaavaan törmännyt. Ja haluaisinkin tietysti selvittää sen perimmäisen syyn miksi levyt kieroutuvat / ratti tärisee, ennenkuin lähden taas jarruremppaa tekemään. Onko muilla ollut vastaavaa?
En löytänyt vastaavaa keskustelua, joten päätin avata uuden. Eli auto siis Focus 1.6 Tdci vm. 2008.
Ostin auton keväällä ja jo koeajossa huomasin, että auto pysähtyi epätasaisesti jarruttaessa. Tuolloin päättelin, että jarrulevyt ovat kierot ja ajatuksena oli vaihtaa ne heti. Vaihdoin eteen jarrupalat ja levyt ja ongelma hävisi.
Nyt kuitenkin sama ongelma on palannut. Auto pysähtyy epätasaisesti jarruttaessa. Myös ratti tärisee jarruttaessa. Tästä voisi päätellä, että levyt ovat taas kierot (levyillä ja paloilla ajettu nyt n. 5000km). Ehkä mystisintä tässä on, että tuntuu että molemmat em. ongelmat tulevat ja menevät. Välillä siis tuntuu, että jarrut toimivat paremmin ja välillä pysähtyminen on todella epätasaista ja tärinä kovaa. Voisiko tämä johtua jarrujen lämpenemisestä?
Kysymys nyt kuuluukin, että mistä voi johtua levyjen kieroutuminen noin lyhyessä ajassa ja vähillä kilometreillä? Voiko esim. tarvikeosat olla niin huonoja, että sen vuoksi menisivät noinkin nopeasti pilalle? Koskaan en ole vastaavaan törmännyt. Ja haluaisinkin tietysti selvittää sen perimmäisen syyn miksi levyt kieroutuvat / ratti tärisee, ennenkuin lähden taas jarruremppaa tekemään. Onko muilla ollut vastaavaa?