Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Viime keväänä oli Ford 90v suomessa tarjouksia, joiden yhteydessä tarjottiin 5v takuuta ja jollakin välillä jopa 7 vuoden takuuta. Ilmeisesti tuolloin myös RS sisältyi tähän tarjoukseen(nyt tuntuu kaikissa olevan pois lukien RS ), olisiko sopivasti siihen aikaan tilattu tuo nettiauton erikoiskilvellinen yksilö?
Omalta kohdalta pähkäily RSn kanssa päättyi perjantaina tehtyyn tilaukseen. Tinkailin kauppaan 5v takuun ihan varoiksi näiden lohko yms mahdollisten ongelmien takia, oman mielen rauhoittamiseksi lähinnä. On ainakin sitten astetta helpompaa asiasta vääntää jos ongelmia ilmenee normaalin takuuajan jälkeen. Vallalla oleva käsitys lienee että lohko ongelmaan on jonkinlainen korjaus tehty, mutta onko vielä tarpeeksi dataa että ongelma olisi sillä korjaantunut 1.9.2016 jälkeisissä yksilöissä.
Suomessa ei taida kenelläkään tullut vastaan lohko ongelmia / moottorin uusimis caseja?
nemola kirjoitti:
Ei kokemusta, mutta nettijuttujen mukaan tuo tarkoittaisi laitevaihtoa. Henk.koht. ei innosta, vaikka onnistuisikin sillä hintaerolla, mitä RS:n hinta nousi vuonna 2016. Tuolla on mainittu 2012-2015 Ford Focus, mutta johtuisikohan siitä, että jenkkilässä 2016 Ford Focus olisi ollut jo Sync 3.
zehow2025 kirjoitti:Paljonkohan maksaisi jos päivittäisi focus rs sync 2 viihdejärjestelmän, sync 3 järjestelmään? Tuo sync 2 navikointi on jokseenkin harvinaisen hankala, epäselvä ja hidas...
Screen........ 1925403 @ £451.60
APIM ............2117358 @ £555.16
USB armrest .....2026703 @ £60.42
Wiring USB........2045840 @ £57.35 inc usb port in front of gear stick
Koodit voi olla RHD-autolle, mutta tuon enempää ei ilmeisesti vaadi ja menee muuten kiinni olemassaolevaan kaapelointiin.
Rstuning kirjoitti:
Nettiautossa oli valkoinen ärrässä myytävänä pitkällä takuulla. Vai olisiko ostettu pitempi takuu?
Tänään on päivän Iltalehden paperiversion sivulla 27 kokosivun mainos Kugasta ja maininta "Ford takuu 7 vuotta tai 140000 km", joten ilmeisesti niitä lisämaksullisia jatkotakuita on pidennetty.
Suomeen posteineen tullauksen jälkeen etu+takasetti hiukan alle 70e, mutta en tosiaan laittanut nyt kuin eteen, takaa olisi pitänyt irrotella renkaita ja yksi ruuvi olisi pitänyt laittaa läpi lokarin muoveista ja siltikin kiinnitys vaikutti vähän heppoiselta. Katselen nyt miten nuo etuläpät toimivat ja pohdin mitä teen takaläppien kanssa...
Tilasin ensin läpät evobits.co.uk:sta (Ford Focus RS/ST Polyurethne rally Mudflaps mk2 mk2.5 and mk3). Eivät lähettäneet läppiä ennen kun avasin casen PayPalin kautta. Kesti sen verran kauan, että kerkesin tilata uuden setin ebay.co.uk:sta. (Löytynee haulla rallyflapZ Focus RS mk3)
Evobitsin läpissä ei ollut asennussarjaa takaläpille. Vastasivat jotain epämääräistä, kun kysyin asiasta.
rallyflapZ läppien mukana tuli takaläpille sellainen itse taiteltava rosteripeltikiinnike, joka nostaa läppien asennuskohdan puskurin reunan tasalle. Itse läpät tulevat kiinni painettavilla muovinastoilla. Etuläppien kiinnitys ihan ok. Takaläppien kiinnitys vähän sellasta lennokinrakennusropausta.
Meni noihin läppiin tolkuttomasti rahaa ja aikaa ton evobitsin kanssa leikkiessä. Nyt on kiinni evobitsin läpät rallyflapZ:n kiinnitysosilla. Etuläpät ovat aika isot ja kattavat hyvin kivisuihkut. Takaläpät jäi mielestäni vähän liikaa piiloon. En mallaillut miten rallyflapZ olisi istunut paikoilleen.
Suomeen posteineen tullauksen jälkeen etu+takasetti hiukan alle 70e, mutta en tosiaan laittanut nyt kuin eteen, takaa olisi pitänyt irrotella renkaita ja yksi ruuvi olisi pitänyt laittaa läpi lokarin muoveista ja siltikin kiinnitys vaikutti vähän heppoiselta. Katselen nyt miten nuo etuläpät toimivat ja pohdin mitä teen takaläppien kanssa...
Eikös noi etuläpät pitäisi käydä myös ST Line malliin, jossa on korisarja vai onko ST:n helmat erilaiset?
Odottelen kuvia mudguardeista http://www.european-parts.net josta aikoinaan hankin ST Focukseen hienot leditakavalot yms.
Hintaa toimitettuna etu- sekä takaläpyskät yht. 125€
*EDIT* Just joo, perus Focuksen muoviripsakkeet. Ei jatkoon.
[quote]Kirjoittaja FoRSe » 18 Huhti 2017 12:50
Kiinnostaa myös mitkä läpät Zuhnu laittoi, ja miten varsinkin takaläpät kiinnittyi?
Itse laitoin eteen nämä: https://zl1addons.com/collections/rockg ... 7482019073...[/quote]
Onko etuläppien asennus helppo homma (sorry jos tyhmä kysymys)?
Ja nuo varmaan sopivat paremmin kuin Mondeon etuläpät joita myyjä varmaan asentaa pyydettäessä. Auto ST farmari (tulossa).
Juu, noiden Rockguardien laitto eteen oli 10 minuutin homma. Kääntää renkaan sivuun niin on reilusti tilaa ja kiinnittyvät auton omilla muoviklipsuilla.
Klipsujen irroituksessa tietty kannattaa olla varovainen ettei niitä riko ja huomata että yksi klipsuista on erilainen että osaa laittaa vielä takaisin paikoilleen.
Onkos kellään muulla tämä eka auto "sähköisellä" eli ei-mekaanisella kaasupolkimella eli ilman kaasuvaijeria ja kaasupolkimen tuntuma tuntuu ajoittain hiukka oudolta? Nimenomaan osakaasulla mun jalkapohjaan tuntuisi ainakin näin vakiona välillä reagoivan herkemmin ja välillä vähemmän, ehkä ajotilanteesta riippuen. Kilsoja takana vajaat 3 tonnia.
EDIT: Siis en tarkoita kaasupolkimen tuntumaa vaan moottorin vastaavuutta sen painamiseen osakaasulla yhdellä drive modella. Ja saattaahan tämä olla vaan henk.koht. vaijerikaasun kaipuuta...
nemola kirjoitti:Onkos kellään muulla tämä eka auto "sähköisellä" eli ei-mekaanisella kaasupolkimella eli ilman kaasuvaijeria ja kaasupolkimen tuntuma tuntuu ajoittain hiukka oudolta? Nimenomaan osakaasulla mun jalkapohjaan tuntuisi ainakin näin vakiona välillä reagoivan herkemmin ja välillä vähemmän, ehkä ajotilanteesta riippuen. Kilsoja takana vajaat 3 tonnia.
EDIT: Siis en tarkoita kaasupolkimen tuntumaa vaan moottorin vastaavuutta sen painamiseen osakaasulla yhdellä drive modella. Ja saattaahan tämä olla vaan henk.koht. vaijerikaasun kaipuuta...
No nyt kun kysyit, niin jotain tuon suuntaista se voisi olla.
Välillä tuntuu liikkeelle lähtiessä / kakkoselle vaihdettaessa ja kiihdyttäessä erilaiselta kuin sitten taas seuraavassa tilanteessa.
Eli esim. kotipihasta lähtiessä ja sitten taas kilometrin päästä valoista/risteyksestä lähtiessä.
Jokohan alkaa perälauta häämöttämään horisontissa tämän nykyisen RS-mallin tuotannossa, koska Fordin Saksan sivuilla (ford.de) olevaan hinnastoon on tullut erikoismalli RS Blue & Black. Jos kosmeettiset muutokset jätetään huomioimatta, niin ainoa lisäys tuossa, jota ei saa Fordilta lisävarusteena perusmalliin, on etulukko. Hintaa on 4100 euroa enemmän.
nemola kirjoitti:Jokohan alkaa perälauta häämöttämään horisontissa tämän nykyisen RS-mallin tuotannossa, koska Fordin Saksan sivuilla (ford.de) olevaan hinnastoon on tullut erikoismalli RS Blue & Black. Jos kosmeettiset muutokset jätetään huomioimatta, niin ainoa lisäys tuossa, jota ei saa Fordilta lisävarusteena perusmalliin, on etulukko. Hintaa on 4100 euroa enemmän.
nemola kirjoitti:Jokohan alkaa perälauta häämöttämään horisontissa tämän nykyisen RS-mallin tuotannossa, koska Fordin Saksan sivuilla (ford.de) olevaan hinnastoon on tullut erikoismalli RS Blue & Black. Jos kosmeettiset muutokset jätetään huomioimatta, niin ainoa lisäys tuossa, jota ei saa Fordilta lisävarusteena perusmalliin, on etulukko. Hintaa on 4100 euroa enemmän.
Kallis on lukko.. Eikös 2019 ollut tulossa seuraava Focus? Tuolloinhan tämän mallin RS viimeistään loppunee. Tuollaiset pienet kosmeettiset jutut tuntuvat itselle lähinnä vain mediahypetyksen nostatukselta, ja myynnin lisäysyritykseltä kun ei muuten myy riittävästi.
Toki jos noilla Saksan hinnoilla ottaisi joka tapauksessa ne lisävarusteet perusmalliin, jotka siihen saa ja ovat vakiona tuossa RS Blue & Blackissa, niin silloin etulukolle jää hintaa viitisensataa.
TIedän, että ei ole kauppa-alue, mutta oletan tavoittan täältä mahdollisimman monta.
Jos jollakin on joutilaana RS vakioputkisto pääkaupunkiseudulla niin pistäisitkö YV.