Sivu 1/1

Mikä mäntä/kanki/lohko?

Lähetetty: 01 Maalis 2015 02:40
Kirjoittaja aabohax
Elikkäs ohc koneen sisältä löytyneet männät/kanget, vakiot vai jotkut muut?
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Männän halkasia pikkusen yli 90mm ja männän "alta" löytyy merkinnät: MAHLE 90D1 ja 5kpl "+" merkkejä. Kuntohan on näillä aika paska mutta ihan mielenkiinnon takia kyselen kun en noista mitään maksanutkaan. Selvästi "haitek raisinki kanget" kun oikein pitänyt kiillottaa? :D

Sitten vielä sellanen että mistä tunnistan mikä lohko on kyseessä, tässä yksilössä kun ei juuri mitään lue?

Re: Mikä mäntä/kanki/lohko?

Lähetetty: 01 Maalis 2015 20:32
Kirjoittaja jansix
lohkosta pitäs löutyä perinteiset2litraset: 20(taunus,cortina,2000rs) 202 (pensa transit) 205(sierra) 1.8 litranen 185(sierra) myös sama isku mutta pienempi poraus. veiveinä noissa käytettiin tietty vakio, ns F, saab, opel, bmw. mäntä näyttäs vakio taunus johon tehty kuoppa (turpo käyttö?) mutta lukkosokkaa ford ei käyttänyt kun tapit oli puristus sovitteella veiveihin. ja veivin merkit kyllä oudot muuten näyttää kiillotetulta taunus veiviltä. mutta veikkaus on ettei nuo foordista ole. tv janne

Re: Mikä mäntä/kanki/lohko?

Lähetetty: 01 Maalis 2015 21:48
Kirjoittaja jepuflex
jansix kirjoitti: ja veivin merkit kyllä oudot muuten näyttää kiillotetulta taunus veiviltä
onko taunus veivissä muka tuo öljysuihku kanava?

Re: Mikä mäntä/kanki/lohko?

Lähetetty: 01 Maalis 2015 22:10
Kirjoittaja p3
Kakskymppisen kangethan nuo on.

Re: Mikä mäntä/kanki/lohko?

Lähetetty: 01 Maalis 2015 22:36
Kirjoittaja jepuflex
vois olla myös sorvatut p100:sen männät. onko noissa tapin sokat vai näyttääkö vaan? mulla oli jossain koneessa F-veivit joista yhdestä puuttu F merkintä..

Re: Mikä mäntä/kanki/lohko?

Lähetetty: 01 Maalis 2015 23:01
Kirjoittaja country sedan
Veivit näyttäis olevan vanhanliiton takoset ajalta ennen F:iä. Männät matala ruttuiset, eli varmaan jostain -70 luvun lopun ransiitista.

Lohkon tunnistaa repsikan puolen keskimmäisen kehäpultin vieressä olevasta 2 tai 3 kirjaimisesta koodista. Alkaa N:llä jos on 2 litranen.

Re: Mikä mäntä/kanki/lohko?

Lähetetty: 02 Maalis 2015 02:50
Kirjoittaja aabohax
jepuflex kirjoitti:onko noissa tapin sokat vai näyttääkö vaan?
Löytyy sokan urat
jansix kirjoitti: lukkosokkaa ford ei käyttänyt kun tapit oli puristus sovitteella veiveihin
Luultiin että ne on leikanneet kiinni kun männäntappi ei kangessa liiku mutta ei ne sitte vissiinkään ole.

Lohkossa merkinnät:
Virranjakan luona: 2 2 2 2 3c12
Toisella puolella (ei virranjakajan puolella) :
EB (kolmospytyn kohdalla, ei muuta kun EB "kolmion" sisällä)
70HM-6205-A-A
13A73

Tekeekö tollasella lohkolla mitään turbokäytössä? Ei mitään kolmen kilon paineita vaan ihan alta 0.5?

Re: Mikä mäntä/kanki/lohko?

Lähetetty: 02 Maalis 2015 18:31
Kirjoittaja emax
Männän koko mitataan helmoista. Pitäis näyttää jotakuinkin 90.8mm
Lohkon osanumero tais mennä väärin? Keskellä pitäis olla numero 6010, Esim 75HM-6010-(pari kirjainta). 6205 numero tarkoittaa kiertokankia.
Kankia ja mäntiä epäilisin vanhaksi transiitiksi.
Kunhan seokset ja sytty on kunnos, niin eiköhän se kestä.

Re: Mikä mäntä/kanki/lohko?

Lähetetty: 03 Maalis 2015 01:33
Kirjoittaja aabohax
Mitähän mie oon taas kirjotellu.. Tosiaan siinä lukee 70 HM 6015 A-A. Tosiaan helmoista noin 90.8mm, ovat vain hiukan elämää nähneet niin levätköön romukopassa.

Re: Mikä mäntä/kanki/lohko?

Lähetetty: 03 Maalis 2015 17:28
Kirjoittaja emax
Niin 6015:hän se lohkon numero oli... pitkä aika kun viimeksi näitä tuli räknättyä...
Toi A-A viittais kuitenkin 1.6:seen, 2 litraisissa on yleensä B-A. 90.8mm on kuitenkin 2.0 std koko, mutta jos se on 1.6:sen lyhemmällä iskulla (66mm) niin se ei oo kuin 1.7l.
Toi 90.8mm on aikalailla maksimi mihin sen vanhan 1.6:sen kehtaa porata, joten jos se on kulunu, niin se on aika pitkälti romurautaa. Jos se taas on 2.0, niin sitten on vielä varaa.

Siinä tuon osanumeron yläpuolellako ei ole mitään numeroa tyyliin 13, 16, tai 20? Olisko siitä lohkosta kuvaa?

E: Nyt kun katton tarkemmin tuota mäntä-kiertokanki kuvaa, niin näyttäähän tuo kanki aika lyhkäiseltä, eli 1.6...? Onko muut samaa mieltä?

E2: Tuossa kuva 1.6 (16) lohkosta (1.3:ssa myös samaa näköä). Dekkitason reunat on tuollaiset aaltoilevat, ja vaihdelaatikon ylimmästä pultista on lyhkäinen matka dekkiin.
http://image.nettix.fi/extra/partimg/18 ... dafebd.jpg

Ja tuossa 2litrainen (4wd cossun 200 lohko, mutta ulkonäkö tarpeeksi lähellä 20:stä). Reunat suoremmat, ja korkeampi
http://www.tvracing.net/images/200%20lo ... ein%20.JPG

Re: Mikä mäntä/kanki/lohko?

Lähetetty: 03 Maalis 2015 18:24
Kirjoittaja p3
Onhan siinä "laturin takana" suhteellisen isot kohonumerot jotka kertoo onko 1.6 (16) vai 2.0 (20).

Kyllähän tuo kangen numerosarjan loppu A-A viittais juu 1.6:seen.

Re: Mikä mäntä/kanki/lohko?

Lähetetty: 03 Maalis 2015 20:31
Kirjoittaja aabohax
Putsailin maaleja pois ja näyttäs siltä että joku on viilannut tosta ton numeron pois, ja ulkonäöllisesti samanlainen kun 1.6 lohko. Porauksenhan tuo olisi vaatinut, mutta nyt siitä taitaa tulla veneeseen ankkuri..

Re: Mikä mäntä/kanki/lohko?

Lähetetty: 03 Maalis 2015 21:32
Kirjoittaja emax
Se on ollu jossain 1.3 taunukses tms., ja numerot viilattu pois, ettei inssi huomaisi hirveää viritystä. Suht yleistä ennenmuinoin.

Re: Mikä mäntä/kanki/lohko?

Lähetetty: 05 Maalis 2015 07:26
Kirjoittaja jansix
mun veikkaus on että tämä on ollut stokkan turbo sierran pellin alla laittomana isolohkona 8-) nehän tehtiin 1.3 oharista, oli raju peli aikonaan, semmosta joskus nuorena mopo miehenä ihmeteltiin, että tommosenko sais sitte ku kortin saa turpo ja kaikki :D

Re: Mikä mäntä/kanki/lohko?

Lähetetty: 05 Maalis 2015 18:47
Kirjoittaja emax
Stockmann turboja oli ihan 2 litraiseen asti, ja joidenkin huhujen mukaan olisivat laittaneet turbosarjojaan jopa iS:iin. 1.3 taitaa mk1:stä olla kyllä yleisin, ja mk2:sta 1.6.