Onko sama hihnapyörä MK3 TDDI ja TDCI:ssä?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
jartuo
Viestit: 40
Liittynyt: 16 Kesä 2014 07:01

Onko sama hihnapyörä MK3 TDDI ja TDCI:ssä?

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Onko sama hihnapyörä MK3 TDDI ja TDCI:ssä? Ainakin näyttäisi kuvista samanlaiselta?
Omppu
Viestit: 322
Liittynyt: 07 Maalis 2005 08:01

Re: Onko sama hihnapyörä MK3 TDDI ja TDCI:ssä?

Viesti Kirjoittaja Omppu »

Sama on.
jartuo
Viestit: 40
Liittynyt: 16 Kesä 2014 07:01

Re: Onko sama hihnapyörä MK3 TDDI ja TDCI:ssä?

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Hyvä homma, Motonetissa näyttäisi olevan saldoilla niin saisi nopeammin auton taas tulille
Avatar
Kossu Mies
Viestit: 20
Liittynyt: 30 Maalis 2011 22:42

Re: Onko sama hihnapyörä MK3 TDDI ja TDCI:ssä?

Viesti Kirjoittaja Kossu Mies »

Alkuperäinen on huomattavasti kestävämpi. Ulkomailta saa edukkaammin. Jos ainoastaan tarvike kelpaa, kannattaa tilata Dayco (= on todnäk sama kuin alkuperäinen) Vaihda samalla kiristin ja hihna!
jartuo
Viestit: 40
Liittynyt: 16 Kesä 2014 07:01

Re: Onko sama hihnapyörä MK3 TDDI ja TDCI:ssä?

Viesti Kirjoittaja jartuo »

Varmasti olet oikeassa, mutta hain uuden osan Motonetista. Kestää minkä kestää? Nyt ainakin hiljeni kivasti.
Avatar
Kossu Mies
Viestit: 20
Liittynyt: 30 Maalis 2011 22:42

Re: Onko sama hihnapyörä MK3 TDDI ja TDCI:ssä?

Viesti Kirjoittaja Kossu Mies »

Tuonne kannattaa tosiaan vaihtaa kaikki romut kerralla, muuten hihnapyörä tai kiristin hajoaa uudestaan. Tosin tämä koskee enemmän dieseliä, koska bensassa on laturissa erilainen hihnapyörä. Modaan itse tuollaisen omaan 2.2 TDCI:hin. Pyörässä on kytkin (clutch), joka estää hihnan värinöitä ja vähentää osien rasitusta.

Kampiakselin hihnapyörä Ford (Kurbelwelle)
Kiristin, rullat ja laturinhihna Gates
Tehostimen hihna SKF
Laturin hihnapyörä 1.8/2.0 INA (Generatorfreilauf)

Näillä mennään, parasta mitä "halvalla" saa ja pitäis kestää ton modauksen jälkeen. Tilauspaikkana profiteile.de. 2012 kesällä vaihdettu kampiakselin hihnapyörä..
Vastaa Viestiin