Sierran vauhtipyörästä kyssäriä

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Whiplasher
Viestit: 67
Liittynyt: 15 Maalis 2014 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Sierran vauhtipyörästä kyssäriä

Viesti Kirjoittaja Whiplasher »

Tästä on vissiin jo ollut keskustelua mutta pitää nyt saada varma tieto kun jäänyt mutuksi selaukset. Eli toi Sierran vauhtipyörä. kyseessä dokki 2.0i. Edelliseen autoon verrattuna on kun maasturilla ajaisi. Vastaa kaasuun pirun hitaasti ja jaksaa liikkua ilman kaasua todella helposti. Kaasutuntuma vaikuttaa muutenkin pirun raskaalta, suorastaan panssarivaunulta, johtuu kuitenkin myös siitä että mulla on toi kaasuvaijeri tosi jäykkä. Onko sierran koneessa vaan ihan helvetin raskas vauhtipyörä, 8,5kg sain tietooni että ainaki oharissa olisi vakiona? Paljon sitkeämmältä toi kone tuntuu kun accordin kone mihin jo vuoden verran kerkesin tottua. kaasua sai painaa aina paljon ja kiersi todella herkästi. Pitkään jo ihmetellyt että onko kyseessä ihan silkka riesan ominaisuus. Mulla siis ollut sierra vasta kuukauden, ja paljon ollut ihmettelemistä, ihan eri auto kuin vanha :mrgreen:
Ford Sierra 2.0i DOHC 4x4 CLX 1991
ex: Honda Accord 2.0 kaasari CB3 1990
ekkeri69
Viestit: 60
Liittynyt: 18 Heinä 2005 13:41
Paikkakunta: tampere

Re: Sierran vauhtipyörästä kyssäriä

Viesti Kirjoittaja ekkeri69 »

kyllähän se dohcissa tosi raskas on.muutenkin tuntuu olevan tehot melko alhaalla. varsinkin tollanen nelikko tuntuu tosi laiskalta pitävällä kelillä. talvella sitten pääsee vasta oikeuksiin.
escort -69 mk1 ikuisuusprojekti
gsxr 600 kesälelu
subaru impreza talvikäyttis
Whiplasher
Viestit: 67
Liittynyt: 15 Maalis 2014 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sierran vauhtipyörästä kyssäriä

Viesti Kirjoittaja Whiplasher »

näinhän se on, hetki meni tottua kun ei tunnu kiertävän sitten millään, onhan se neliveto vähän turha muutenkin kesäkuumilla. mutta kyllä tolla on kiva ajaa ruuhkassa kun ei joka liikkeellelähdössä tarvii kaasua polkea kuin hullu huoraa. ex japanin muovipulkassa sai taas senkin edestä painella menopoljinta liikkeelle lähdöissä. kyllä tolla on mukava ajaa, vaikka vähän panssarivaunulta tuntuu, en tuollaisen muotoseikan vuoksi lähde mitään vauhtipyörän kevennysurakoita tekemään. turhat työt tehdään kun tärkeät on tehty (eli ei koskaan)
Ford Sierra 2.0i DOHC 4x4 CLX 1991
ex: Honda Accord 2.0 kaasari CB3 1990
Vastaa Viestiin