Sivu 1/1

Sierra DOHC 8v ----> DOHC 16v

Lähetetty: 24 Huhti 2014 23:52
Kirjoittaja Whiplasher
en kohtuullisella selaamisella löytänyt aihetta missä tähän paneuduttaisiin kunnolla joten teen oman, anteeksi jos tuplapostausta.
Elikkä tosiaan, kaikki tietää surullisenkuuluisan kasivena dokkilaisen kannen. Noita halkeamisjuttuja riittää oville ja ikkunoille. Pikkulintu mulle visersi korvaan että 2.0i 16v Skorpparin kansi menisi ikäänkuin "heittämällä" Dokki sierran alakerran päälle. Notta joku kerkesi myös väittämään että pakosarja ja imusarjakin on täysin samat joten mitään ei tarvitsisi muuttaa? Mutua välttääkseni pitää nyt foorumin asiastatietävältä väeltä kysyä että mitä hommaa ko. remppa vaatisi? Kuullostaisi että olisi ihan helppo rokkis. Onko mitään mitä pitäisi muuttaa? nokkapyörien hampaat samanlukuiset ettei mene jako persiilleen ja mäntä anna venalle turpaan? Mites noi mäntien kolot venttiileille? puristuspaineet onko samat? Olis pirun mielenkiintonen prokkis, voisin vaikka pistää pienen projektiaiheen pystyyn jos kansi järjestyy jostain hilppeineen, vaikuttaa toi scorpin kansi sen verran paljon paremmalta aihiolta föönillekin kuin toi sierran oma doch kansi.

Re: Sierra DOHC 8v ----> DOHC 16v

Lähetetty: 25 Huhti 2014 19:45
Kirjoittaja Foordson
Mieluummin scorpion 2.3 mylly. Tulisi muutama heppa lisääkin.
Vaatii tietysti omat askartelut.

Re: Sierra DOHC 8v ----> DOHC 16v

Lähetetty: 25 Huhti 2014 21:23
Kirjoittaja futura68
Suosittelen ostamaan koko moottorin, jossa myös sarjat paikoillaan. Ne kun ainakin minun mielestäni eivät ole suoraan paikoilleen sopivia. Pakosarja kannattanee tehdä itse tai teettää. Dohc- sierran johtosarjaa en käyttäisi tai ainakin sytkä pitää saada jotenkin toimimaan. Mulkkari-scorpion johtosarja on taas ikävästi integroitu auton johtosarjaan, joten itse olen suunnitellut käyttää mondeon johtosarjaa. Sekin mielellään 93-95 mallista, jotta ei tarvi käynnistykseneston kanssa painia. Mondeo käyttää zetec-moottoreissa samanlaisia komponentteja ja suurin osa liittimistä sopii suoraan paikoilleen, poikkeus taitaa olla puola. Auttoiko yhtään?

Re: Sierra DOHC 8v ----> DOHC 16v

Lähetetty: 25 Huhti 2014 21:35
Kirjoittaja Whiplasher
kyllä! juuri tällaista infoa kaipailinkin niin tiedän mitä on edessä jos lähtee tekemään ja ensinnäkin mitä kannattaa lähteä tekemään ja mikä on ns. "turhaa työtä"

Re: Sierra DOHC 8v ----> DOHC 16v

Lähetetty: 25 Huhti 2014 22:27
Kirjoittaja Xanthe_
... ja jos tarvii ECUn kohdalta laittaa pinnejä uuteen järjestykseen niin asia hoituu nopeasti kahdella ohuella talttaruuvarilla ettet innostu leikkelee poikki. Ekaks revit vain punaisen muovin irti ja... lopun ymmärrät kun katsot valoa vasten haluamasi liittimen yläpuolelle kun siellä on pykälä joka pitää sitä paikallaan eli nostat sitä ja työnnät niin lähtee irti ja työnnät vain johdon liittimineen haluamaasi koloon. Lopuksi työnnät sormin tuon punaisen muovin takaisin.

Kuva

EEC-IV ECUn kohdalla sinun ei tarvitse vaihtaa virransyötön ja maadoituksen pinnejä kun ne ovat samoja kaikissa. Jos sattumaasi johtosarjaan osuu PATS niin suuttimet ovat eri paikoissa kuin ilman (jos päädyt järjestelee uudelleen niin muistaa jos kahot kuvia jossa ei ole PATSia). Muuten ei PATSillinen johtosarjassa pitäisi olla mitään ihmeellistä kuin lisänä se lukija rinkula ja PATSin LEDi kun se PATS on siellä ECUn sisällä.

Re: Sierra DOHC 8v ----> DOHC 16v

Lähetetty: 30 Huhti 2014 01:38
Kirjoittaja ekkeri69
jos tulossa tohon nelikkoon kadulle niin kannattaa käydä konttorilla varmistamassa että sen saa vielä leimattua.

Re: Sierra DOHC 8v ----> DOHC 16v

Lähetetty: 30 Huhti 2014 01:44
Kirjoittaja Whiplasher
näin on suunnitelmissa ollut. mikään ei turhauttaisi niin paljon kun kahden viikon rojekti ja suora torjunta konttorilta kun vie näytille.