Vielä Sierran lämppäristä..
Vielä Sierran lämppäristä..
Joo, vaivaan vielä kerran käyttäjiä koskien Sierran sisätilanlämppäriä. Mulla on siis uusi kenno ja puhallin, joka pyöri vinhaa vauhtia ja oikeaan suuntaan (lämmintäkin tulee). Mutta silti kesän rankka sade päivinä alkoi lasit huurustua helposti.. Joten mikä tuolla enää voisi mättää? Alavesiletku vuotaa kyllä, ja se on työn alla jo, kun sen vain saapuu postiin. Mitä muuta täytyisi ottaa huomioon? Kun kaveri heitti ilmoille sellaisen vaihtoehdon että mulla olisi koko ajan sisäkierto päällä Mut mut, eihän Sierrassa edes ole tuota toimintoa??? Kun mun lämppärissä ei oo muita säätöjä kun lämmönsäätövipu ja sen vieressä se valkea asteikkoinen vipu, jonka oon olettanut vaikuttavan, tuleeko puhallus ylä vai ala rööreihin, vai onko näin?
Kyseessä toi sigun vm. -84 riesa, ohc- koneella.
Tästä tulee mahdollisesti taas talviauto, joten auttakaa miestä (ylä)mäessä
(talvirenkaat täytyy toki päivittää )
Kyseessä toi sigun vm. -84 riesa, ohc- koneella.
Tästä tulee mahdollisesti taas talviauto, joten auttakaa miestä (ylä)mäessä
(talvirenkaat täytyy toki päivittää )
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Vielä Sierran lämppäristä..
up.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Vielä Sierran lämppäristä..
up, up...
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Vielä Sierran lämppäristä..
Kotelo täynnä lehtiä ja muuta maatuvaa. Sisäkiertoa ei ole.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Vielä Sierran lämppäristä..
Puhallinkotelon pyrkiny kyllä putsaamaan kun sitä auki käytelly, vai mitä meinasit??emax kirjoitti:Kotelo täynnä lehtiä ja muuta maatuvaa. Sisäkiertoa ei ole.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Vielä Sierran lämppäristä..
Onhan sulla ne kojelaudan keskiräppänät kiinni-asennossa kun yrität saada ilmaa laseille? Ja sen vivun asennot on muistaakseni ylös-jaloille-ei mihinkään.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Re: Vielä Sierran lämppäristä..
Keskiräppänät kiinni juu, ja se vipu on ylimmässä asennossa. Alkaa vaan itseltä loppua ideat..yritäedes kirjoitti:Onhan sulla ne kojelaudan keskiräppänät kiinni-asennossa kun yrität saada ilmaa laseille? Ja sen vivun asennot on muistaakseni ylös-jaloille-ei mihinkään.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-
- Viestit: 383
- Liittynyt: 03 Joulu 2007 18:19
Re: Vielä Sierran lämppäristä..
Tuleehan ilmaa sieltä ja vain sieltä mihin sen säätää tulevaksi siitä vivusta, ettei ole se läppähomma särkynyt ja puhaltaa aina vaan lattialle vaikka laittaa ylös?
Mondeo 2.0 TDDI -01 STW Phanter black
Sierra DOHC -91
Sierra DOHC -91
Re: Vielä Sierran lämppäristä..
Sehän tässä onkin, että kun sitä ilmaa tulee kyllä laseihin, kabiini on lämmin, mutta lasit huurtuu.. Tuulilasi on ainoastaan kirkas, josko sekin reunoilta huurtuu myös. Tämä siis kostealla kelillä.REMMIAHDIN kirjoitti:Tuleehan ilmaa sieltä ja vain sieltä mihin sen säätää tulevaksi siitä vivusta, ettei ole se läppähomma särkynyt ja puhaltaa aina vaan lattialle vaikka laittaa ylös?
emax tuolla viittasi roskaan kotelossa, mutta eiähän tuohon lämmityslaitteeseen pitäisi kai mitään päästä, vai oliko kyse puhallinkotelosta??
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Vielä Sierran lämppäristä..
Lämppärin kenno vuotaa tai ilma ei pääse kajuutasta pois eli siitä tulee pullo.
Re: Vielä Sierran lämppäristä..
Kenno on uusi. Ja voitko tarkentaa miksi ilma ei pääse pois kabiinista...?Hannu kirjoitti:Lämppärin kenno vuotaa tai ilma ei pääse kajuutasta pois eli siitä tulee pullo.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Vielä Sierran lämppäristä..
Tähän suuntaan minäkin veikkaisin, paitsi uuden kennon tapauksesa jäljelle jää eli ilman poistuvuuden varmistaminen. Toinen tarkistuspaikka on se, ettei lattiamatto ole märkä / jäässä / lumessa. Ylimääräinen kosteus tiivistyy armotta laseihin vaikka olisi kuinka puhallus kunnossa. Jos matto on märkä, niin pahimmillaan tiedossa on pieni hitsauskierros.Hannu kirjoitti:Lämppärin kenno vuotaa tai ilma ei pääse kajuutasta pois eli siitä tulee pullo.
Onhan lasit puhtaat? Pölyinen lasi huurtuu puhdasta herkemmin.
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Re: Vielä Sierran lämppäristä..
Lattiat/helmat/kynnyskotelot hitsattu viime keväänä, joten spotless. Mutta mitä tarkoitat ilman poistuvuuden varmistamisella? (mitä kautta se valtaosin siis poistuu ja mikä tätä voi häiritä?)JyriN kirjoitti: Tähän suuntaan minäkin veikkaisin, paitsi uuden kennon tapauksesa jäljelle jää eli ilman poistuvuuden varmistaminen. Toinen tarkistuspaikka on se, ettei lattiamatto ole märkä / jäässä / lumessa. Ylimääräinen kosteus tiivistyy armotta laseihin vaikka olisi kuinka puhallus kunnossa. Jos matto on märkä, niin pahimmillaan tiedossa on pieni hitsauskierros.
Onhan lasit puhtaat? Pölyinen lasi huurtuu puhdasta herkemmin.
Niinja ajoviima auttoi ettei lasit huurtunu niin paljon kuin mitä kaupunki pyörittelyssä..
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Vielä Sierran lämppäristä..
Ai niin nämä ongelmat on oman muistikuvaan alkaneet sen jälkeen kun vaihdoin puhaltimen, mietin vaan että mitä pitäisi tehdä toisin?? Puhaltimen siivet irroittelin asennuksen aikana, kun ei aluksi mahtunut koteloon, mutta mikä merkitys olisi jos siivet olisivat vääriin asennettu? Kun ne saa kaksin päin eikä ole enää mallia mistä katsoa kuinka ne alunperin olivat.
Ja liittyykö tämä nyt siihen ilman poistoon, vai mitä se tässä yhteydessä meinaa?
Ja liittyykö tämä nyt siihen ilman poistoon, vai mitä se tässä yhteydessä meinaa?
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Vielä Sierran lämppäristä..
jossain päin auton perää pitää olla reikä että pääsee puhaltimen työntämä ilma pihalle. jos sitä ei ole ei ilma kierrä autossa kunnolla ja lasit pysyy huurteessa.
escort -69 mk1 ikuisuusprojekti
gsxr 600 kesälelu
subaru impreza talvikäyttis
gsxr 600 kesälelu
subaru impreza talvikäyttis
Re: Vielä Sierran lämppäristä..
no enpä ole tuollaista reikää noteerannu, mutta tuli mieleen että kun puhaltimen alla on ne kaksi aukkoa, niin onko tarkoitus että vain toinen on sisään imua varten, eli pitääkö toisen siiven olla puhaltimessa eri päin eikä molempien samoin päin??
PS. Olisin kiitollinen jos saisin ihan vakavan pitkän vastauksen, koska kuten sanottua oma mielkuvitus ei enää riitä, vaikka olen tehnyt koko auton uusiksi (kyseessä uudelleen rakennettu harrasteauto jos se vielä epäselvää jollekin).
PS. Olisin kiitollinen jos saisin ihan vakavan pitkän vastauksen, koska kuten sanottua oma mielkuvitus ei enää riitä, vaikka olen tehnyt koko auton uusiksi (kyseessä uudelleen rakennettu harrasteauto jos se vielä epäselvää jollekin).
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Vielä Sierran lämppäristä..
Tuulilasi aukee kokonaan? tämä on jo erinomaista tän ikäluokan fordissa.
Poistot on jossain takimmaisten sivulasien luona, jos haluat testata niin aja takalasit karvan verran raollaan. minä oon laittanu sivulasien huurtumisen aina voorttin piikkiin, enkä ole tuota edes ajatellu. Mondeos ei enää huurru.
Sanoit jälkeenpäin että vain sivulasit huurtuu, niin ne on sierras teheny aina, ainaki mulla. Kosteutta on jossain vääräs paikas. Lämmin talli, kylmä matka, on yks vaihtoehto.
Molempien siipien pitää puhaltaa sisälleppäin. Ja mitä sanoin ennen että kotelossa jotain, ei pidä paikkaansa jos tuulilasi kuitenkin aukee.
Jossain on märkää, en voi muuta sanoa kun en ole ko vikaa koskaa korjannu.
Poistot on jossain takimmaisten sivulasien luona, jos haluat testata niin aja takalasit karvan verran raollaan. minä oon laittanu sivulasien huurtumisen aina voorttin piikkiin, enkä ole tuota edes ajatellu. Mondeos ei enää huurru.
Sanoit jälkeenpäin että vain sivulasit huurtuu, niin ne on sierras teheny aina, ainaki mulla. Kosteutta on jossain vääräs paikas. Lämmin talli, kylmä matka, on yks vaihtoehto.
Molempien siipien pitää puhaltaa sisälleppäin. Ja mitä sanoin ennen että kotelossa jotain, ei pidä paikkaansa jos tuulilasi kuitenkin aukee.
Jossain on märkää, en voi muuta sanoa kun en ole ko vikaa koskaa korjannu.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: Vielä Sierran lämppäristä..
Jep, yleensä perässä verhoilujen takana alhaalla molemmin puolin autoa. Niissä on vielä läppä estämässä ilman virtausta ulkoa sisälle. Oletko jo tarkistanut ettei matot ja niiden alla olevat äänieristeet ole märät niin kuin aiemmin jo ehdotettiin?ekkeri69 kirjoitti:jossain päin auton perää pitää olla reikä että pääsee puhaltimen työntämä ilma pihalle. jos sitä ei ole ei ilma kierrä autossa kunnolla ja lasit pysyy huurteessa.
Re: Vielä Sierran lämppäristä..
Joo siis suurin ongelma on tosiaan sivulaseissa, tuuliasin keskiosa on pysynyt kyllä auki, lähinnä reunoilta se huurtuu.
Täytyypä tutkiä vielä noi takasivuikkunoiden lähialueet, vaikka tämä taitaa nyt sitten ollakin ominaisuus eikä vika Aina oppii uutta vaikka tätä autoa onkin jo 6 vuoden ajan katseltu 8)
Täytyypä tutkiä vielä noi takasivuikkunoiden lähialueet, vaikka tämä taitaa nyt sitten ollakin ominaisuus eikä vika Aina oppii uutta vaikka tätä autoa onkin jo 6 vuoden ajan katseltu 8)
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
Re: Vielä Sierran lämppäristä..
Ei ainakaa -91 Riesassa oo mitää aukkoja/läppiä missää takana mistä ilma poistuu kun ei siel oo mitää nreikiäkään ulkotilaan.
mun mielestä on samalla lailla kun mk4 Escossakin että etuovien karmin alaosassa on ritilä aukot sinne taakseppäin ja ilma poistuu sitte takakonttiin ja sieltä pois? Just sen syyksi olen itekki laittanu kun ainakin Escossa huurtuu lasit TOSI herkästi.
Muistan jostain lukeneenikin että sieltä se ilma kiertää,ainakin 2-ovisissa,neliovisissa onkin sitten toinen juttu vissiin ??
Onkohan siellä se propelli sitte joteskin väärin? muuta en nyt enää keksi kuin että on ollu AIKA märkä syksy/talvikin?
mun mielestä on samalla lailla kun mk4 Escossakin että etuovien karmin alaosassa on ritilä aukot sinne taakseppäin ja ilma poistuu sitte takakonttiin ja sieltä pois? Just sen syyksi olen itekki laittanu kun ainakin Escossa huurtuu lasit TOSI herkästi.
Muistan jostain lukeneenikin että sieltä se ilma kiertää,ainakin 2-ovisissa,neliovisissa onkin sitten toinen juttu vissiin ??
Onkohan siellä se propelli sitte joteskin väärin? muuta en nyt enää keksi kuin että on ollu AIKA märkä syksy/talvikin?
Re: Vielä Sierran lämppäristä..
On on. Takapuskurin takana sivuilla, molemminpuolin.Tessu kirjoitti:Ei ainakaa -91 Riesassa oo mitää aukkoja/läppiä missää takana mistä ilma poistuu kun ei siel oo mitää nreikiäkään ulkotilaan.
mun mielestä on samalla lailla kun mk4 Escossakin että etuovien karmin alaosassa on ritilä aukot sinne taakseppäin ja ilma poistuu sitte takakonttiin ja sieltä pois? Just sen syyksi olen itekki laittanu kun ainakin Escossa huurtuu lasit TOSI herkästi.
Muistan jostain lukeneenikin että sieltä se ilma kiertää,ainakin 2-ovisissa,neliovisissa onkin sitten toinen juttu vissiin ??
Onkohan siellä se propelli sitte joteskin väärin? muuta en nyt enää keksi kuin että on ollu AIKA märkä syksy/talvikin?
Kontista ne näkee kun purkaa verhoilut. Mustat muoviset pöntöt ja läpät ulkopuolella.
Näin siis ainakin sedanissa.
Mutten usko, että tuo nyt tähän liittyy.