Vielä Sierran lämppäristä..

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
duckworth
Viestit: 3699
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Vielä Sierran lämppäristä..

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Joo, vaivaan vielä kerran käyttäjiä koskien Sierran sisätilanlämppäriä. Mulla on siis uusi kenno ja puhallin, joka pyöri vinhaa vauhtia ja oikeaan suuntaan (lämmintäkin tulee). Mutta silti kesän rankka sade päivinä alkoi lasit huurustua helposti.. Joten mikä tuolla enää voisi mättää? Alavesiletku vuotaa kyllä, ja se on työn alla jo, kun sen vain saapuu postiin. Mitä muuta täytyisi ottaa huomioon? Kun kaveri heitti ilmoille sellaisen vaihtoehdon että mulla olisi koko ajan sisäkierto päällä :shock: Mut mut, eihän Sierrassa edes ole tuota toimintoa??? Kun mun lämppärissä ei oo muita säätöjä kun lämmönsäätövipu ja sen vieressä se valkea asteikkoinen vipu, jonka oon olettanut vaikuttavan, tuleeko puhallus ylä vai ala rööreihin, vai onko näin?

Kyseessä toi sigun vm. -84 riesa, ohc- koneella.

Tästä tulee mahdollisesti taas talviauto, joten auttakaa miestä (ylä)mäessä :lol:
(talvirenkaat täytyy toki päivittää :roll: :roll: )
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
duckworth
Viestit: 3699
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Vielä Sierran lämppäristä..

Viesti Kirjoittaja duckworth »

up.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
duckworth
Viestit: 3699
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Vielä Sierran lämppäristä..

Viesti Kirjoittaja duckworth »

up, up...
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Vielä Sierran lämppäristä..

Viesti Kirjoittaja emax »

Kotelo täynnä lehtiä ja muuta maatuvaa. Sisäkiertoa ei ole.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
duckworth
Viestit: 3699
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Vielä Sierran lämppäristä..

Viesti Kirjoittaja duckworth »

emax kirjoitti:Kotelo täynnä lehtiä ja muuta maatuvaa. Sisäkiertoa ei ole.
Puhallinkotelon pyrkiny kyllä putsaamaan kun sitä auki käytelly, vai mitä meinasit??
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
yritäedes
Viestit: 2154
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: Vielä Sierran lämppäristä..

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

Onhan sulla ne kojelaudan keskiräppänät kiinni-asennossa kun yrität saada ilmaa laseille? Ja sen vivun asennot on muistaakseni ylös-jaloille-ei mihinkään.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
duckworth
Viestit: 3699
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Vielä Sierran lämppäristä..

Viesti Kirjoittaja duckworth »

yritäedes kirjoitti:Onhan sulla ne kojelaudan keskiräppänät kiinni-asennossa kun yrität saada ilmaa laseille? Ja sen vivun asennot on muistaakseni ylös-jaloille-ei mihinkään.
Keskiräppänät kiinni juu, ja se vipu on ylimmässä asennossa. Alkaa vaan itseltä loppua ideat..
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
REMMIAHDIN
Viestit: 383
Liittynyt: 03 Joulu 2007 18:19

Re: Vielä Sierran lämppäristä..

Viesti Kirjoittaja REMMIAHDIN »

Tuleehan ilmaa sieltä ja vain sieltä mihin sen säätää tulevaksi siitä vivusta, ettei ole se läppähomma särkynyt ja puhaltaa aina vaan lattialle vaikka laittaa ylös?
Mondeo 2.0 TDDI -01 STW Phanter black
Sierra DOHC -91
duckworth
Viestit: 3699
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Vielä Sierran lämppäristä..

Viesti Kirjoittaja duckworth »

REMMIAHDIN kirjoitti:Tuleehan ilmaa sieltä ja vain sieltä mihin sen säätää tulevaksi siitä vivusta, ettei ole se läppähomma särkynyt ja puhaltaa aina vaan lattialle vaikka laittaa ylös?
Sehän tässä onkin, että kun sitä ilmaa tulee kyllä laseihin, kabiini on lämmin, mutta lasit huurtuu.. Tuulilasi on ainoastaan kirkas, josko sekin reunoilta huurtuu myös. Tämä siis kostealla kelillä.

emax tuolla viittasi roskaan kotelossa, mutta eiähän tuohon lämmityslaitteeseen pitäisi kai mitään päästä, vai oliko kyse puhallinkotelosta??
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Hannu
Viestit: 83
Liittynyt: 09 Marras 2006 16:39

Re: Vielä Sierran lämppäristä..

Viesti Kirjoittaja Hannu »

Lämppärin kenno vuotaa tai ilma ei pääse kajuutasta pois eli siitä tulee pullo.
duckworth
Viestit: 3699
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Vielä Sierran lämppäristä..

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Hannu kirjoitti:Lämppärin kenno vuotaa tai ilma ei pääse kajuutasta pois eli siitä tulee pullo.
Kenno on uusi. Ja voitko tarkentaa miksi ilma ei pääse pois kabiinista...?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Avatar
JyriN
Viestit: 745
Liittynyt: 06 Heinä 2007 22:03
Viesti:

Re: Vielä Sierran lämppäristä..

Viesti Kirjoittaja JyriN »

Hannu kirjoitti:Lämppärin kenno vuotaa tai ilma ei pääse kajuutasta pois eli siitä tulee pullo.
Tähän suuntaan minäkin veikkaisin, paitsi uuden kennon tapauksesa jäljelle jää eli ilman poistuvuuden varmistaminen. Toinen tarkistuspaikka on se, ettei lattiamatto ole märkä / jäässä / lumessa. Ylimääräinen kosteus tiivistyy armotta laseihin vaikka olisi kuinka puhallus kunnossa. Jos matto on märkä, niin pahimmillaan tiedossa on pieni hitsauskierros. :cry:

Onhan lasit puhtaat? Pölyinen lasi huurtuu puhdasta herkemmin.
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
duckworth
Viestit: 3699
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Vielä Sierran lämppäristä..

Viesti Kirjoittaja duckworth »

JyriN kirjoitti: Tähän suuntaan minäkin veikkaisin, paitsi uuden kennon tapauksesa jäljelle jää eli ilman poistuvuuden varmistaminen. Toinen tarkistuspaikka on se, ettei lattiamatto ole märkä / jäässä / lumessa. Ylimääräinen kosteus tiivistyy armotta laseihin vaikka olisi kuinka puhallus kunnossa. Jos matto on märkä, niin pahimmillaan tiedossa on pieni hitsauskierros. :cry:

Onhan lasit puhtaat? Pölyinen lasi huurtuu puhdasta herkemmin.
Lattiat/helmat/kynnyskotelot hitsattu viime keväänä, joten spotless. Mutta mitä tarkoitat ilman poistuvuuden varmistamisella? :shock: (mitä kautta se valtaosin siis poistuu ja mikä tätä voi häiritä?)

Niinja ajoviima auttoi ettei lasit huurtunu niin paljon kuin mitä kaupunki pyörittelyssä..
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
duckworth
Viestit: 3699
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Vielä Sierran lämppäristä..

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Ai niin nämä ongelmat on oman muistikuvaan alkaneet sen jälkeen kun vaihdoin puhaltimen, mietin vaan että mitä pitäisi tehdä toisin?? Puhaltimen siivet irroittelin asennuksen aikana, kun ei aluksi mahtunut koteloon, mutta mikä merkitys olisi jos siivet olisivat vääriin asennettu? Kun ne saa kaksin päin eikä ole enää mallia mistä katsoa kuinka ne alunperin olivat.

Ja liittyykö tämä nyt siihen ilman poistoon, vai mitä se tässä yhteydessä meinaa?
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
ekkeri69
Viestit: 60
Liittynyt: 18 Heinä 2005 13:41
Paikkakunta: tampere

Re: Vielä Sierran lämppäristä..

Viesti Kirjoittaja ekkeri69 »

jossain päin auton perää pitää olla reikä että pääsee puhaltimen työntämä ilma pihalle. jos sitä ei ole ei ilma kierrä autossa kunnolla ja lasit pysyy huurteessa.
escort -69 mk1 ikuisuusprojekti
gsxr 600 kesälelu
subaru impreza talvikäyttis
duckworth
Viestit: 3699
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Vielä Sierran lämppäristä..

Viesti Kirjoittaja duckworth »

no enpä ole tuollaista reikää noteerannu, mutta tuli mieleen että kun puhaltimen alla on ne kaksi aukkoa, niin onko tarkoitus että vain toinen on sisään imua varten, eli pitääkö toisen siiven olla puhaltimessa eri päin eikä molempien samoin päin??

PS. Olisin kiitollinen jos saisin ihan vakavan pitkän vastauksen, koska kuten sanottua oma mielkuvitus ei enää riitä, vaikka olen tehnyt koko auton uusiksi (kyseessä uudelleen rakennettu harrasteauto jos se vielä epäselvää jollekin).
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Vielä Sierran lämppäristä..

Viesti Kirjoittaja emax »

Tuulilasi aukee kokonaan? tämä on jo erinomaista tän ikäluokan fordissa.
Poistot on jossain takimmaisten sivulasien luona, jos haluat testata niin aja takalasit karvan verran raollaan. minä oon laittanu sivulasien huurtumisen aina voorttin piikkiin, enkä ole tuota edes ajatellu. Mondeos ei enää huurru.
Sanoit jälkeenpäin että vain sivulasit huurtuu, niin ne on sierras teheny aina, ainaki mulla. Kosteutta on jossain vääräs paikas. Lämmin talli, kylmä matka, on yks vaihtoehto.
Molempien siipien pitää puhaltaa sisälleppäin. Ja mitä sanoin ennen että kotelossa jotain, ei pidä paikkaansa jos tuulilasi kuitenkin aukee.
Jossain on märkää, en voi muuta sanoa kun en ole ko vikaa koskaa korjannu.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Hannu
Viestit: 83
Liittynyt: 09 Marras 2006 16:39

Re: Vielä Sierran lämppäristä..

Viesti Kirjoittaja Hannu »

ekkeri69 kirjoitti:jossain päin auton perää pitää olla reikä että pääsee puhaltimen työntämä ilma pihalle. jos sitä ei ole ei ilma kierrä autossa kunnolla ja lasit pysyy huurteessa.
Jep, yleensä perässä verhoilujen takana alhaalla molemmin puolin autoa. Niissä on vielä läppä estämässä ilman virtausta ulkoa sisälle. Oletko jo tarkistanut ettei matot ja niiden alla olevat äänieristeet ole märät niin kuin aiemmin jo ehdotettiin?
duckworth
Viestit: 3699
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: Vielä Sierran lämppäristä..

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Joo siis suurin ongelma on tosiaan sivulaseissa, tuuliasin keskiosa on pysynyt kyllä auki, lähinnä reunoilta se huurtuu.

Täytyypä tutkiä vielä noi takasivuikkunoiden lähialueet, vaikka tämä taitaa nyt sitten ollakin ominaisuus eikä vika :lol: Aina oppii uutta vaikka tätä autoa onkin jo 6 vuoden ajan katseltu 8)
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Tessu
Viestit: 1738
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Vielä Sierran lämppäristä..

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Ei ainakaa -91 Riesassa oo mitää aukkoja/läppiä missää takana mistä ilma poistuu kun ei siel oo mitää nreikiäkään ulkotilaan.
mun mielestä on samalla lailla kun mk4 Escossakin että etuovien karmin alaosassa on ritilä aukot sinne taakseppäin ja ilma poistuu sitte takakonttiin ja sieltä pois? Just sen syyksi olen itekki laittanu kun ainakin Escossa huurtuu lasit TOSI herkästi.
Muistan jostain lukeneenikin että sieltä se ilma kiertää,ainakin 2-ovisissa,neliovisissa onkin sitten toinen juttu vissiin ??
Onkohan siellä se propelli sitte joteskin väärin? muuta en nyt enää keksi kuin että on ollu AIKA märkä syksy/talvikin?
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Re: Vielä Sierran lämppäristä..

Viesti Kirjoittaja Foordson »

Tessu kirjoitti:Ei ainakaa -91 Riesassa oo mitää aukkoja/läppiä missää takana mistä ilma poistuu kun ei siel oo mitää nreikiäkään ulkotilaan.
mun mielestä on samalla lailla kun mk4 Escossakin että etuovien karmin alaosassa on ritilä aukot sinne taakseppäin ja ilma poistuu sitte takakonttiin ja sieltä pois? Just sen syyksi olen itekki laittanu kun ainakin Escossa huurtuu lasit TOSI herkästi.
Muistan jostain lukeneenikin että sieltä se ilma kiertää,ainakin 2-ovisissa,neliovisissa onkin sitten toinen juttu vissiin ??
Onkohan siellä se propelli sitte joteskin väärin? muuta en nyt enää keksi kuin että on ollu AIKA märkä syksy/talvikin?
On on. Takapuskurin takana sivuilla, molemminpuolin.
Kontista ne näkee kun purkaa verhoilut. Mustat muoviset pöntöt ja läpät ulkopuolella.
Näin siis ainakin sedanissa.
Mutten usko, että tuo nyt tähän liittyy.
Vastaa Viestiin