Sivu 1/1

Sierran kallistuksenvakaajat?

Lähetetty: 28 Tammi 2006 17:17
Kirjoittaja jani
Elikkäs, onko xr4:ssa kallistuksenvakaaja takana ja jos on niin kuinka paksu mahtaa olla? Ja kuinka paksu kallistuksenvakaaja edessä mahtaa olla?

Lähetetty: 30 Tammi 2006 20:15
Kirjoittaja overboost
Takana 12mm ja edessä 26mm. Variaatioita on vuosimallien välillä.

Lähetetty: 31 Tammi 2006 23:03
Kirjoittaja jani
Mistäs sait ton tiedon? Pitäis saada virallinen paperi katsastusta varten 1.6:n ja 2.8:n alustan eroista. Ja vähän tietää mitä pitää vaihtaa 1.6:een jotta se vastaa 2.8:a.

Tämmönen projekti... :wink:

Lähetetty: 01 Helmi 2006 02:03
Kirjoittaja mr.oohoosee
jani kirjoitti:Mistäs sait ton tiedon? Pitäis saada virallinen paperi katsastusta varten 1.6:n ja 2.8:n alustan eroista. Ja vähän tietää mitä pitää vaihtaa 1.6:een jotta se vastaa 2.8:a.

Tämmönen projekti... :wink:
ainakin 260mm etujarrut,10" rummut taakse,etuvakaaja 26mm,takavakaaja.. siinä ensi alkuun vaihdettavaa
kysy papereita foordilta tai katsastus asemalta sieltäkin varmaan löytyy jotain. noi xr4i kamat. xr4x4 taitaa vaatia levyt taaksekkin.
että semmonen rojekti.. :wink:

Lähetetty: 01 Helmi 2006 17:08
Kirjoittaja jani
No mulla onneksi on edessä 260mm jarrut vakiona ja takana 235mm levyt vakiona (ABS-malli).

Paikallisessa ford-liikkeessä kävin jo kerran kyselemässä alustan muutoksista, mutta ei ne osannu sanoo mitään, eikä niil oikee ollu mitää vertailutaulukkoo alustasta.

Katsastuksessa käväisin jo kyseisen pelin kanssa, jarrut OK, mutta jousista, kallistuksen vakaajista, perästä, vetareista ja kardaanista piti vielä saada tieto katsastusäijälle. Että käykö 1.6 osat, vai pitääkö vaihtaa 2.8 osia..

Lähetetty: 05 Helmi 2006 23:39
Kirjoittaja jani
Ei kenelläkään olis tietoo takajousien eroavaisuuksista 1.6 ja 2.8 välillä?

Lähetetty: 06 Helmi 2006 01:32
Kirjoittaja mr.oohoosee
2,8 jousessa varmaan lankavahvuus paksumpi ei varmaan muuta eroa..

Lähetetty: 12 Helmi 2006 23:36
Kirjoittaja jani
Meniskö Scorpion etukallistuksenvakaaja sierraan heittämällä? Entä takakallistuksen vakaaja? Sekä taka-alatukivarret että takajouset?

Vai onko scorpio kuitenkin niin erilainen?

Lähetetty: 13 Helmi 2006 19:06
Kirjoittaja evolution
maahantuojalta saat sen eroavaisuus todistuksen :wink:

scorppion takavakaaja ainakin sopii sierraan, etuvakaajasta ei tietoa.

miksi niitä scorpparin osia sinne tarttee saada :roll:

Lähetetty: 13 Helmi 2006 23:36
Kirjoittaja jani
evolution kirjoitti:maahantuojalta saat sen eroavaisuus todistuksen :wink:

scorppion takavakaaja ainakin sopii sierraan, etuvakaajasta ei tietoa.

miksi niitä scorpparin osia sinne tarttee saada :roll:
No hyvä. No eihän mun välttämättä scorpion osia tarvii saada, käy XR4i:nkin.
Eli 1.6 on vaihdettu isompaa, vertailumallina XR4i. Kaikki muut on nyt OK, paitsi kallistuksenvakaajat, takajouset, kardaani, perä ja vetarit.

Maahantuojalta on kysytty eroavaisuustodistuksia, mutta ei ainakaan tunnustanu että heillä olis (niin tarkoista, kuten jouset, kallistuksenvakaajat... :?

Kävin myös lähimmässä ford liikkeessä eikä heilläkään ollut tarjota mitään..

Lähetetty: 18 Helmi 2006 21:44
Kirjoittaja Xr4
Miulla on ainakin omassa xr4i:sä Edessä 26mm ja takana 10mm

Lähetetty: 18 Helmi 2006 21:47
Kirjoittaja Xr4
jani kirjoitti:Meniskö Scorpion etukallistuksenvakaaja sierraan heittämällä? Entä takakallistuksen vakaaja? Sekä taka-alatukivarret että takajouset?

Vai onko scorpio kuitenkin niin erilainen?
Miulla on ainakin omaan farkku sieraimeen laitettu scorpion 29mm etuvakaaja...

Lähetetty: 20 Helmi 2006 18:50
Kirjoittaja jani
No niin, eli sopiiko scorpion takavakaaja sierraan? Joku väittää, että menee heittämällä ja joku että ei mee ollankaan.. Mikä pitää paikkansa?

Lähetetty: 21 Helmi 2006 18:09
Kirjoittaja jani
Entäs toi takavetocossun takavakaaja? Sopiiko se "tavalliseen" takavetosierraan?

Lähetetty: 29 Kesä 2006 11:23
Kirjoittaja Xr4
Menee :!: eikös sierra ja scorpio ole rakennettu samalle alustalle? Nii vaa muistelisin :roll:

Lähetetty: 29 Kesä 2006 16:32
Kirjoittaja jaska74
Xr4 kirjoitti: eikös sierra ja scorpio ole rakennettu samalle alustalle? Nii vaa muistelisin :roll:
Mk I (1985-1994)

Engineering-wise, the Scorpio was heavily based on the Sierra, sitting on a stretched version of its floorpan, and using a similar styling philosophy set by both the Sierra and the third generation Escort.