Mondeo MK3 -04 alustan uusinta-ajatuksia
Lähetetty: 04 Touko 2013 21:14
Herveppäherve, pistetäänpä tämmönen ketju pystyyn ja ruvetaan porukalla pohtimaan, kuinka saadaan mondeo alapuolisista osin uudenveroseks.
Päivittelen tähän ketjuun kun saan tutkittua ja valittua osia, ja lisään pohdintojani, tulee varmaan sitten yhdellä kertaa rapsautettua kaik tilaukseen.
Auto on tuotu Suomeen 10/2010 kilometrilukemalla 132tkm eikä automaalta saamani huoltohistorian mukaan täällä ole muuta alustaan vaihdettu, kuin toinen etuiskari.
Tarkoitus ois syksyllä laittaa roppakaupalla osaa uusiks, samalla kun vaihtaa takanta nivomatit pois (toinen vuotaa) ja madaltaa. Kerta aukomaan lähtee ja kuitenkin suuntaus tehtävä, kun ei o omana omistusaikana kulmia katottu, niin nykäsee kerralla kaik uusiks. Autoon
Nyt on vaihtoon menossa moniurahihnasarja (kiristin, rullat, kampuran värinäpyörä ja remmi), joten syksyllä saattas löytyä likviditeettiä toteuttaa tuo alakertaprojekti.
Kesällä 200tkm huollossa menee vaihtoon öljyt, jäähdytysnesteet ja jarrunesteet. Tavoitteena on tällä omassa ajossa tuupata toinen mokoma vielä, joten ei tässä €/km hintaa tuu loppupeleissä mitenkään kauheesti.
Tukivarret, alapallot, puslat, iskarit, jouset, yläpään laakerit, koiranluut, raidetangonpäät.. alkaiskohan lista olemaan siinä?
Tukivarret: laatuosaa saksanmaalta
Alapallot: varmaankin tukivarsissa valmiina
Puslat: Powerflexin uretaanipuslat
Iskarit: Laatumerkkiparit eteen ja taakse
Jouset: Eibachin orkkiskoodillakin löytyvät -40mm/-30mm on ajatuksena, saksassa 110€+pk
Tätä joutuu vielä miettimään, koska jossain sanottiin jäävän noilla hieman keulimaan..
Yläpään laakerit: Laatumerkkiparit
Koiranluut:
Raidetangonpäät:
Mahdollisesti vois myös vaihtaa laakerit, tai ainakin tilata valmiiks semmoset mallia ebay (40e/kpl napoineen takasiin, eteen skf:ää taitaa löytyä 30e/kpl) kun tulis yksillä posteilla.
Päivittelen tähän ketjuun kun saan tutkittua ja valittua osia, ja lisään pohdintojani, tulee varmaan sitten yhdellä kertaa rapsautettua kaik tilaukseen.
Auto on tuotu Suomeen 10/2010 kilometrilukemalla 132tkm eikä automaalta saamani huoltohistorian mukaan täällä ole muuta alustaan vaihdettu, kuin toinen etuiskari.
Tarkoitus ois syksyllä laittaa roppakaupalla osaa uusiks, samalla kun vaihtaa takanta nivomatit pois (toinen vuotaa) ja madaltaa. Kerta aukomaan lähtee ja kuitenkin suuntaus tehtävä, kun ei o omana omistusaikana kulmia katottu, niin nykäsee kerralla kaik uusiks. Autoon
Nyt on vaihtoon menossa moniurahihnasarja (kiristin, rullat, kampuran värinäpyörä ja remmi), joten syksyllä saattas löytyä likviditeettiä toteuttaa tuo alakertaprojekti.
Kesällä 200tkm huollossa menee vaihtoon öljyt, jäähdytysnesteet ja jarrunesteet. Tavoitteena on tällä omassa ajossa tuupata toinen mokoma vielä, joten ei tässä €/km hintaa tuu loppupeleissä mitenkään kauheesti.
Tukivarret, alapallot, puslat, iskarit, jouset, yläpään laakerit, koiranluut, raidetangonpäät.. alkaiskohan lista olemaan siinä?
Tukivarret: laatuosaa saksanmaalta
Alapallot: varmaankin tukivarsissa valmiina
Puslat: Powerflexin uretaanipuslat
Iskarit: Laatumerkkiparit eteen ja taakse
Jouset: Eibachin orkkiskoodillakin löytyvät -40mm/-30mm on ajatuksena, saksassa 110€+pk
Tätä joutuu vielä miettimään, koska jossain sanottiin jäävän noilla hieman keulimaan..
Yläpään laakerit: Laatumerkkiparit
Koiranluut:
Raidetangonpäät:
Mahdollisesti vois myös vaihtaa laakerit, tai ainakin tilata valmiiks semmoset mallia ebay (40e/kpl napoineen takasiin, eteen skf:ää taitaa löytyä 30e/kpl) kun tulis yksillä posteilla.