Kannen teetättäminen 2.0 ohc:n, faktoja?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
duckworth
Viestit: 3705
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Kannen teetättäminen 2.0 ohc:n, faktoja?

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Teen tälle nyt oman ketjun.. Joo meininki olisi teetättää kaasari-2.0 ohc kannesta piristetty versio ruiskukoneeseen sopivaksi. Sen tiedän että ne suuttimen kolot täytyy ainakin kaivertaa, mutta onko tuo kaasariversion kansi muuten yhtä virittäjä ystävällinen kuin efin vastaava? Pystyykö koneistamo tekemään/avartamaan siitä yhtä hyvän? Kanteen olisi tarkoitus saada ainakin 266 ast. nokka, vaatiko muuten jäykemmät venttiili jouset ja erilaiset keinut?

Sitten vielä; miten tuo Rallyracen hommaa menee, sinne siis lähetetään kansi, ja se työstetään ja kootaan halutuilla osilla, vai..? Ja minkälaisesta hintaluokasta puhutaan, edellä mainitulla kokoonpanolla?

Se miksi kaasarikoneen kantta kaavailen aihioksi, johtuu siitä että sattuu olemaan hyväkuntoinen ja koeponnistettu sellainen jo itsellä valmiiksi.

(Myös alakerta on tarkoitus tehdä uusiksi, mutta siitä vähän myöhemmin....)
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Cortti

Re: Kannen teetättäminen 2.0 ohc:n, faktoja?

Viesti Kirjoittaja Cortti »

No muistaakseni iS Sierran kannessa on valmiiksi suuremmat venttiilit kuin kaasarimallissa. Ei kai tuo kaasarikansi sen huonompi muuten ole, mutta kaikki koneistus maksaa.
David Wizardin OHC-virityskirjan mukaan taisi olla niin, että ainakin 2- litraisen kaasarimallin imukanavat ovat jopa liian suuret tietyiltä kohdin, joten niitä ilmeisesti myös joudutaan täyttämään. Tuo kai riippuu viritysasteesta.
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Kannen teetättäminen 2.0 ohc:n, faktoja?

Viesti Kirjoittaja emax »

Venttiilit on samankokoiset mutta i-kannessa imukanavan alaosa on paremmin muotoiltu, siitä saa paremman, vakioventtiilikoolla.
Monessa i-kannessa on irtoseeti pakopuolella ja huhujen mukaan joissakin tapauksissa on imupuolellakin (en ole itse vielä törmänny) mikä rajoittaa venttiilien kokoa. Jos sattuu omistamaan sellaisen i-kannen jossa ei ole irtoseetejä kummassakaan niin se on kuulemma paras aihio kanavien puolesta.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
ohc205
Viestit: 217
Liittynyt: 20 Elo 2007 15:52
Paikkakunta: uusimaa

Re: Kannen teetättäminen 2.0 ohc:n, faktoja?

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Tuleeko vapari, vai ahto käyttöön?
Aihioksi joko is- kansi tai vanhan mallin 1,6 kansi.
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
Vastaa Viestiin