Parikysymystä mk3 mondeosta

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Makee...
Viestit: 69
Liittynyt: 10 Tammi 2012 19:19
Paikkakunta: Mikkeli

Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja Makee... »

Autonvaihto on ajankohtainen ja tällä hetkellä mondeo kiehtoo.
01-03 mallit sattuu budjettiin mukavasti. Tämä lienee siis Mk3 mallia?

Miten näiden moottorit menee? Toiset ilmoittaa (nettiautossa) 1.8 moottoriin tehoksi 110hp ja toiset 125hp. Mitä eroa näissä on ja onko toinen "parempi"?

Onko molemmat 1.8 versiot sekä 2.0 jakopään ketjulla? Kaikki siis bensamalleja.
Sekä onko ketjuissa ollut vikoja? Eli joutuuko niitä vaihtamaan vai onko ne "ikuisia", autoilla joita olen katsellut on ajettu 160-250tkm.
Ford Mondeo 2.0 2011
Ex Chevrolet Cruze 1.8 2010,
Volvo S60 2.5T 2005, Ford Mondeo 2.0 2002,
Opel Vectra 1.8 1998, Nissan Primera 1.6 1991
IziO
Viestit: 246
Liittynyt: 03 Marras 2011 19:50

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja IziO »

Mk3 kansakielessä mutta joissakin tilastoissa pitävät Mk2:na.
Toiset 1.8 on 110heppasia ja toiset 125heppasia. Itselläni tuo 125heppanen, en ole perehtynyt että mikä tuon eron hevosissa tekee.
Kyllä on ketjulla ja aika ikiliikkujoita ketjunsa puolesta.
Ainoa mikä sieltä leviää, on imusarjassa oleva akseli joka kustantaa 600-700€ osineen ja töineen (ei myydä kuin kokonaisuutena)
Tämä tapahtuu ~250tkm kohdilla riippuen (kilometri määrään vaikuttaa onko autolla ajettu enemmän kaupungissa vai maantiellä).
Jotkut jättäneet imusarjan uusimatta rahapulan takia, itselläni uusittu ja eron huomaa selvästi auton käyttäytymisessä ehjällä vs rikkinäisellä imusarjalla.
Mondeo Ghia X (MK3)
Avatar
inaticul
Viestit: 132
Liittynyt: 20 Helmi 2009 18:40

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja inaticul »

MK3 2001-2007 ja 2003 lopusta facelifti ja 05.2005 toinen facelifti

Bensa 1.8 on kolme eri versiota. ja yksi 2.0 litranen
normaaleja 1,8 litraisia on kaksi: 110- ja 125-hevosvoimaiset, en tiedä varmaa mutta erot taitaa olla moottorin ohjauspuolella ja ei varmaan käytännön kestävyys ja muissa jutuissa kukaan tiedä onko jompi kumpi parempi. 2.0i on sitten 145hv ja paljon pirteämpi kyllä.

facelifteissa 03-> on myös harvinaisempaa suorasuihkutuksella varustettua 1.8 SCi, jossa on tehoa 130 hv. Se ei kestä ainakaan E10 polttoainetta ja vissiin aika laiska mutta vähäruokainen.

Ketjukoneita nämä Duratec HE on ja ketju tieten liki ikuinen.
Muita pikku kiusoja voi olla. Imusarjan läpät ja apulaite hihnan kiristäjä ja vetarit yms. Vikalistoja löytyy kyllä täältäkin. Mutta aika lujaa Mazdan tekniikkaa nämä kuitenkin on.

Monia tyyppivikoja on vähän uudemmissa korjattu ja poistunut kehityksen myötä. Ja takuuseen myös laitettu kuntoon alkupään malleihinkin, esim. vetarin suojakumit paremmin kiinni kaikkiin.
Makee...
Viestit: 69
Liittynyt: 10 Tammi 2012 19:19
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja Makee... »

IziO kirjoitti: Ainoa mikä sieltä leviää, on imusarjassa oleva akseli joka kustantaa 600-700€ osineen ja töineen (ei myydä kuin kokonaisuutena)
Tämä tapahtuu ~250tkm kohdilla riippuen (kilometri määrään vaikuttaa onko autolla ajettu enemmän kaupungissa vai maantiellä).
Jotkut jättäneet imusarjan uusimatta rahapulan takia, itselläni uusittu ja eron huomaa selvästi auton käyttäytymisessä ehjällä vs rikkinäisellä imusarjalla.
Tämä olikin uusi juttu josta en ole tiennyt :shock:

Hajottaako tämä "akseli" muuta kuin itsensä? Sekä kun vika ilmenee niin jääkö auto tienposkeen vai voiko sillä yhä ajaa?
Sekä miten vian huomaa?
Ford Mondeo 2.0 2011
Ex Chevrolet Cruze 1.8 2010,
Volvo S60 2.5T 2005, Ford Mondeo 2.0 2002,
Opel Vectra 1.8 1998, Nissan Primera 1.6 1991
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Ei se mee niistä kaikista, ainakin 03 tulleista facelift malleista pitäis oll ajo ko. vika korjattu, ainakin meillä oli yli 300tkm ajettu, jossa oli läpät ihan ehjät, samoin 250tkm ajettu 03 pre-facelift, jossa ei läpissä mitään vikaa. Eli veikkaan, että vika koskee 01-02 vuosimalleja, läpät alkaa pitämään ropinaa, jos lähtee irti, niin menee pahimmassa tapauksessa venttiilihommiksi...
Imusarjaa on ainakin jotkut ford liikkeet tarjonneet vaihdettavaksi 500e osinen töineen. Itse imusarja maksaa n. 250e, mutta uusin kehitysversio vaatii myös huohottimen kannen ja letkun vaihdettavaksi, ja ne maksaa n. 90e päälle, lisäksi suositellaan vaihdettavaksi yksi vesiletku samalla, koska sen vaihto imusarjaa irroittamatta ei onnistu, ko. letku maksaa n.15e. Eli jos haluaa imusarjan vaihtaa itse, sekin onnistuu helpohkosti, n. 4-5 tunnin työ enskertalaiselta, seuraava menee jo nopeammin :wink:

Ja tuosta 110hp vs.125hp, tehot ja paras vääntö tulee eri kierros alueella, moottorit ovat aivan eri luonteisia. 110hp on omaan käteen paremman tuntuinen, on alavääntöä ja tuntuu voimakkaammalta kuin 125hp, jossa maks vääntö tulee vasta 1000rpm ylemmällä kierrosluvulla kuin 110hp. Muutenkin tuntuu, että 125 heppasta joutuu kierrättämään ja kepittämään enemmän, oma valinta olis 110hp, vallankin jos ajo on enemmän kaupunki/taajama painotteista. Maantiellä ja ohituksissa vasta pääsee toi 125 heppainen oikeuksiinsa. Veikkaan että myös nokka-akseleissa on eroa, kun vääntö on tosiaan ihan eri kierroksilla.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
hluukkonen
Viestit: 609
Liittynyt: 29 Loka 2011 12:33

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja hluukkonen »

Mulla ollut nyt 3kk tuollainen MK3 -05 mondeo 1.8 110hv moottorilla ja kyllä tuolla ajaa (vie vähän bensaa, halvat vakuutukset) ja tulee toimeen kun suhteuttaa voimavarat ohituksissa tms! Itse ymmärsin myös että tuo imusarja vika on juurikin noissa 01-02 ja ainakin tässä -05 faceliftissä se on korjattu kuten moni muukin vika.

Nyrkkisääntönä vois pitää että mitä uudempi sitä paremmin tyyppiviat on korjattu jo tehtaalta lähtien, mutta yleensä noi on kyllä korjattu jo edellisten omistjien toimesta tai ainakin kannattaa katsoa että onko korjattu...

Kyllä mä ainakin olen tyytyväinen autoon vaikka tuolla on jo melkein 200tkm ajettu niin ei tuossa mitään huolestuttavaa ole, mutta ainakin jossainvaiheessa jotuu taka satulat vaihtaa kun meinaa jo jumitella (korjattu ainakin väliaikaisesti) . Katso myös että vaihteet menee päälle kun lähtee liikkeelle, itselläni oli tämä vika että kytkin jäi laahaamaan ja ykkönen meni päälle vain kun käytti eka vitosen päällä, mutta onneksi vaihtoauto takuu korvasi kaiken ja taas toimii kuin uusi.

Ruoste on myös ongelma noissa ennen faceliftiä eli katso ovien saumat tarkkaan sieltä se lähtee ensin, mutta helmat kannattaa katsoa myös... Koritakuu jos on voimassa niin tehdas korjaa saumakitit 12v asti eli siitäkään ei pitäisi tulla lisäkuluja...
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Toi ruosteongelma valitettavasti koskee faceliftejäkin, mutta pahiten noita alkupään autoja, helmoistakin saattaa pahimmissa saumakitit lähteä ihan nyppäsemällä 10-20 cm siivuja...
Edelliseen tein niin, että "afrikkalaisen henkilön kuontalosta tehdyllä laikalla" otin saumakitit helmoista kokonaan pois, putsin helmat ihan kirkkaiksi pintaruosteista, kunnon liuotinpohjainen saumakitti helman pohjaan pensselillä koko matkalta, annoin kuivua, päällemaalattava röpömassa helmaan, ja lopuksi maalasin korin väriin. Sitten vielä kunnon ruostesuojaus helmoihin sisäpuolelle.
Viimeksi muokannut Sierra2.3-16v, 11 Tammi 2012 22:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Makee...
Viestit: 69
Liittynyt: 10 Tammi 2012 19:19
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja Makee... »

Kiitoksia tiedoista!

Mitenkäs näissä on vesipumppu? pyörittääkö sitä jakoketju vai apulaitehihna? Sekä mitähän sen vaihtoväli on jos jakoketju käyttää niin vaihtohinta on varmaan melko arvokas?

Lauantaina olen menossa katsomaan mondeota ja jos ehjä ja päästään hinnasta sopuun niin siitä tehdään kaupat.

Jos kyseinen yksilö ei miellytä niin pohdiskelen että mondeo vai Renault Laguna 2 joka kiehtoisi kovasti mutta jotenkin rellut kiinnostaa & pelottaa samaan aikaan :D Suvussa oli yksi edellisen korin laguna ja siinä oli ongelmaa jatkuvasti...
Ford Mondeo 2.0 2011
Ex Chevrolet Cruze 1.8 2010,
Volvo S60 2.5T 2005, Ford Mondeo 2.0 2002,
Opel Vectra 1.8 1998, Nissan Primera 1.6 1991
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Unohda rellut, ranskisten kanssa on jatkuvasti ongelmissa. Enkä edes katsele ovaalilasien takaa.
Vesipumppua pyörittää apulaitehihna, omissa on ollut vielä 250tkm ajettuina orkkis pumppu.
Pumppu oli orkkiksena aika halpa, jossain 60-70e paikkeilla, vaihto sitten päälle, mutta ei sekään paha ollut.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
traasbet
Viestit: 140
Liittynyt: 24 Tammi 2011 22:52
Paikkakunta: Tampere

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja traasbet »

Tarkasta takaiskarien kunto, jos siellä on viellä nivomat tasonsäädöt ja ne on rikki niin kalliit osat,mutta toki sinne saa tavalliset kaasut ja jouset laitettua.

Jos alkusarjan mallia, katso onko huoltokirjassa merkintä ovien saumataitekorjauksista,todennäköisesti ovet vaihdettu aikanaan fordilla jos ei ruostetta.

Katso toimiiko ilmastointi vaikka parkkihallissa.

Malli tosiaan on hyvä ajaa. Moottori on perusvarma,jako ketjulla.Ei pitäis pahemmin pitää kolinaa tai rallatusta,hiljainen. Apulaitehihnan kunto ja vesipumppu milloin vaihdettu ja sähköinen termostaatti.
Viimeksi muokannut traasbet, 13 Tammi 2012 21:04. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
IziO
Viestit: 246
Liittynyt: 03 Marras 2011 19:50

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja IziO »

Ranskalaiset kannattaa TODELLAKIN unohtaa, paitsi jos haluat viettää aikaa sähkövikojen takia korjaamolla.
Kyllähän se Ranskalainenkin tietty menee jos sulla ei oo peukalo keskellä kämmentä autosähköjen suhteen, mutta jos ne ei itseltäsi suju ja et halua jatkuvasti euroja korjaamolle syytää, kannattaa patonkeja välttää.

Itsellä nyt reilut 7kk ollut tämä Mondeo ja edellisen omistajan toimesta kaikki tyyppiviat/kuluvat osat uusittu laakereita myöten.
Itse olen vaihtanut vain öljyt, termostaatin ja lohkolämmittimen(ja kauppoja tehdessä noi kaksi viimeistäkin oli tiedossa).
Erittäin mielyttävä auto ajella vaikka tehokkaan takapotkun jäliltä olikin vähän totuttelua tällä ajella (ja ennenkaikkea etuvedolla).
Entisessä autossa 3:sta tarvitsi pykältää vasta 120 vauhdissa ja 4:sta lähempänä 200 (en tietenkään muualla kuin suljetulla alueella asiaa testannut) :shock:
Mondeo Ghia X (MK3)
juhve
Viestit: 487
Liittynyt: 12 Joulu 2007 23:17
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja juhve »

en kyllä voi tommosta lagunaa suositella melki kymmenen vuotta kattellu niitä töissä.
esim 90tkm huollossa laitetaan kaikki nivelet, jarrut ,taka-akselin puslat ,jakohihna ,ja öljyt
kokonais kustari rempasta yli kaks tonnia
Käyttöauto Ford mondeo stw mk3 2.2 ST TDCi 2005
Kesäauto Ford focus mk1 RS 2004 #798
Ja pari muuta fordia



Ex autoja
Ford focus mk1 STW 1.8tdi
Ford escort mk5 1.6
Ford escort mk6 avo
Ford mondeo mk4.5
hluukkonen
Viestit: 609
Liittynyt: 29 Loka 2011 12:33

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja hluukkonen »

Joo älä osta rellua!!!

Mulla oli megane -05 aj.90tkm ja siihen olis pitänyt tehdä 3t€ remppa, siksi myin äkkiä pois!

Ois pitänyt vaihtaa niveliä, ilmastoinnin kenno (ei vuotanut, mutta rivat lähtenyt menemään ja jäähdytys teho onneton!) VVT yksikkö, kalkatti välillä startissa (samalla menee jakopää uusiksi) ym. kivaa jota en edes muista...



Vaikka tällä mondeolla on ajettu 100tkm enemmän niin silti teknisesti paremmassa kunnossa kuin rellu ja 100x parempi ajaa kuin rellun rimpula!
Avatar
inaticul
Viestit: 132
Liittynyt: 20 Helmi 2009 18:40

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja inaticul »

Huolto-ohjelmassa apulaitehihnan ja vesipumpun vaihtoväli on 200tkm.

Ruoste ongelmaa on kyllä koko mallisarjan läpi. Jotain on vissiin ovikiteissä muutettu uudemmissa mutta vika ei ole korjaantunut. Itsellä vm.06 korjattu kaksi ovea takuuseen.
Nykyään vaan koritakuun kanssa ollaan tosi tarkkoja. Kaikki koritarkastus leimat pitää olla ja vuosihuollot tehty. Päätös korjauksesta tehdään ruotsissa. Ja jos korjataan, silti uusia ovia jne. enään laiteta, niin kuin alku aikaan. Korjataan vain. Ja korjata saa vain fordin ohjeiden mukaan, toisin sanoen vikaa siirretään, ei oikeestaan korjata.

Mutta paljon on kiinni myös käyttäjästä. Jos oven välejä on muistettu pestä ja vahata joskus niin kyllä niitä ruosteettomia on alkuperäisiäkin korjaamattomia yksilöitä.
hluukkonen
Viestit: 609
Liittynyt: 29 Loka 2011 12:33

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja hluukkonen »

Onko jollain kuvaa tuosta moottorista että millanen homma sen vesipumpun vaihto on?

Alkaa toi 200tkm tulla täyteen ja vissiin se hihna ja pumppu pitäis vaihtaa... Samalla vois vaihtaa sen kiristimen toki taidan eka kattoa missä kunnossa, mutta tuntuu siltä että kitisee välillä oikein kylmällä ilmalla...
Makee...
Viestit: 69
Liittynyt: 10 Tammi 2012 19:19
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja Makee... »

Auto koe ajettu, selvisi että kyseessä on keskusrikospoliisin vanha mondo. Huoltokirja oli huono mutta eikös noita liisinki autoja ole huollatettu suht ok? Näkyi että Raskone on ollut huoltojen tekijänä.
Kori oli varsin siisti, muutama ruostekohta helmoissa mutta ovet on hyvät.

MUTTA! Kuuluuko moottorista kuulua jakoketjun pieni rallatus?


Myöskin ajossa & paikallaan polkiessa kun lisäsi kierroksia kuului samantyylinen hiljainen vihellys kuin turbosta, sen olettaisin olevan imu / alipaine vuoto.

Tarjous on jätetty ja myyjä hyväksyy sen mutta sanoin että haluan miettiä yön yli...

edit.

Katselin tai oikeastaan kuuntelin netissä videoita ja samalta kuulostaa kuin netissä olevat äänet :D
Ford Mondeo 2.0 2011
Ex Chevrolet Cruze 1.8 2010,
Volvo S60 2.5T 2005, Ford Mondeo 2.0 2002,
Opel Vectra 1.8 1998, Nissan Primera 1.6 1991
Makee...
Viestit: 69
Liittynyt: 10 Tammi 2012 19:19
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja Makee... »

Mondeo haettu.

Öljyt pitää käydä vaihtamassa kun ei ole tarkkaa tietoa milloin on vaihdettu ja on aika mustaa.

Mutta kontin sisävalo ei pala ja kuulemma otettu sulake irti vaihdon ajaksi mutta ei ollut vaihtaneetkaan. Myöskään sisävalo ei pala, kuulemma saman sulakkeen takana molemmat mutta missä on sulaketaulu? Pikaisesti vilkaistuna en huomannut sisällä sitä. Sekä mikä on sisävalojen sulake?

Autossa ei myöskään ole sisätilan lämmittimelle johtoa, lohkolämmitin on.

Onko rintapellissä jossain valmista reikää johdolle vai pitääkö porata? Jos menee poraus hommiksi niin mihin kohdin uskaltaa porata...
Ford Mondeo 2.0 2011
Ex Chevrolet Cruze 1.8 2010,
Volvo S60 2.5T 2005, Ford Mondeo 2.0 2002,
Opel Vectra 1.8 1998, Nissan Primera 1.6 1991
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Tulipeltiin täytyy jysäyttää reikä, hieman repsikan puolelle keskeltä, kokolailla niiltä nurkilta missä ohjaustehostimen putket menee tulipellissä. Silloin reikä tulee hanskalokeron taakse sen alareunaan.
Mutta, poraa konehuoneen puolelta ja raota äänieristeitä, koska konehuoneen puolella on myös vahvike, joka on jotain suurlujuusterästä, sen läpi ei kannata porata, menee muutama terä..
Eiks sulla oo ohjekirjaa mistä katsella mikä sulake?
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
hluukkonen
Viestit: 609
Liittynyt: 29 Loka 2011 12:33

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja hluukkonen »

Ohjaamon sulakkeet löytyy ratin vasemmalta puolelta sen avattavan lokeron takaa...
Makee...
Viestit: 69
Liittynyt: 10 Tammi 2012 19:19
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja Makee... »

Sierra2.3-16v kirjoitti: Eiks sulla oo ohjekirjaa mistä katsella mikä sulake?
Ohjekirjan selasin läpi mutta en löytänyt sulakkeista mitään :|

Täytyy tutkia huomenna uudestaan
Ford Mondeo 2.0 2011
Ex Chevrolet Cruze 1.8 2010,
Volvo S60 2.5T 2005, Ford Mondeo 2.0 2002,
Opel Vectra 1.8 1998, Nissan Primera 1.6 1991
traasbet
Viestit: 140
Liittynyt: 24 Tammi 2011 22:52
Paikkakunta: Tampere

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja traasbet »

Katoppas sisältä sulake F99


Katso myös tämä, voi löytyä jotain hyödyllistä jos on tarvetta:

http://www.fordwiki.co.uk/index.php?tit ... Mondeo_Mk3
Jonttula
Viestit: 84
Liittynyt: 15 Loka 2011 00:16

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja Jonttula »

Makee... kirjoitti: Ohjekirjan selasin läpi mutta en löytänyt sulakkeista mitään :|

Täytyy tutkia huomenna uudestaan

Tosiaan siinä reunassa on se säilytyslokero ratin alapuolella vasemmalla. avaa se ja vedä pois niin näet sulaketaulun. Sen lokeron kylessä on sulakekaavio kun irroitat sen.. on siis ihan tarkoitettu vetää irti se luukku.
hluukkonen
Viestit: 609
Liittynyt: 29 Loka 2011 12:33

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja hluukkonen »

Makee... kirjoitti: Ohjekirjan selasin läpi mutta en löytänyt sulakkeista mitään :|

Täytyy tutkia huomenna uudestaan
Löytyiskö VAROKKEET? Kyllä ne siellä ohjekirjassa on! :!:
Makee...
Viestit: 69
Liittynyt: 10 Tammi 2012 19:19
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja Makee... »

Hemmetin varokkeet, mä etsin sulakkeita...

Mutta rasia saatu irti en repinyt väkisin kylmässä kun en tiennyt kuuluuko irrota. Sulakkeet täytyy tutkia kunhan valoisan aikaan ehdin.

Kiitollisena ottaisin vielä kuvan sisätilan lämmittimen johdon läpiviennistä :oops:
Ford Mondeo 2.0 2011
Ex Chevrolet Cruze 1.8 2010,
Volvo S60 2.5T 2005, Ford Mondeo 2.0 2002,
Opel Vectra 1.8 1998, Nissan Primera 1.6 1991
82305251
Viestit: 22
Liittynyt: 28 Tammi 2012 12:33

Re: Parikysymystä mk3 mondeosta

Viesti Kirjoittaja 82305251 »

Mulla olisi sellainen kysymys että missä voisi olla vika kun (elektroninen ilmavirran ohjaus?) ei säädä nitä suuttimia ollenkaan. Eli siis jos painan nappulaa mistä tulisi esim jalkatilaan lämmintä ei vaikuta mitenkään. Toisin sanoen vaikka painan mitä vaan nappulaa (suoran eteen,jalkatilaan) niin puhaltaa vain tuulilasille? Edellinen omistaja oli näköjään korjauttanut ohjauspaneelin. Eli kysymys kuuluu! Onko mahdollisesti ilmaläpät jumissa vai elektroniikka mäsä? Paljonko se ohjauspaneeli kustantaa. Kyse on Mondeo -03 farmari.
Vastaa Viestiin