Mondeo 1,8td -99 ohjaustehostin

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
Tumba
Viestit: 8
Liittynyt: 25 Tammi 2009 02:45

Mondeo 1,8td -99 ohjaustehostin

Viesti Kirjoittaja Tumba »

Onko tuttu ongelma ohj.tehostimen toiminnasta: mitä suurempi vastus sitä enempi "juputtaa" vastaan, ja paikallaan ollessa lähes mahdoton kääntää pyöriä. Meinasin jo ostaa uuden tehostimen pumpun, kun tuli ehdotuksia raidetangon suuntaan, ja vilahti siinä kommentti johonkin painerajoittimen ? suuntaan. Remmi on vaihdettu, ajettu on kohta neljäsataa, ja vika on voimistunut pikkuhiljaa.
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2517
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Mondeo 1,8td -99 ohjaustehostin

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Tumba kirjoitti:Onko tuttu ongelma ohj.tehostimen toiminnasta: mitä suurempi vastus sitä enempi "juputtaa" vastaan, ja paikallaan ollessa lähes mahdoton kääntää pyöriä. Meinasin jo ostaa uuden tehostimen pumpun, kun tuli ehdotuksia raidetangon suuntaan, ja vilahti siinä kommentti johonkin painerajoittimen ? suuntaan. Remmi on vaihdettu, ajettu on kohta neljäsataa, ja vika on voimistunut pikkuhiljaa.
Ensin se helpoin ja halvin... öljyt... koska vaihdettu?
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Tumba
Viestit: 8
Liittynyt: 25 Tammi 2009 02:45

Re: Mondeo 1,8td -99 ohjaustehostin

Viesti Kirjoittaja Tumba »

Ei ole taidettu paljon tehostinöljyjä vaihdella, vaikka melkein litran puteli on Fordin omaa hydrauliöljyä löytyy. Onstuukohan tehostimen öljynvaihto kotikonstein? Silmäilin Alfamerin bensakoneisten korjausopasta, mikä nyt ei kauheasti asiaa valaissut.
Jaanne
Viestit: 33
Liittynyt: 25 Heinä 2011 22:50

Re: Mondeo 1,8td -99 ohjaustehostin

Viesti Kirjoittaja Jaanne »

Onnistuu kotikonstein! Otat siitä tehostajan säiliöstä paluu letkun irti (säiliön reikä pitää tukkia letkulla jossa on vaikka pultti tulppana) ja siihen laitat pitemmän letkun jatkoks joka menee lattialla olevaan pönttöön. Sitten kaveris täräyttää auton käyntiin ja alkaa veivaan rattia eestaas laiasta laitaan ja sinä täytät uutta öljyä suoraan säiliöön, niin kauan että paluu letkusta tulee täysin puhdasta uutta öljyä. Tämä on paras ja helpoin tapa vaihtaa öljyt sinne, pelkän säiliön öljyjen vaihdolla ei ole mitään merkitystä. Käytä oikeaa öljyä sitten, haet fordilta tai jostain varaosaliikkeestä käyt kysyyn, niin kattovat kirjasta sulle sopivan öljyn!
Vastaa Viestiin