Sierra pitäs saada!

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Föördmän!
Viestit: 23
Liittynyt: 01 Elo 2011 20:53

Sierra pitäs saada!

Viesti Kirjoittaja Föördmän! »

Morjes,

ihan uutena tänne rekkasin. Morjesta tosiaan kaikille!

Elikkä ikää ei vielä korttiin ole, mutta autonhan voi hankkia aikaisemmin kuin kortin!
Nyt olen pitkään jo pohtinut, ja varmaan haluaisin ostaa Sierran, 2 litraisella DOHC koneella.

Millainen vehje tämä on, tarkoitus ostaa porrasperä, toki takaveto ja sitten pitäs vielä olla melkeen 90-luvulta, ei niin tarkkaa mutta tykkään uudemman näköisistä.

Ja niihin tyyppivikoihin. Olen lueskellut, että ainakin nuo kansiviat on aika yleisiä. Mutta onko ne, jos sitä huoltaa, ja mitä tämä huoltaminen pitää sisällään. Kannattaako ostaa autoa, johon ei ole tuota kansiremppaa tehty? Mikä siellä on se rikki menevä osa? Onko tollaset kansiremontit kalliita, jos ite tekee? Kuulemma myös tukivarsien puslat kannattas vaihtaa polyuretaanipusliin? Ja kuulemma jarrut on aika huonot, jarrulevyt vääntyvät?

Ja mitä muuta kannattaa näistä katsoa kun tällästä ostaa, onko joitain muita osia, jotka ovat helppoja menemään rikki?

Saakohan tuohon DOHCiin peltisatsia, ja mahtavatko olla hinnoissaan, onko peltisatsista edes hyötöä?

Kiitti jo valmiiksi vastauksista :wink:

E: Niin ja vielä sen verran että ruiskukoneella haluaisin.
tursas
Viestit: 4015
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sierra pitäs saada!

Viesti Kirjoittaja tursas »

Osta ensin, kysele sitten, suosittelen epäröitsijöille - 97 2,0 matsaa, naapurilla, aina pelaa.. :D
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Föördmän!
Viestit: 23
Liittynyt: 01 Elo 2011 20:53

Re: Sierra pitäs saada!

Viesti Kirjoittaja Föördmän! »

Ei. Kiitos.
nestori
Viestit: 478
Liittynyt: 03 Helmi 2005 21:16
Paikkakunta: Joensuu

Re: Sierra pitäs saada!

Viesti Kirjoittaja nestori »

Onhan se sellainen 90-luvun autoteollisuuden kruunu. Osta pois, mukava ajella. Kansi voip olla halki, mutta voi olla olemattakin. Ota tulpat irti ja jos joku tulpista on kuin pakasta vedetty (ei karstaa), niin jostain se ottaa vettä siihen pyttyyn.

Mitäpä tähän sanoisi, 20v vanhoja autoja, varmasti on jotain vikaa ja jos ei ole, niin kohta sitä tulee kuitenkin. Osta vaikka se tursaan naapurin mazda tosiaan jos kauheasti mietityttää, "samaa paskaa" ne alkaa olla tuon ikäiset kaikki. Mut onhan voortilla reteempi ajella.
Kuga PHEV
Föördmän!
Viestit: 23
Liittynyt: 01 Elo 2011 20:53

Re: Sierra pitäs saada!

Viesti Kirjoittaja Föördmän! »

No onhan se nyt ihme ettei saa mitään kysyä ja kummastella ennen kun aletaan tyrkyttämään jotain Mazdaa. Perkele.

Hehheh, hienosti nää muokkaa kierosanat pois, propsit sille :lol:
Viimeksi muokannut Föördmän!, 02 Elo 2011 16:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
V.Helminen
Viestit: 38
Liittynyt: 02 Elo 2011 12:41

Re: Sierra pitäs saada!

Viesti Kirjoittaja V.Helminen »

Oma Siarra tuli hankittua 2003 heinäkuussa.Malli on 92 CLS ja väri Moondust Silver.Kilometrejä on rullattu etiäpäin kahdeksan vuoden aikana mun ajolla n.150000 km.Kokonais km.320000.Auton muklana tuli täydellinen huoltokirja.Viimeiset kolme talvea se on toiminut kesäautona ja viime suvena tuli 15000 km huhtikuusta syyskuun loppuun.
Mutta niihin vikoihin =ominaisuuksiin.Kannen tiiviste meni vaihtoon kun km.määrä oli n.220000.Melko tyypillinen tolle DOHC kannelle.Kansi työstettiin sitten vimosen päälle eli uutta osaa venttiilit ja ohjurit seetit ym.Kone toiminut hienosti rempan jälkeen.
Jarrulevyt vaihdettu kerran.Uretaanipuslia en oo käyttänyt en eturipustuksessa enkä takana.Katsastusmies on joskus sitten määrännyt että mikä pitää vaihtaa puslissa tai nivelissä..Osat on edullisia.
Katalysaattori on kertaallen vaihdettu samoin iskun vaimentimet ja pakoputki katista eteenpäin.
Ruostetta löytyy /on löytynyt pohjasta takatuennan kieppeiltä ja viimeksi eilen kun uusittiin bensatankki(halpa 60 egee/Osaset) niin sen tankin ympäristö aikas haperoa osittain.Sinne ei ruosteruojaus ole koskaan päässyt.Samoin ruostetta on löytynyt lattioista , etu jalkatilojen kohdalta.Lisäksi kardeenitunnelissa on alustan puolella äänieriste suojaa /huopaa jonka alla on ruostetta löytynyt.
Takakaaret myös tyypillinen ruioste paikka ja mun Foortti pian menossa pellitykseen kaarien osalta.Peltiosat edullisia!
Avatar
Mondeomies
Viestit: 661
Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
Paikkakunta: Perniö, Salo

Re: Sierra pitäs saada!

Viesti Kirjoittaja Mondeomies »

Jonain päivänä mäki hommaan sierran. Ne on vaan niin päheitä ja faijalla oli kaksi. taivaansininen mk1 luukkuperä kromi-mangelseilla ja pulunportailla... voi muistoja. Toinen oli mk2 valkoinen porrasperä. Itsellä on autoja ollut monenlaisia: 2kpl mk3 escoja, mk4 esco, mk5 esco, mk2 Mondeo, mk2 Granada, mk3 Taunus, mk1 Orion ja nykyään tallia täyttää 2005 Focus ghia, Fiesta XR2i ja Mercedes w123 coupe. Mutta silti haluan sierran joskus. Ehkä kokomusta porrasperä kahenlitran oohooceella. ;)

ai niin, muistakaa et sierra ohittaa sen! ;)
tursas
Viestit: 4015
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sierra pitäs saada!

Viesti Kirjoittaja tursas »

Föördmän! kirjoitti:No onhan se nyt ihme ettei saa mitään kysyä ja kummastella ennen kun aletaan tyrkyttämään jotain Mazdaa. Paha-Setä.
Se oli vitsi, huono sellainen tosin, sorry, senkun kyselet ja kummastelet... 8)
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Föördmän!
Viestit: 23
Liittynyt: 01 Elo 2011 20:53

Re: Sierra pitäs saada!

Viesti Kirjoittaja Föördmän! »

Ei se mitään :lol:

Ja kiitoksia vastauksista!

Kannattaako sierrasta maksaa yli tonnia? Kattelin että tonnin yläpuolelle pitää mennä että saa hyvän, jota ei ole amikset pilanneet, ja et olis kesä ja talvinakit.

http://www.nettiauto.com/ford/sierra/4061643

Tuo näyttää ainakin ulkoa päin olevan tiptop kunnossa! Mites, osaatteko avata noita varustetasoja. Mitä tarkottaa CLX, CLS... JNE? Mites kun tuossa näyttää olevan ohjaustehostin, onko jees varuste, kaikissahan ei tuota taida olla? Mietin vaan tässä ettäjos ovat huonoja niin on sitten yksi homma lisää korjattavaa :twisted: Ei vainen, kai nämä aika kestäviä on. Mutta siis, jos kannessa jotain on, niin mitä siellä yleensä on vikana, mikä on se pettävä osa? Kannattaa varmaan tsekkaa ettei ole lohkeillut kansi jne?
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Sierra pitäs saada!

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Ilman muuta hyvästä ja vähän ajetusta kannattaa maksaa enemmän. Noin 15 sierran kokemuksella, n200tkm on se raja, jonka jälkeen alkaa ilmenemään kaikenlaista muutakin kuin kansijuttuja, lukkolaitteet kuluu, alustassa alkaa olemaan väljyksiä, taka-akseliston puslat jne..
Ja yksi varoituksen sana: Repivällä ajotyylillä saa sitten viikossa tollasen "papan helmen" ihan valmiiksi joka paikasta :lol:

Kannattaa noissa dokkikoneisissa jos sellaista haluaa, suosia noita loppupään paremmin varusteltuja facelift-malleja, eli 92-93 vuosimalleja. Ne on Autoja isolla A:lla. Vieläkin ikävöin mun 92 CLS:ää, johon vaihdettiin 2.3-16v dokkikone. Siitä ei auto enää parane ajolleen (cossun iskarit+jouset, uretaanipuslat, lukkoperä, paksut vakaajat), ja vääntö+käytännön teho riittivät erittäinkin ripeään liikkumiseen..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Re: Sierra pitäs saada!

Viesti Kirjoittaja Foordson »

Kansi vain halkeaa, olikahan 3 ja 4 pytyn venttiilien välistä ? Tai venttiilien välistä yleensäkki.
Noista varusteista en sen kummemmin oo perillä, mutta kaikis ruisku dohceis on ohjaustehostin ja keskuslukitus.
Föördmän!
Viestit: 23
Liittynyt: 01 Elo 2011 20:53

Re: Sierra pitäs saada!

Viesti Kirjoittaja Föördmän! »

Sierra2.3-16v kirjoitti:.
Ja yksi varoituksen sana: Repivällä ajotyylillä saa sitten viikossa tollasen "papan helmen" ihan valmiiksi joka paikasta :lol:
Niin no, se taas on asia erikseen :lol: Näpsii nätit kuvat heti alkuun ja myllyttää maalipinnan niin voi sanoa että tuli ostettua komeen näkönen peli. Loppu on sit historiaa ;)

Kannattaako yleensä noin 200-300 000 Sierraa ostaa, jos siihen ei ole tehty kansiremppaa, DOHCeista puhun siis. Mitä eroa on OHC ja DOHC koneella, paitsi se että DOHCissa on kaksi nokka-akselia. Eli missä näkyy kahden nokka-akselin hyöty? DOHC ja ruisku on kuulemma jos vakiona pitää niin mukavin ajaa? Mites OHC sitten?
Avatar
Mondeomies
Viestit: 661
Liittynyt: 30 Marras 2005 18:43
Paikkakunta: Perniö, Salo

Re: Sierra pitäs saada!

Viesti Kirjoittaja Mondeomies »

eikös oharia saa myös EFI-versiona? Jos haluaa ihan perus kehonsiirtovälineen joka kestää ni sit OHC-sierra. Faijalla oli se valkoinen ja toimi ku kello. Sitten on vähän uudempaa sierainta myös 1,6 CVH-koneella tarjolla. makunsa kullakin mutta mä ottaisin sieraimeni OHC:na ja ruiskulla.
esko71
Viestit: 164
Liittynyt: 21 Huhti 2006 18:01
Paikkakunta: mikkeli

Re: Sierra pitäs saada!

Viesti Kirjoittaja esko71 »

Mondeomies kirjoitti:eikös oharia saa myös EFI-versiona? Jos haluaa ihan perus kehonsiirtovälineen joka kestää ni sit OHC-sierra. Faijalla oli se valkoinen ja toimi ku kello. Sitten on vähän uudempaa sierainta myös 1,6 CVH-koneella tarjolla. makunsa kullakin mutta mä ottaisin sieraimeni OHC:na ja ruiskulla.
mulla on just 86 2l efi oharilla,ja toimii,eipä ole kummempia vikoja ollu,harmi vain että koppa alkaa olemaan jo valmis,mut oharit aika varmoja :D
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Sierra pitäs saada!

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Foordson kirjoitti:Kansi vain halkeaa, olikahan 3 ja 4 pytyn venttiilien välistä ? Tai venttiilien välistä yleensäkki.
Noista varusteista en sen kummemmin oo perillä, mutta kaikis ruisku dohceis on ohjaustehostin ja keskuslukitus.
Ei muuten oo kaikissa ruiskudokeissa ohjaustehostinta, mullakin on ollut kaksi kpl ilman. Tais tulla vakiovarusteeks vasta 1990 syksyllä kun tuli lyhytlippanen konepeltikin..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Föördmän!
Viestit: 23
Liittynyt: 01 Elo 2011 20:53

Re: Sierra pitäs saada!

Viesti Kirjoittaja Föördmän! »

Tuntuu olevan noi uudemmat, 90-luvun 2 litraset ruiskukoneelliset järjestäen DOHC:eja, eikai nekään mitään pommeja ole?

Mites, jos on 2l koneet, kumpi on kisasempi, vakio DOHC ruiskulla, vai OHC ruiskulla ja peltisatsilla?
OHC:een taitaa saada helpomalla viriosaa, kuulemma?
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Sierra pitäs saada!

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Joo, oohooseet loppui suomessa siihen kun tuli noi katit ja vähäpäästöisyydet, muualla maailmassa on kuulemma katillisia ohc-koneitakin. 1989 taitaa olla viimeinen vuosimalli johon sai 2,0 ohc-moottoria.

Kyllähän ohc jos virittää meinaa, on ainoa vaihtoehto. Ei tuosta vakio 2,0 Dohcista ihmeitä irtoa, ja kun osaa ei ole saatavilla. Peltipakosarja ei omien kokemuksien mukaan dokkiin vaikuttanut yhtään mitään, katin poisto ja loppuputkisto sitten enemmän.

Ohc:stä saa helpolla sellaisen 150-170hp ja sitten isommalla työllä jopa sen 200 vaparina.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Föördmän!
Viestit: 23
Liittynyt: 01 Elo 2011 20:53

Re: Sierra pitäs saada!

Viesti Kirjoittaja Föördmän! »

Niin no joo. En tiedä aionko edes viritellä. Kulutus siinä sitten samalla nousee, ja jos sen tekee vähän huonommin niin ei ainakaan kiinnosta ostajia sit kun joskus myisi eteenpäin.
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Re: Sierra pitäs saada!

Viesti Kirjoittaja Foordson »

Minä henk.koht unohtaisin dohcin samantien ja hommaisin iS ohc:n.

Dohci on niin nähty jo, enkä usko, että se nyt mitenkään parempi on kuin tuollainen is.
esko71
Viestit: 164
Liittynyt: 21 Huhti 2006 18:01
Paikkakunta: mikkeli

Re: Sierra pitäs saada!

Viesti Kirjoittaja esko71 »

kyllä mun is oharilla kyykytti ruisku dohcia,että räväkämpi tuo ohc on lähtemään.mulla oli aikoinaan peltisarja ja 2,5t putkisto,ja kannesta oli kanavista purseet siistitty ja sellasenaa ajoin 210-215 mittarin mukaan.
choesos
Viestit: 358
Liittynyt: 21 Touko 2010 18:03
Paikkakunta: salahmi

Re: Sierra pitäs saada!

Viesti Kirjoittaja choesos »

Sierra2.3-16v kirjoitti:Joo, oohooseet loppui suomessa siihen kun tuli noi katit ja vähäpäästöisyydet, muualla maailmassa on kuulemma katillisia ohc-koneitakin. 1989 taitaa olla viimeinen vuosimalli johon sai 2,0 ohc-moottoria.

Kyllähän ohc jos virittää meinaa, on ainoa vaihtoehto. Ei tuosta vakio 2,0 Dohcista ihmeitä irtoa, ja kun osaa ei ole saatavilla. Peltipakosarja ei omien kokemuksien mukaan dokkiin vaikuttanut yhtään mitään, katin poisto ja loppuputkisto sitten enemmän.

Ohc:stä saa helpolla sellaisen 150-170hp ja sitten isommalla työllä jopa sen 200 vaparina.
on niit ruisku ohc tehty viel 90 luvul ainakin yks oli netissä myynis vähän aikaa sit
sierra 90 4x4 tuleva käyttis
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Re: Sierra pitäs saada!

Viesti Kirjoittaja Foordson »

Ensirekisteröinti vuosi on eriasia kuin valmistusvuosi :wink:
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Sierra pitäs saada!

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Ja tuontiautot vielä erikseen. Maahantuoja ei ole tuonut vähäpäästöisiä ohc-moottorisia sierroja.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Vastaa Viestiin