vm. 2002 KA:n tulpanjohdot (1.3 endura kone)

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
tiego
Viestit: 11
Liittynyt: 11 Syys 2007 18:31

vm. 2002 KA:n tulpanjohdot (1.3 endura kone)

Viesti Kirjoittaja tiego »

Onko kukaan vaihtanut otsikonmukaiseen menopeliin tulpanjohtoja? Vaihdoin eilen tulpat ja nyt pitäisi vielä johdot vaihtaa, mutta kun konetta katselee ylhäältäpäin, niin johdot katoavat jonnekin koneen uumeniin. Alta en ole päässyt vielä tutkimaan.

Johdothan ovat kiinni puolassa ja mahtaako se olla edes alhaaltapäin sellaisessa paikassa, että vaihto onnistuu kotikonstein?

Kiitos jo etukäteen, jos joku on tämän operaation suorittanut.
fiesta89
Viestit: 151
Liittynyt: 10 Huhti 2005 11:10

Re: vm. 2002 KA:n tulpanjohdot (1.3 endura kone)

Viesti Kirjoittaja fiesta89 »

Olen vaihtanut kyseiset johdot Fiesta 2001, samalla 1,3 Endura-E koneella.

Itse tein niin että yläkautta vaihdoin johdot. Irroitin vanhan johdon 4 sylinteristä ja laitoin sen tilalle uudesta paketista pisimmän. Johdot kannattaa mun mielestä irroittaa yksitellen että saa sitten uudet johdot oikeaan järjestykseen. Huonosti sinne puolalle pystyy näkemään mutta homma on suht yksinkertainen, varovaisella vedolla vanhan johdon tulppa puolalta irti, kevyt pölyjen putsaus rätillä, ja uusi johto tilalle. Uuden johdon tulppa pitää painaa hyvin paikoilleen varsinkin puolan päässä, ainakin mun johdot napsahti kun menivät paikoilleen.
Sitten vaan loput johdot samalla tavalla vaihtoon niin eiköhän se onnistu. Kolmoseen laitoin toiseksi pisimmän jne. En tiedä onko tolla pituudella niin väliksi kunhan ylettyy mutta ite tein noin.
Vastaa Viestiin