Orion 1,6 GT käy mutta ei liiku!

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
ville86
Viestit: 3
Liittynyt: 22 Loka 2005 19:19
Paikkakunta: isojoki

Orion 1,6 GT käy mutta ei liiku!

Viesti Kirjoittaja ville86 »

Joo elikkä mulla on ford orion 1.6 GT. Se lähtee käyntiin moitteettomasti , mutta kun lähtee liikkeelle niin ei toivookaan!!! pätkii ei kestä kaasua olen vaihtanut virranjakajan, kaasuttimen.. eli mikä voisi olla vikana...

Otsikkoa modailtu -ylläpito-
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

sytkä pielessä.
kato että venttiilit aukeaa oikeassa järjestyksessä ja laita jakaja oikein,ja sytkämerkkien pitää olla myös kohdillaan tietenkin.
ja sytkäjärjestys tietysti se 1342.
ei sieltä mitään junia t...
ville86
Viestit: 3
Liittynyt: 22 Loka 2005 19:19
Paikkakunta: isojoki

Viesti Kirjoittaja ville86 »

katsoin venttiilit ja niitten järjestyksen ei ole niissä vika!! missähän se vika voisi olla???? oliskohan sähköis tai alipainees!! en tiä!!
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Entäs tulpat ja johdot? Pensansuodatin? Jakopää? :roll:
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

ettei ole se tavallinen 180 astetta jakaja pielessä?
en oikein millään keksi muuta..tai sitten sen hampaan verran.
mutta jos olet varma asiasta niin ei siinä mitään.
ei sieltä mitään junia t...
autoban

paska on.. vissiin??

Viesti Kirjoittaja autoban »

Eikö toimi? onko rikki missä vika? vika on se että sielä loppuu b3nsan saanti kun kiihdytät eikö???? vika viittaisi siihen?? vai olenko oikeassa??? :P
kondis
Viestit: 60
Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:17

Viesti Kirjoittaja kondis »

kaasuvaijeri poikki :wink: :lol:

ottaako sit paikallaan ihan normaalisti kierroksia? ja paikoillaan ollessa toimii ihan hyvin?
Ford sierra iS -86
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Ootko jotain remppaa siihen tehny vai ilmenikö vika ihan itestään???

Eikös tossa oo alipaineella säätyvät ennakot?
Jotain semmosta vikaa luulisin olevan jos kuormitettaessa hyytyy.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
ville86
Viestit: 3
Liittynyt: 22 Loka 2005 19:19
Paikkakunta: isojoki

Viesti Kirjoittaja ville86 »

Teib remppaa vaihdoin vaihdelaatikon ja sen jälkeen vika ilmeni!!! minäkin epäilen alipainetta mutta millä se korjataan se vika jos se on alipaineis??
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

suihkuttele jotain eetterintapaista letkujen ja putkien lähelle ja kun kierrokset nousee oot väkisin aika lähellä.
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Ei se sitte automaatti laatikolla oo???
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
sjii
Viestit: 68
Liittynyt: 07 Touko 2005 20:36
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja sjii »

Eikö vaihdelaatikossa oli se käyntinopeusanturi mikä säätää kanssa "jotain" moottorin käyntiä, voisiko olla sielä häikkää? Tosin euto ei edes lähde käyntiin jos anturin johdot on irti, sikälimikäli se anturi nyt on sielä. :)
kondis
Viestit: 60
Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:17

Viesti Kirjoittaja kondis »

sjii kirjoitti:Eikö vaihdelaatikossa oli se käyntinopeusanturi mikä säätää kanssa "jotain" moottorin käyntiä, voisiko olla sielä häikkää? Tosin euto ei edes lähde käyntiin jos anturin johdot on irti, sikälimikäli se anturi nyt on sielä. :)
eipä mitään sellaista ole, eikä mitään väliä vaikka sytkän alipaine letkut heittäs mäkeen.

vaihdoin kans kytkimen tos vähä aika sit ja oli toi letku lähtenyt irti mutta hyvin silti pelas.
Ford sierra iS -86
sjii
Viestit: 68
Liittynyt: 07 Touko 2005 20:36
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja sjii »

kondis kirjoitti: eipä mitään sellaista ole, eikä mitään väliä vaikka sytkän alipaine letkut heittäs mäkeen.

vaihdoin kans kytkimen tos vähä aika sit ja oli toi letku lähtenyt irti mutta hyvin silti pelas.
Oon huomannut saman. mutta luulempa että tuolla on jotain tekemistä koneen oikeintoimimisen kanssa. Jos ei muuta niin tulppaa ainakin se imusarjalta tuleva putki. Ootkos tarkkaillut ettei ole muita pahempia imuvuotoja?
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Luulishan sillä nyt väliä olevan jos ennokoita säätävä letku on irti ja vielä " ilmassa", että aiheuttaa imuvuodon. :shock:
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Niin no, itsellä on tuossa ohcssä ihan vaan perusennakon (about 10-11) ja keskipakoennakon varassa koko homma, eli alipainesäädin tulpattu. Tuntuu toimivan paljon paremmin ilman alipainetta. Letkun ollessa kiinni nopealla polkaisulla tekee ensin nykäisyn ja sitten vasta lähtee vetämään. Kaiken lisäksi vie tuolleen about 0.5l-1l vähemmän ainetta

Mutta jos se kaasarin pää on tulppaamatta niin voipi aiheuttaa vaikka mitä
Vastaa Viestiin