Sivu 1/1

Turbotus + katsastus + solenoidi

Lähetetty: 22 Loka 2005 10:27
Kirjoittaja NiceMan
Miten olette turbot muutoskatsastaneet? Onko ollut ongelmia? Lupia vaadittu?

Ihan mielenkiinnosta ajattelin laittaa tämmöisen pystyyn koska itse rakennan(kukaanhan ei tiedä...) turbo systeemiä ja haluaisin tietää miten ovat noi yleisesti konttorilla suhtautuneet varsinkin jos teho menee 20% yli mallin tehokkaimasta... Hyväksyvätkö jollain konstilla vai pitääkö vain tehoja rajoittaa katsastuksen ajaksi??

Tähän lisä kysymykseksi mielipide solenoidi ohjatusta hukkaportista... tuosta boxista saa ohjauksen ulos ahtopaineen mukaan (on/off) joten voisi ihan kannettavalla muuttaa ahtopainetta ja se menisi imusarjan paineen mukaan joten kaikki matkalla tapahtuvat häviöt kompensoituisivat... Eli jos laittaisi solenoidin tuon alipaine kellon tilalle.

Lähetetty: 22 Loka 2005 12:41
Kirjoittaja country sedan
Tai sitten jos pitää oikein kunnolla ruveta kikkailemaan laittaa WRC tyyliset air injectorit..

Lähetetty: 22 Loka 2005 17:45
Kirjoittaja VesQ
Dynolaputhan ne konttorilla haluaa jos ei ole tehdasvalmisteinen kone (siis ei muutoksia). Kun käyt penkittämässä niin täytyy lapulle saada sellaiset lukemat jotka ovat uskottavia ja vielä alle tehorajan. Kaikki säätäjät ei tähän tahdo suostua. Sytkää, ahtoja, yms muuttelemalla että saa sopivat lukemat. Se on sitten jokaisen oma asia kauanko säädöt pysyvät samoina :wink:

Lähetetty: 22 Loka 2005 18:36
Kirjoittaja Jaakko85
country sedan kirjoitti:Tai sitten jos pitää oikein kunnolla ruveta kikkailemaan laittaa WRC tyyliset air injectorit..
tai sitten vaan rajapaineventtiili (säädet. varoventtiili)

Lähetetty: 22 Loka 2005 19:02
Kirjoittaja Jaakko85
VesQ kirjoitti:Kun käyt penkittämässä niin täytyy lapulle saada sellaiset lukemat jotka ovat uskottavia
Ei tarvi olla uskottava kunhan on mustaa valkoisella

:wink:

Lähetetty: 22 Loka 2005 19:06
Kirjoittaja VesQ
Ei kyllä suurin osa läpi päästä jos lapussa lukee maksimitehon kierroksien kohdalla vaikka 1200rpm ja maksimi ahdot 0.1bar

Eli kyllä se täytyy ihan kunnon kierroksilta olla mitattu ja jonkin verran paineitakin

Lähetetty: 22 Loka 2005 22:49
Kirjoittaja Jaakko85
VesQ kirjoitti:Ei kyllä suurin osa läpi päästä jos lapussa lukee maksimitehon kierroksien kohdalla vaikka 1200rpm ja maksimi ahdot 0.1bar

Eli kyllä se täytyy ihan kunnon kierroksilta olla mitattu ja jonkin verran paineitakin
No enmää tuota tarkoittanutkaan mutta pitää sen mennä läpi vaikka lapussa lukis vaikka 100hv@5bar@5500r 1/min. Ainakin periaatteessa :roll:

Lähetetty: 23 Loka 2005 10:29
Kirjoittaja kondis
mitä autoo oot menos turbottaan?

itse sain oman sierrani todella helposti leimaan.

ja jos ongelmia ahtojen kanssa että ei saa laskettua tarpeeksi alas niinkuin mulla niin kannattaa ottaa ahtomittari ainakin pois kats. ajaksi, mulla ei saanut alle 0.5b ja dynolappuun laitoin 0.3 ja sit yritti polkea testilenkillä että näkis ahtoja, mutta onneksi talvi ja paskat kumit niin rupes heti lyömään tyhjää :wink:

Lähetetty: 23 Loka 2005 10:40
Kirjoittaja NiceMan
kondis kirjoitti:mitä autoo oot menos turbottaan?
Heh yritä arvaa ;-)

Lähetetty: 24 Loka 2005 09:30
Kirjoittaja country sedan
1-koppasen Tanen tehot joutuu pitään lapulla alle 130 kun mallisarjan tehokkain on 108 heppanen. 3-koppaseen saa muutaman kopukan enemmän, kun sen 2.3 on 114hv. Jostain syystä maahantuoja pitää niitä eri mallisarjaan kuuluvina. Tosin tässäkin tapauksessa leimatessa saattaa hyvistä puhelahjoista olla apua.

Lähetetty: 24 Loka 2005 11:05
Kirjoittaja Jaakko85
country sedan kirjoitti:1-koppasen Tanen tehot joutuu pitään lapulla alle 130 kun mallisarjan tehokkain on 108 heppanen. 3-koppaseen saa muutaman kopukan enemmän, kun sen 2.3 on 114hv. Jostain syystä maahantuoja pitää niitä eri mallisarjaan kuuluvina. Tosin tässäkin tapauksessa leimatessa saattaa hyvistä puhelahjoista olla apua.
parempi vaan penkittää mahdollisimman vakiota vastaavat tehot siihen lapulle, tuntuu olevan hieman erikäsityksiä erikonttoreilla tuosta 20% rajasta. Ihan vaan sen takia ettei joudu toistakertaa hakemaan sitä lappua jonku 5hevosvoiman takia.

Lähetetty: 24 Loka 2005 18:22
Kirjoittaja TuningUkkeli
[/quote]parempi vaan penkittää mahdollisimman vakiota vastaavat tehot siihen lapulle, tuntuu olevan hieman erikäsityksiä erikonttoreilla tuosta 20% rajasta. Ihan vaan sen takia ettei joudu toistakertaa hakemaan sitä lappua jonku 5hevosvoiman takia.[/quote]

Totta, mutta voihan sitä penkityksen lopuksi sanoa että laittaa sitten sitä turboa vähän isommalle voluumille :wink:

Lähetetty: 27 Loka 2005 00:43
Kirjoittaja Aksu
VesQ kirjoitti:Ei kyllä suurin osa läpi päästä jos lapussa lukee maksimitehon kierroksien kohdalla vaikka 1200rpm ja maksimi ahdot 0.1bar

Eli kyllä se täytyy ihan kunnon kierroksilta olla mitattu ja jonkin verran paineitakin
Edellinen omista oli penkittänyt otteeseen 0,19bar.

Lähetetty: 03 Marras 2005 16:47
Kirjoittaja nuppeli
Eli siis ei tarvitse mitää lupia kunhan on se dyno lappu? Ajattelin turbottaa tuon 2.8 koneen. Meneekö se tuossa 2.8 koneen turbotuksessa niin että vertailu kohde on cossu sierra?

Lähetetty: 03 Marras 2005 17:05
Kirjoittaja Jaakko85
nuppeli kirjoitti:Eli siis ei tarvitse mitää lupia kunhan on se dyno lappu? Ajattelin turbottaa tuon 2.8 koneen. Meneekö se tuossa 2.8 koneen turbotuksessa niin että vertailu kohde on cossu sierra?
Kuhan penkität sellaisen lapun jossa tehot ei kasva yli 20% vakion tehojen niin ei tarvi alkaa vertaileen.

Lähetetty: 03 Marras 2005 17:08
Kirjoittaja evolution
vertailuatutoksi otetaan se minkä itse haluat mallisarjan sisältä.

cossua ei kannata ottaa koska on niin paljon alustan osia mitkä joutuu vaihtamaan, melkein suosittelisin 2.9 jos haluat väkisin isomman motin tehoihin mitkä on samat verrata tai sitten melkeen kannattaa ottaa alle 20% tehoa enemmän mitä vakio 2.8:ssa on :wink:

edit: muut on näköjään taas nopeempia, kirottu 2 sormijärjestelmä :mrgreen: :lol:

Lähetetty: 03 Marras 2005 17:18
Kirjoittaja nuppeli
Voi konttorilla vähän ihmetellä kun on kaksi turboa ja tehot ei silti ole paljon kasvaneet vakiosta.

Lähetetty: 03 Marras 2005 17:21
Kirjoittaja Jaakko85
nuppeli kirjoitti:Voi konttorilla vähän ihmetellä kun on kaksi turboa ja tehot ei silti ole paljon kasvaneet vakiosta.
Sopiihan sitä ihmetellä mutta ei se leimaamista pitäisi estää.