Foordin Pinto

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
foortilainen
Viestit: 8
Liittynyt: 08 Syys 2010 19:04

Foordin Pinto

Viesti Kirjoittaja foortilainen »

Voisiko joku tietää sellaisen jutun, että kun minulla on Transit -89 mallinen josta alkaa olla
Moottori loppu. Nyt kuitenkin saisin ostettua siihen toisen Moottorin. Myyjän mukaan se on
-91vm Sierrasta. kysymykseni on sopiiko sellainen mootori Transittiin molemmat ovat kaasutin
moottoreita. Ajattelin lähinnä josko mootorin kannakkeet käy vaihtaminen koska ovat erilaiset.
Ja jos Vauhtipyön voi vaihtaa koska oletan että Transitissa on isompi kytkinlevy.
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Foordin Pinto

Viesti Kirjoittaja Aksu »

-91 ei ole tehty kaasari koneita,kaikki ruiskuja.
Ja sierroissa on jo tuolloin ollut DOHC koneet kiinni.
gti golo palloilija
foortilainen
Viestit: 8
Liittynyt: 08 Syys 2010 19:04

Re: Foordin Pinto

Viesti Kirjoittaja foortilainen »

Aksu kirjoitti:-91 ei ole tehty kaasari koneita,kaikki ruiskuja.
Ja sierroissa on jo tuolloin ollut DOHC koneet kiinni.
Siksipä olin epäuskonen mootorin vuosimallista, koska olen samaa mieltä että -91 mallissa on
tupla nokat. mootorin täytyy olla vanhemmasta Sierrasta, mut sopinee kuitenkin Transittiin
koska molemmat ovat OHC kaasutin moottoreita.
ohc205
Viestit: 217
Liittynyt: 20 Elo 2007 15:52
Paikkakunta: uusimaa

Re: Foordin Pinto

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Sierran ohc;ssa on kovempi puristussuhde 9,2:1 ja kakskurkkunen kaasari ja eri pakosarja.
Muuten sama kone.
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
foortilainen
Viestit: 8
Liittynyt: 08 Syys 2010 19:04

Re: Foordin Pinto

Viesti Kirjoittaja foortilainen »

ohc205 kirjoitti:Sierran ohc;ssa on kovempi puristussuhde 9,2:1 ja kakskurkkunen kaasari ja eri pakosarja.
Muuten sama kone.
Mutta jos omastani vaihtaisin siihen mootoriin jonka aion osttaa pakosarjan.
sopisiko se pakalleen????
foortilainen
Viestit: 8
Liittynyt: 08 Syys 2010 19:04

Re: Foordin Pinto

Viesti Kirjoittaja foortilainen »

foortilainen kirjoitti: Mutta jos omastani vaihtaisin siihen mootoriin jonka aion osttaa pakosarjan.
sopisiko se pakalleen????
Vielä aellainen onko noiden mootorien välillä eroa Hevosvoimissa ? (kummasakaan ei varmaan ole liikaa)
Avatar
riesa-reising
Viestit: 299
Liittynyt: 15 Heinä 2007 19:40
Paikkakunta: Lahti - Chicago

Re: Foordin Pinto

Viesti Kirjoittaja riesa-reising »

jos meinaat matalapuristeista ja normaalia oharia ni käsittääkseni on..(matalapuristeisessa tietenkin vähemmän)
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Re: Foordin Pinto

Viesti Kirjoittaja ft79 »

pistä vaihtaen vaan se kone..
äläkä puhu katsastuksessa mitään koneen vaihdosta
niin pääset helpoimmalla...
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Foordin Pinto

Viesti Kirjoittaja emax »

foortilainen kirjoitti: Vielä aellainen onko noiden mootorien välillä eroa Hevosvoimissa ? (kummasakaan ei varmaan ole liikaa)
Ainakin P100 versioissa on 77hp, luulisin että sama on transiitissa. Kaasari ohc sierrassa on 105hp.
Ei se koneenvaihto inssiä kiinnosta, sama 2 litrainen oohooseehan se on :wink:
Jos siinä transiitis on sellainen öljypohja jossa on öljytila moottorin edessä, joudut poraamaan sierran lohkoon (valu nro. 205) öljytikulle ja sen putkelle uuden reiän. Taunuksen lohkossa (valu nro. 20) tarvii vaihtaa vain propun paikkaa.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Vastaa Viestiin