Zetec 1.8 jakopäänhihnan kiristys

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Kaapo

Zetec 1.8 jakopäänhihnan kiristys

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Aloin tossa vaihtamaan jakopäänhihnaa, hihnan kiristimessä on jousi jonka pitäisi kiristää hihna oikeaan tiukkuuteen, mutta se tuntuu jättävän hihnan kovin löysälle, kuinka hihnan kiristys oikeaoppisesti menee...
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Jousen pitäisi kiristää sopivasti jos lukituspultti tarpeeksi löysällä! Sitten lukitus, mutta hihnan pitää olla varmasti kunnolla oikealla paikallaan, pitää pyöräyttää mottia pari kierrosta oikeaan suuntaan ja kokeilla uudestaan kiristystä! 8) Oliko siinä varmasti jousi ja se oikein paikallaan? :roll: Yhdestä nimittäin puuttui jousi kokonaan kun ei aina ole tehdasasennettu, pitää itse älytä ostaa! :oops: No, minä kiristin "sormituntumalla" ja onhan tuo 1,5v ainakin pelittänyt! :D Jälkeenpäin luin ohjeen, että jos ei kiristintä, niin hihnan "vapaan sivun", siis oikean puolen, pitäisi kääntyä kohtuullisella voimalla kahdella sormella 90 astetta! :roll:
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Tuolleen minäkin olen ohc koneisiin kasaillut. Se on ihan hyvä systeemi tuo 90 astetta. Kun on muutaman vaihdellut niin osaa jo kokeilla ihan perstuntumalla sopivalle

Yhdessäkään ohcssä en ole nähnyt sitä kiristinjousta paikallaan :? , mihin lie hävinneet. Toisaalta turhahan se loppupelissä on
kondis
Viestit: 60
Liittynyt: 06 Helmi 2005 21:17

Viesti Kirjoittaja kondis »

VesQ kirjoitti:Tuolleen minäkin olen ohc koneisiin kasaillut. Se on ihan hyvä systeemi tuo 90 astetta. Kun on muutaman vaihdellut niin osaa jo kokeilla ihan perstuntumalla sopivalle

Yhdessäkään ohcssä en ole nähnyt sitä kiristinjousta paikallaan :? , mihin lie hävinneet. Toisaalta turhahan se loppupelissä on
OT: 2 sierraa omistanut ja kummassakin ollut ja vielä toiminutkin :wink:
Ford sierra iS -86
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Nyt on kyse Zetecistä ja niissä jousen pitäisi olla kiristämässä, mutta kait jousi asennetaan vasta ekassa vaihdossa? :roll:
Vastaa Viestiin