Sivu 1/1

HC arvot yli sierrassa

Lähetetty: 17 Loka 2005 18:45
Kirjoittaja Makwe
Elikkä on 1.6I chv sierra ja hc arvot oli tyhjäkäynnilla 236, muuten arvot oli sallituissa rajoissa. MAP anturi on vaihdettu sitä ennen oli kaikki arvot persiillää. Mitästäs kannattaa hakea vikaa että sais tuon homman kuntoon.

CO=0.4 - yli 2000rpm 0,25
HC=262 - yli 2000rpm 96
lambda=0,99
CO2= 14,97 yli 2000rpm 15,12
02=0,08 yli 2000rpm 0

Voiko olla vikaa katissa? ei kait. Lambda arvot näyttäs ainaki olevan kohillaan

Lähetetty: 17 Loka 2005 23:28
Kirjoittaja Monteonisti
Muistaakseni joskus imuilmavuoto on aiheuttanut tuollaista! :roll:

Lähetetty: 18 Loka 2005 20:54
Kirjoittaja evolution
imuvuoto tosiaankin nostaa hc:ta mutta silloin myös happi pitäisi nousta.

onkos siellä sytytys katkoksia miten paljon :?:
kuinka vanhat öljyt, oikeen vanhat voi nostaa myös hc:tä. jos mappi on vaihdettu ja sitä ennen lykänny liikaa :?: bensaa niin osa bensasta sekoittuu öljyyn ja sieltä kautta se lykkää sinne liikaa tavaraa

Lähetetty: 18 Loka 2005 23:34
Kirjoittaja Monteonisti
Korjasin tuon ruuvaamalla ilmaruuvia pohjaan kunnes katastusmies hyväksyi, onneksi meisseli mukana ja mukava katsastaja! :D
Kotona sitten avasin ruuvia jotta tehot löyty! 8)

Lähetetty: 19 Loka 2005 00:03
Kirjoittaja kondis
Monteonisti kirjoitti:Korjasin tuon ruuvaamalla ilmaruuvia pohjaan kunnes katastusmies hyväksyi, onneksi meisseli mukana ja mukava katsastaja! :D
Kotona sitten avasin ruuvia jotta tehot löyty! 8)
tämä ei kyllä suositeltava keino :)

palaa aavistuksen huonosti, tulpat vaihtaisin ensinmäisenä, itellä tipahti sillä katittomas hc:t 700 -> 200.

jos ei sillä laske että hetken huudattaa konetta esim. 3000rpm, niin tuolta sytkä puolelta vikaa etsimään.

Lähetetty: 19 Loka 2005 20:07
Kirjoittaja Makwe
Öljyt on vaihdetty keväällä. Sen jälkeen on ajettu viallisella mapilla ~3000km. Sillä viallisella mapilla lykkäs kyllä kunnolla bensaa kun ihan haisikin. tulpilla on ajettu about 12000km. Oon yrittäny katella noita letkuja että oisko vuotoja. Täytyy kait viedä foortille tarkastukseen niin sittehän sen tietääpi mikä siellä on.

Lähetetty: 19 Loka 2005 20:12
Kirjoittaja evolution
aika monessa autossa toi kissa ei vaan lämpee sillä että kiljutetaan paikoillaan vaan se vaatii sen että käy ajamassa :wink:

Lähetetty: 19 Loka 2005 20:48
Kirjoittaja Makwe
Lisäksi huomasin vielä tuossa talvirenkaita vaihtaessa että apukuskin puoleinen jarru laahaa jonkinverran. Mikäs siinä mahtais olla vikana?

Lähetetty: 19 Loka 2005 20:50
Kirjoittaja janzamar
etu vai takajarru?

Lähetetty: 19 Loka 2005 20:51
Kirjoittaja Makwe
etujarru

Lähetetty: 19 Loka 2005 21:07
Kirjoittaja janzamar
mäntäpuolelta jumii..palat pois ja painat ulos ja työnnät takaisin sisään
muutaman kerran ja jos näyttää että jollain joutuu putsaamaan vähän..crc suositeltavin mutta vesihiomapaperillakin voi koittaa hioa pahimpia pois jos on pahasti hapettunut.
ja ne suojakumit voi olla haperot jo tuon ikäisessä,kannattaa vaihtaa ilman muuta jos rikki ovat.

Lähetetty: 19 Loka 2005 21:15
Kirjoittaja VesQ
Ja lyö sitten viimeiseksi kasaan jarruvaseliinillä.

Välillä saattaa auttaa kun painelee mäntää sisään ja ylös siis ilman että se tulee kokonaan ulos, jossei auta niin sitten tosiaan mäntä ulos ja hienolla paperilla hioo männän ja satulan välistä ruosteet pois. Ja siitä satulasta se männän "tiivistekumi" kannattaa kaivaa pois ja putsata sen ura

Lähetetty: 23 Loka 2005 19:29
Kirjoittaja Makwe
Tohtiskohan muuten noihin päästöarvoihin kokeilla tuota masinoli juttua. Ei jaksais enään värkätä ja pitäs auto saaha jo ajoon.

Niin j amitä öljyä suosittelette tohon värkkiin. Oon ite käytelly aina mobil ygöstä mutta joku sano että on vääränlainen öljy tohon vemputtimeen.

Lähetetty: 27 Loka 2005 11:45
Kirjoittaja Makwe
Noniin, saihan sen leiman!
Pelkäsin jo että olis katalysaattori menny kun oli ekalla kerralla nuo päästöt niin hirvittävät. Jotkut ehottivat heti että vaihda katti mutta kyllä se ei näytä menevän rikki muutako fyysisestä iskusta.

26.07.2005
CO=9,74 - yli 2000rpm 10,00
HC=1230 - yli 2000rpm 2938
lambda=0,65
CO2= 9,20 yli 2000rpm 6,32
02=0,18 yli 2000rpm 1,27

Sitte vaihdatin mapin ja imusarjan tiivisteen.

17.10.2005
CO=0.4 - yli 2000rpm 0,25
HC=262 - yli 2000rpm 96
lambda=0,99
CO2= 14,97 yli 2000rpm 15,12
02=0,08 yli 2000rpm 0

tämän jälkeen ajelin vähän kun ajattelin että jospa siellä katissa ois moskaa kun oli aikaisemmin nuo päästöt niin hirvittävät
26.10.2006
CO=0.05 - yli 2000rpm 0,30
HC=37 - yli 2000rpm 61
lambda=0,98
CO2= 15,20 yli 2000rpm 15,110
02=0,28 yli 2000rpm 0

Lähetetty: 27 Loka 2005 23:40
Kirjoittaja Monteonisti
Näyttäs olevan vielä pieni imuilmavuoto! 8)