2.0 ohc venttiilien säätö?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
opro1
Viestit: 6
Liittynyt: 29 Kesä 2008 23:41

2.0 ohc venttiilien säätö?

Viesti Kirjoittaja opro1 »

Säädin venttiilit 2.0 ohc koneesta jonka jälkeen ei lähde käyntiin. Kaikki säätö ruuvit oli löystynyt auki, joten välykset oli tosi isot. Välykset laitoin 0.20 imu ja 0.25 pako. Nokka ilmeisesti joku viri, näytti ainakin. Kaasutin on kaks kurkkuinen weeberi. Ei mitään tietoa mitä koneelle on muuta tehty.
Startatessa kone potkii vastaan ja silloin tällöin hörähtää mutta ei saa käyntiin jäämään. Syttyä käänsin myöhemmälle, mutta ei vaikutusta, tarpeeksi kun myöhemmälle käänsi alkoi paukkaa pakoputkessa. Jakaja nyt kampiakselin ollessa ykk nii pyörijä osoittaa 1 kohdalle kannessa.
Mihin kohtaan tuon jakajan osaa kääntää ku ei lamppua käytössä ja ei saa edes käntiin tuota nii ei voi korvalla säätää"?
Soundsystem
Viestit: 94
Liittynyt: 05 Heinä 2009 03:04

Re: 2.0 ohc venttiilien säätö?

Viesti Kirjoittaja Soundsystem »

Alfamerin mukaan oletusarvo on 10astetta EYKK
Jo parikytä Foordia eikä loppua näy...
opro1
Viestit: 6
Liittynyt: 29 Kesä 2008 23:41

Re: 2.0 ohc venttiilien säätö?

Viesti Kirjoittaja opro1 »

Mi
Soundsystem kirjoitti:Alfamerin mukaan oletusarvo on 10astetta EYKK
Mitenkäs minä totean tuon?
K A R I
Viestit: 225
Liittynyt: 03 Joulu 2008 00:20

Re: 2.0 ohc venttiilien säätö?

Viesti Kirjoittaja K A R I »

No siinä kampiaksekin siima pyöräsähän on viivoja vejelty yks syvempi mikä nolla kohta ja pienemmät tais mennä 2,4,6,8,10,12
Kellossa pitää olla viisarit ja auton vetää takaa
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: 2.0 ohc venttiilien säätö?

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

mutta tarvii lampun, että niistä saa katottua :wink:
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
K A R I
Viestit: 225
Liittynyt: 03 Joulu 2008 00:20

Re: 2.0 ohc venttiilien säätö?

Viesti Kirjoittaja K A R I »

Oliko siinä kärjellien vai kärietön sytytys! Jos käriellinen ni sitä tarvi kopu kynää kummempaa lamppua sytytyksen kohile laittamiseen.
Kellossa pitää olla viisarit ja auton vetää takaa
mk1sierra
Viestit: 121
Liittynyt: 11 Syys 2008 23:04
Paikkakunta: Savo

Re: 2.0 ohc venttiilien säätö?

Viesti Kirjoittaja mk1sierra »

K A R I kirjoitti:Oliko siinä kärjellien vai kärietön sytytys! Jos käriellinen ni sitä tarvi kopu kynää kummempaa lamppua sytytyksen kohile laittamiseen.
Kaikissa sierroissa on alkuperäisenä kärjetön sytytys.. Tanareissa on ollut niitä kärjellisiä syttyjä.
Soundsystem
Viestit: 94
Liittynyt: 05 Heinä 2009 03:04

Re: 2.0 ohc venttiilien säätö?

Viesti Kirjoittaja Soundsystem »

TeRoK kirjoitti:mutta tarvii lampun, että niistä saa katottua :wink:
Eikä ne bilteman tai motonetin lamput mitään ihan hirveitä maksa.
Jo parikytä Foordia eikä loppua näy...
K A R I
Viestit: 225
Liittynyt: 03 Joulu 2008 00:20

Re: 2.0 ohc venttiilien säätö?

Viesti Kirjoittaja K A R I »

No ei se tekemätön paikka ole silti sytytys saaha kohilleen oli siinä kärkiä taikka ei! Ajoitus lamppuhan tarvi olla vältämättä se stropo jos käriet vielä. Helepottaa huomattavasti seki jos löytyy esim kopu kynä ennen ko korvakuulo.
Kellossa pitää olla viisarit ja auton vetää takaa
RS2600
Viestit: 28
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:13

Re: 2.0 ohc venttiilien säätö?

Viesti Kirjoittaja RS2600 »

Pyöritä konetta niin et on se 10ast merkki kohilla ,ja sit virrat pääl käännät jakajaa niin kauan et räpsäsee kipinän ykkösen piuhasta
Tarkista ekaks noin 17kertaa että tulpan piuhat on oikein ,sytytystä ei pitäs hirveesti saada sekasin venttiileitä säätämällä
Soundsystem
Viestit: 94
Liittynyt: 05 Heinä 2009 03:04

Re: 2.0 ohc venttiilien säätö?

Viesti Kirjoittaja Soundsystem »

Ja tietysti kannattaa myös tarkistaa se imusarjan pohjasta virranjakajan kyljessä olevaan kelloon tuleva alipaineletku. Tekee helposti käyntihäiriötä jos irti.
Jo parikytä Foordia eikä loppua näy...
Vastaa Viestiin