OHC:n DOHC:n flektit

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
sierra_driver
Viestit: 103
Liittynyt: 06 Loka 2008 19:33
Paikkakunta: Jämsä

OHC:n DOHC:n flektit

Viesti Kirjoittaja sierra_driver »

Eli sellainen olis tarkoitus ,että ohc koneseen dohcin flektit. Ensin oli meininki laittaa katkaisia kapinetin puolelle ,mistä ne saisi sitten pyörimään kun lämmöt tarpeeksi korkealle kipuavat. Mutta nyt on tultu siihen tulokseen ,että voisi olla varmempi jos flektit lähtsivät pyörimään automaattisesti. :D

Eli kysymys kuuluukin ,että mistä tuohon tunnistin mikä sitten laittaa flektit pyörimään ,kun sen aika koittaa? :shock:

Kiitosta etukäteen :)
Kuva

sierra 2.0iS ohc -87
sierra 2.0ohc kaasari -88
sierra 1.6 viistoperä -85
moskvitsh pick up lyhyt -77
Taunus 2.3 v6 -73

näillä mennään
ohc205
Viestit: 217
Liittynyt: 20 Elo 2007 15:52
Paikkakunta: uusimaa

Re: OHC:n DOHC:n flektit

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Tee alumiiniputkesta ylävesiletkuun semmonen jatkokappale, johon on hitsattu nippa johon anturin saa kierrettyä. Anturit maksaa 5-15e autotarvikeliikkeissä ja niitä on eri lämpötila-arvoilla.

Mutta harkitsisin vielä tuota dokkisierran flektiä, ne kun tuppaa iän myötä jumiutumaan ja kone keittää, varmaan yleisin syy dokkisierran kannen halkeemiseen, sen lisäks että se kansi on aika paska, jopa fordin tekeleeksi.
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Re: OHC:n DOHC:n flektit

Viesti Kirjoittaja Foordson »

ohc205 kirjoitti:Tee alumiiniputkesta ylävesiletkuun semmonen jatkokappale, johon on hitsattu nippa johon anturin saa kierrettyä. Anturit maksaa 5-15e autotarvikeliikkeissä ja niitä on eri lämpötila-arvoilla.

Mutta harkitsisin vielä tuota dokkisierran flektiä, ne kun tuppaa iän myötä jumiutumaan ja kone keittää, varmaan yleisin syy dokkisierran kannen halkeemiseen, sen lisäks että se kansi on aika läjä, jopa fordin tekeleeksi.
Dohcin flekteissä ei kylläkään mitään vikaa ole, ne vain harvemmin lähtevät pyörimään alkuperäisellä anturilla joka pyörittää flektejä vasta aivan liian korkeassa lämpötilassa. Mikä tahansa flekti jumiutuu jos se ei pyöri juuri milloinkaan.

Tuossa myöskin syy kansien halkeamiseen.
duckworth
Viestit: 3705
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: OHC:n DOHC:n flektit

Viesti Kirjoittaja duckworth »

ohc205 kirjoitti:Tee alumiiniputkesta ylävesiletkuun semmonen jatkokappale, johon on hitsattu nippa johon anturin saa kierrettyä.
Tuo anturinnippa kannattaa hankkia vaikka Blitemalta, josta niitä saa ihan valmiiina, en lähtisi paljon hitsailemaan alumiiniputkea :roll:
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
sierra_driver
Viestit: 103
Liittynyt: 06 Loka 2008 19:33
Paikkakunta: Jämsä

Re: OHC:n DOHC:n flektit

Viesti Kirjoittaja sierra_driver »

Kyllähän tuo hitsaus voisi periaatteessa onnistua, mutta en vielä omista tarvittavia tietoja/taitoja alumiinin hitsaukseen :oops:
Kuva

sierra 2.0iS ohc -87
sierra 2.0ohc kaasari -88
sierra 1.6 viistoperä -85
moskvitsh pick up lyhyt -77
Taunus 2.3 v6 -73

näillä mennään
mk1sierra
Viestit: 121
Liittynyt: 11 Syys 2008 23:04
Paikkakunta: Savo

Re: OHC:n DOHC:n flektit

Viesti Kirjoittaja mk1sierra »

Ei mitään doch:in flektejä, käyt motonetistä ostamassa Unipointin sähköflektin, tehokas, monta eri kokoa ja takuukin löytyy. Ite laitoin viri ohariin tuon flektin 34 cm halkaisija, sorvasin alumiinista adapterin ylävesiletkun väliin, porasin reiän, tein kierteet ja anturin pyöräytin siihen kiinni. Hyvin toimii ja pirun tehokkaasti jäähdyttää.

Ois ensimmäinen anturi ja adapteri versio jouten, laita yv:tä jos kiinnostaa nii voin laittaa kuvia ja infoo..
Vastaa Viestiin