Eli sellainen olis tarkoitus ,että ohc koneseen dohcin flektit. Ensin oli meininki laittaa katkaisia kapinetin puolelle ,mistä ne saisi sitten pyörimään kun lämmöt tarpeeksi korkealle kipuavat. Mutta nyt on tultu siihen tulokseen ,että voisi olla varmempi jos flektit lähtsivät pyörimään automaattisesti.
Eli kysymys kuuluukin ,että mistä tuohon tunnistin mikä sitten laittaa flektit pyörimään ,kun sen aika koittaa?
Kiitosta etukäteen
OHC:n DOHC:n flektit
-
- Viestit: 103
- Liittynyt: 06 Loka 2008 19:33
- Paikkakunta: Jämsä
Re: OHC:n DOHC:n flektit
Tee alumiiniputkesta ylävesiletkuun semmonen jatkokappale, johon on hitsattu nippa johon anturin saa kierrettyä. Anturit maksaa 5-15e autotarvikeliikkeissä ja niitä on eri lämpötila-arvoilla.
Mutta harkitsisin vielä tuota dokkisierran flektiä, ne kun tuppaa iän myötä jumiutumaan ja kone keittää, varmaan yleisin syy dokkisierran kannen halkeemiseen, sen lisäks että se kansi on aika paska, jopa fordin tekeleeksi.
Mutta harkitsisin vielä tuota dokkisierran flektiä, ne kun tuppaa iän myötä jumiutumaan ja kone keittää, varmaan yleisin syy dokkisierran kannen halkeemiseen, sen lisäks että se kansi on aika paska, jopa fordin tekeleeksi.
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
Re: OHC:n DOHC:n flektit
Dohcin flekteissä ei kylläkään mitään vikaa ole, ne vain harvemmin lähtevät pyörimään alkuperäisellä anturilla joka pyörittää flektejä vasta aivan liian korkeassa lämpötilassa. Mikä tahansa flekti jumiutuu jos se ei pyöri juuri milloinkaan.ohc205 kirjoitti:Tee alumiiniputkesta ylävesiletkuun semmonen jatkokappale, johon on hitsattu nippa johon anturin saa kierrettyä. Anturit maksaa 5-15e autotarvikeliikkeissä ja niitä on eri lämpötila-arvoilla.
Mutta harkitsisin vielä tuota dokkisierran flektiä, ne kun tuppaa iän myötä jumiutumaan ja kone keittää, varmaan yleisin syy dokkisierran kannen halkeemiseen, sen lisäks että se kansi on aika läjä, jopa fordin tekeleeksi.
Tuossa myöskin syy kansien halkeamiseen.
Re: OHC:n DOHC:n flektit
Tuo anturinnippa kannattaa hankkia vaikka Blitemalta, josta niitä saa ihan valmiiina, en lähtisi paljon hitsailemaan alumiiniputkeaohc205 kirjoitti:Tee alumiiniputkesta ylävesiletkuun semmonen jatkokappale, johon on hitsattu nippa johon anturin saa kierrettyä.
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-
- Viestit: 103
- Liittynyt: 06 Loka 2008 19:33
- Paikkakunta: Jämsä
Re: OHC:n DOHC:n flektit
Kyllähän tuo hitsaus voisi periaatteessa onnistua, mutta en vielä omista tarvittavia tietoja/taitoja alumiinin hitsaukseen
Re: OHC:n DOHC:n flektit
Ei mitään doch:in flektejä, käyt motonetistä ostamassa Unipointin sähköflektin, tehokas, monta eri kokoa ja takuukin löytyy. Ite laitoin viri ohariin tuon flektin 34 cm halkaisija, sorvasin alumiinista adapterin ylävesiletkun väliin, porasin reiän, tein kierteet ja anturin pyöräytin siihen kiinni. Hyvin toimii ja pirun tehokkaasti jäähdyttää.
Ois ensimmäinen anturi ja adapteri versio jouten, laita yv:tä jos kiinnostaa nii voin laittaa kuvia ja infoo..
Ois ensimmäinen anturi ja adapteri versio jouten, laita yv:tä jos kiinnostaa nii voin laittaa kuvia ja infoo..