Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Mitä mahtaa maksaa jos menet muutoskatsastamaan auton kun vanteen koko suurenee eli 13" tuumaisesta 15" tuumaiseen? Sellanen olisi tässä edessä maanantaina.
Elikkä 28 euroa tasan maksoi ja meni läpi nyt sitten on alla 195/50 15, oli muuten millistä kiinni että meni läpi, katsastus mies oli hyvällä tuulella olisi voinut että ei olisi mennyt läpi, että näin.
no mutta onneksi olkoon
mukavampaahan se on laillisesti ajaa.
itellä on ollu pari kertaa kauan sitten sakkoja renkaista,ja kun on ollut yksi kappaletta niistä kaikista välttävä,niin olen saanut pitää kilvet..
niistä nyt ei kannata sakkoja ottaa,kun ne renkaat maksaa sen saman kuin sakkokin yleensä..
ja liian isot renkaat,kaikki sakotettavissa=kilvet pois.
katsastukses mul valitti rengas koost ja päästi läpi vaa sil ehdol et jos poliisit pysäyttää ni he ei oo sit päästäny läpi näil renkail. vaikka mul auto muutos katsastettu 15" ja nyt on 16". jos en nyt väärin muist niin eiks autos saa ola tuumaa isommat renkaat ku rekisteri otteeseen on merkitty.
voi ol et oon vääräs mut tollanen on jostai tarttunu päähän
janzamar kirjoitti:ja liian isot renkaat,kaikki sakotettavissa=kilvet pois.
Siis voivatko ottaa kilvet pois jos ei ole muutoskatsastanut autoa suuremmille renkaille? Ittellä rekisteriotteessa max 15" ja alla 17", en ole viittiny konttorilla käydä, mut jos siitä voi kilvet lähtee niin kai se pitäs sit raahautua...
joku prosenttihan siinä on..olikohan 30% leveyttä ja sitten sen halkasijan suhteen ,en muista miten se nykyään on missä kohtaa se muutoskatsastus
tulee kyseeseen.jossain kohtaa netissä nekin säädökset oli..
Lmp auton rakenteen muuttamisesta 23.10.1998/779, luku 3, 10 §:
Vanteiden vaihdon seurauksena akseliston raideväli saa muuttua enintään 30 mm alkuperäiseen verrattuna, ellei auton valmistaja muuta ilmoita.
Auto on muutoskatsastettava, jos:
* vanteen nimellishalkaisija poikkeaa alkuperäisestä yli 26 mm
* renkaan leveys poikkeaa alkuperäisestä yli 30 mm
muutoskatsastuksessa huomioitavaa:
* renkaan ulkohalkaisijaa ei saa suurentaa enempää, kuin 51 mm
* renkaan leveyttä ei saa suurentaa enempää, kuin 102 mm
Vanteiden vaihdon seurauksena auton akseliston raideväli saa muuttua enintään 30 mm. Auton pyörännavan ja vanteen väliin saa asentaa vain auton tai vanteen valmistajan vanteen ja kyseisen automallin yhteydessä käytettäväksi tarkoittamia sovituskappaleita. Muutettaessa renkaan ulkohalkaisijaa on nopeusmittarin näyttämä korjattava tarvittaessa.
Jeps, tiedossa oli kyllä nuo rajat milloin on muutoskatsastettava. Mutta tuo kilpien vieminen oli uutta ja lähinnä kiinnostaakin onko faktaa vai ei? Rikesakon voisi vielä ottaa jos ei selittely auta, mutta jos vaarana on kilpien menettäminen niin sitten painun konttorille...
no mulla kävi niin tosiaan ettei ollu kulutuspintaa kolmessa,mutta en tiedä miten konstaapeli suhtautuu,jos ottaa että sakkorengas on sakkorengas tavalla tai toisella niin saattaa ne kilvet tosiaan lähteä.
mulle sanoivat sillon että voisivat periaatteessa viedä,mutta suvaitsivat tulkita yhden renkan lain puitteet täyttäväksi ettei tarvi kävellen kotiin lähteä..
onhan siitä kyllä jo aikaa.
Kysympäs tässä ketjussa, kun en uutta viitsi turhaan perustaa: Miten leveät nakit tuohon minun Scorppariin sopii taakse ilman että tulee lokarista yli?
Eikö se ole niin, että muutoskatsastettua rengaskokoa ei voi
muuttaa noiden normaalien sallittujen rajoissa.
Esim. normaali 13 tuumaisella vanteella oleva muutoskatsastettu 195/45 15, niin alle ei saa laittaa 195/50 15 saatikka sitten tuumaa isompia.