Sivu 2/2

Lähetetty: 16 Helmi 2006 22:54
Kirjoittaja Escortsutii
Dot 4 on mineraalipohjainen neste, tarkoitettu ilman ABS oleviin autoihin.
Dot 5.1 on synteettinen neste ja tarkoitettu nimenomaan ABS autoihin.
DOT 5 on silikoni neste mihin ei kannata sekaantua millään lailla!

Virrat pitää olla päällä, kun ilmaa jarruja mis on ABS:t, mut kannattaa varoa se neste tulee aika vauhdilla siitä nipan kautta :D

Lähetetty: 16 Helmi 2006 23:25
Kirjoittaja NiceMan
Escortsutii kirjoitti:Dot 4 on mineraalipohjainen neste, tarkoitettu ilman ABS oleviin autoihin.
Dot 5.1 on synteettinen neste ja tarkoitettu nimenomaan ABS autoihin.
DOT 5 on silikoni neste mihin ei kannata sekaantua millään lailla!

Virrat pitää olla päällä, kun ilmaa jarruja mis on ABS:t, mut kannattaa varoa se neste tulee aika vauhdilla siitä nipan kautta :D
Siis virtaavain 2 asennossa?

Pitääkö pukea panssaripuku?

Lähetetty: 17 Helmi 2006 11:58
Kirjoittaja eskomk4
Nesteistä: Tarkastin ford kirjasta:

Käyttäkää motocraft dot 4 nestettä tai ford starndardin xxxxx nestettä. Myös normi dot 4 purkissa lukee että käy myös abs autoihin. Tämä siis mk6 eskon ohjekirjasta.

Ohjekirja on sitä varten että sieltä tarkastetaan juuri kyseisen automallin tarve eri tavaralle. Ja googlellahan löytyy noista jarrunesteistä että mitä tavaraa ne sitten ovat. Jos käytetään dot4 voidaan uudeksi nesteeksi laittaa tuota 5.1 Joka googlen mukaan omaa korkeamman kiehumispisteen ja viskositetti on pienempi.

Lähetetty: 17 Helmi 2006 18:52
Kirjoittaja Escortsutii
NiceMan kirjoitti: Siis virtaavain 2 asennossa?

Pitääkö pukea panssaripuku?
Siinä missä valot syttyy. Ei varmaan tarvitse mitään panssaripukua, mut kannattaa varoa, ettei pääse säiliö tyhjenemään.

Lähetetty: 18 Helmi 2006 22:05
Kirjoittaja Monteonisti
Minä vaihdoin ABS-autosta "perinteisellä" tavalla, hyvin onnistui mutta hieman meni poljin "pehmeäksi", "kovoo" koko ajan kuitenkin! 8)

Lähetetty: 19 Helmi 2006 20:32
Kirjoittaja NiceMan
Tuota onko täällä montakin abs asiantuntijaa?

-95 mallisen scorparin abs ei toiminut ja antoi vikakoodiksi että häikkää pumpussa (Ate:n pumpullinen abs systeemi).
No tänään sitten revin vanhan pois ventiilikoneistoineen, asensin "uuden" paikoileen ja vaihdoin nesteet+ilmaus.
Ja kokeilemaan ja abs valo syttyy...

No parit kerran kone seis, uudestaan käyntiin ja nopeus noin 30km/h ja liinat kiinni, abs ruksuttaa mutta hetken päästä abs valo syttyy.

Tein tuon parisen kertaa ja ilmasin jarrut viellä kertaaleen mutta valo syttyy kun on hetken ajannut(10s).

Tuo "uusi" pumppu on otettu toimivana varaosa autosta joskus vuosi sitten.

Onko vika sittenkin boxissa? Anturit ovat ehjät ainakin testilaite sanoo näin.

Ehdotuksia?

Lähetetty: 19 Helmi 2006 20:38
Kirjoittaja eskomk4
no abs asiantuntija en ole mutta ei noihin vikakoodeihinkaan aina ole luottamista. Oli varmaan akunkenkä irti?

Lähetetty: 19 Helmi 2006 20:40
Kirjoittaja NiceMan
tarkoitat pumpun vaihdon aikana? ei ollut ja virrat oli päällä silloin kun ilmasin systeemin.

Lähetetty: 19 Helmi 2006 20:43
Kirjoittaja eskomk4
Vois auttaa tuo akun kenkä irti vaikka semmosen puoli tuntia. Ainakin kannattaa kokeilla. Ainakin joitain asetuksia nollaa tuo.

Lähetetty: 19 Helmi 2006 20:55
Kirjoittaja NiceMan
Pitänneen kokeilla ylihuomenna tuota... ei tullut mieleen.
Tuntuu vaan että on samanlainen vika kuin vanhalla pumpulla...

Lähetetty: 20 Helmi 2006 23:41
Kirjoittaja jate2
Käyttöraadossa (Scorpio) oli samaa vikaa... Seisonu puolivuotta, pumppu vaihdettu. Ja yksi anturi pimeä.
Ilma on aika lujassa siellä järjestelmässä, mutta lähtee ajan kanssa. Itse tein 3 ilmauskertaa ja tyhjensin vikakoodit (akun -napa irti) ja muutama petaali pohjaan jarrutus, akku irti jos valo syttyy. Oma lintta kiukutteli vielä pari viikkoa sillontällön polttamalla ABS valoa...

Lähetetty: 20 Helmi 2006 23:55
Kirjoittaja jani
Varmista että kaikista antureista tulee "samanlaista" siniaaltoa, jos eri antureissa on paljon heittoa, niin rupee vilkuttelemaan valoa..

Voi auttaa kun putsaa kaikki anturit ja hammaspyörien välit töhnästä. Niin ja noi hydrauliyksiköt tuppaa jämähtämään jos on monta vuotta käyttämättä..

Re: Jarrujen ilmaus ilmanpaineella

Lähetetty: 07 Touko 2020 09:51
Kirjoittaja Jones76
Morjens. Mikä on oikea järjestys tyhjennykseen ku vaihtaa jarrunesteen Ford Mondeo ecoboost vm.11 . Onko ristijärj. ot ,ve ja vt,oe

Re: Jarrujen ilmaus ilmanpaineella

Lähetetty: 07 Touko 2020 21:27
Kirjoittaja yritäedes
Jones76 kirjoitti: 07 Touko 2020 09:51 Morjens. Mikä on oikea järjestys tyhjennykseen ku vaihtaa jarrunesteen Ford Mondeo ecoboost vm.11 . Onko ristijärj. ot ,ve ja vt,oe
Onko tyhjennysjärjestys eri juttu kuin ilmaamisjärjestys? Se menee Haynesin mukaan: vt, ot, ve, oe. Tuo saattaa kyllä olla oikeanpuoleiseen ohjaukseen - ehkä ot, vt, oe, ve on meillä parempi? Kun yleensä kauimmaisesta aloitetaan. Joka tapauksessa jarrunestepiirit on ristikkäin.