TDCI Mondeon suutimien vaihto

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
juhonkan
Viestit: 16
Liittynyt: 11 Maalis 2007 12:49

TDCI Mondeon suutimien vaihto

Viesti Kirjoittaja juhonkan »

Vaihdettiin tänään pari suutinta uusiin, vanhojen korjaus ei enää onnistunut.
Hinta n.850e
Ihanan halpaa :lol:
mostro
Viestit: 52
Liittynyt: 31 Loka 2008 10:20

Re: TDCI Mondeon suutimien vaihto

Viesti Kirjoittaja mostro »

Paljonko ajettu, kun meni vaihtoon?
Autot tykkää, kun niillä ajetaan.
----------------------------------------
Mondeo 2.0 TDCi 130 STW -02
Mondeo 1.8 STW -98
Polaris XC 700 -98
Arctic Cat ZR 600 EFI APV -01
joosu
Viestit: 37
Liittynyt: 18 Touko 2006 20:53

Re: TDCI Mondeon suutimien vaihto

Viesti Kirjoittaja joosu »

Olen miettinyt tätä suutin asiaa. Eikö nuo onnistu itse vaihtamaan? ja löytyykö muualta näitä suuttimia kuin voortilta?
Focus TDci -02 & Punainen paholainen orion 1.6 -90
kujis
Viestit: 245
Liittynyt: 19 Huhti 2006 13:11

Re: TDCI Mondeon suutimien vaihto

Viesti Kirjoittaja kujis »

Suuttimet joutuu koodaamaan fordilla, muuten vaihto onnistuu. Omaan olen vaihtanut kaikki neljä, ja mittarissa oli tuolloin 150000km. Tarvitsee tuohon sellaisen pitkän 21mm hylsyn, jota ei ihan joka paikasta löydy. Fordilla sanoivat, että ilman koodausta ei auto käynnisty, mutta mulla toimi ihan normaalisti. Varmuudeksi kävin kuitenkin koodit koneeseen laittamassa. Noita suuttimia saa varmaan halvimmalla Tero Anttilalta, dieselkorjaamoista saa myös vaihtosuuttimia...
Mondeo ST220 -04
Sierra cosworth -91
joosu
Viestit: 37
Liittynyt: 18 Touko 2006 20:53

Re: TDCI Mondeon suutimien vaihto

Viesti Kirjoittaja joosu »

Mitäs tulee kustantamaan itse vaihamalla? Onkohan tuo koodaus joku voortin rahastus keino, jos kerran lähti käymään? :roll:
Focus TDci -02 & Punainen paholainen orion 1.6 -90
kujis
Viestit: 245
Liittynyt: 19 Huhti 2006 13:11

Re: TDCI Mondeon suutimien vaihto

Viesti Kirjoittaja kujis »

Suuttimet oli n.1000€ yhteensä, koodaus 70€. N.1700€+koodaus olisi tullut maksamaan liikkeessä (ei merkkihuolto) noiden laitto.
Mondeo ST220 -04
Sierra cosworth -91
jamppevaan
Viestit: 234
Liittynyt: 20 Touko 2007 10:25

Re: TDCI Mondeon suutimien vaihto

Viesti Kirjoittaja jamppevaan »

Kyllä tuo koodaus vaaditaan jos haluaa että moottori toimii kunnolla. Käyntiin pitäisi lähteä ilman koodaustakin.

Noita hylsyjä ei taida löytyä suoraan hyllystä, mutta ulkomailta voi tilailla ja kaipa tuollaisen voi itsekin väsäillä jostain sopivasta hylsystä.

Suuttimia vaihdettaessa kannattaisi vaihdella myös uudet tiivisteet, eli suuttimen pohjassa oleva metallinen, o-rengas ja ehkä myös kansikopan tiiviste. Oikeoppisesti kuuluisi kai vaihtaa myös suutinputket, mutta harvempi kai noita vaihtelee.

Sitten kiristys oikeaan asentoon siten että suutinkuvio suuntautuu oikein. Tämänkin "erikoistyövälineen" voi tehdä esim. lattaraudasta jos ei halua ihan silmämääräisesti väännellä.
// ex MK3 Mondeo 220tkm -> 480tkm //
// nyk MK4 Mondeo 1.8TDCi 245tkm -> //
Vastaa Viestiin