Sivu 1/1

-02:sen diesel mondeon koiranluut

Lähetetty: 12 Elo 2005 17:43
Kirjoittaja MK
Elikkäs onko kukaan ostanut kyseiseen autoon tarvike-koiranluita?
Jos on niin, onko tarvike-luut olleet yhtä pitkiä kun paikallaan (mahdollinen orggis-osa) ollut? Minun tapauksessani tarvike-luu on sentin lyhyempi mitä paikallaan oleva luu... Käytin vanhan luun pois paikaltaan ja löin samalla takasi kun huomasin että mitta ei täsmää. Mitä voi tämä yksi sentti aiheuttaa muuta kun kallistuksenvakaaja tulee pikkaisen eri asentoon? Kuluuko puslat nopeammin vai aiheuttaako mitään?
Ahdistaa kun yksi sentti maksaa 41e... Eli jos joutuu ostamaan orggis-osan joka maksaa 61e, kun taas tarvikkeena saa kahdella kympillä kyseisen tangon pätkän..

Lähetetty: 12 Elo 2005 19:27
Kirjoittaja Masaman
Minä ainakin löisin vain paikoilleen jos nuin suuri hintaero on. Ei kai tuo kuin vääntää kallistuksen vakaajaa hieman tiukemmalle jolla ei taida juuri merkitystä olla.

Itse pöljänä menin keväällä ostamaan focukseen orig koiranluut edes kysymättä tarvikeosia. Tais maksaa juurikin tuon 60e.

Lähetetty: 13 Elo 2005 00:04
Kirjoittaja MK
Masaman kirjoitti:Minä ainakin löisin vain paikoilleen jos nuin suuri hintaero on. Ei kai tuo kuin vääntää kallistuksen vakaajaa hieman tiukemmalle jolla ei taida juuri merkitystä olla.

Itse pöljänä menin keväällä ostamaan focukseen orig koiranluut edes kysymättä tarvikeosia. Tais maksaa juurikin tuon 60e.
Pikku hiljaa olen myös päätymässä sen tarvike-osan puoleen...
Epäilempä että tuo orggis-osa ei kestä matkassa yhtään sen pitemmälle kun tarvike-osa vaikka on kolme kertaa kalliimpi..

Re: -02:sen diesel mondeon koiranluut

Lähetetty: 13 Elo 2005 12:07
Kirjoittaja siipicossu
MK kirjoitti:Elikkäs onko kukaan ostanut kyseiseen autoon tarvike-koiranluita?
Jos on niin, onko tarvike-luut olleet yhtä pitkiä kun paikallaan (mahdollinen orggis-osa) ollut? Minun tapauksessani tarvike-luu on sentin lyhyempi mitä paikallaan oleva luu... Käytin vanhan luun pois paikaltaan ja löin samalla takasi kun huomasin että mitta ei täsmää. Mitä voi tämä yksi sentti aiheuttaa muuta kun kallistuksenvakaaja tulee pikkaisen eri asentoon? Kuluuko puslat nopeammin vai aiheuttaako mitään?
Ahdistaa kun yksi sentti maksaa 41e... Eli jos joutuu ostamaan orggis-osan joka maksaa 61e, kun taas tarvikkeena saa kahdella kympillä kyseisen tangon pätkän..
Ei varmaan sentti haittaa jos vaihtaa molemmat samalla kertaa.

Re: -02:sen diesel mondeon koiranluut

Lähetetty: 20 Elo 2005 21:00
Kirjoittaja MK
siipicossu kirjoitti:Ei varmaan sentti haittaa jos vaihtaa molemmat samalla kertaa.
No niin, luut vaihdettu molemmille puolille eikä kallistuksenvakaaja vaihtanut asentoa kovinkaan paljon, joten tässä vaiheessa "remontti" todennäköisesti onnistui ja säästöä tuli 82e...

Lähetetty: 24 Elo 2005 19:16
Kirjoittaja Peetu
Kannattais laitta vähän lisää vaseliinia niihin uusiin koiranluihin esim.
injektioruiskulla. Kestäis HUOMATTAVASTI pidempään.
Ovat todella heikoissa rasvoissa uutena.
On kokemusta Omegan koiranluista.

Lähetetty: 24 Elo 2005 19:57
Kirjoittaja VesQ
Ne onki ooppelin osia :D

no ei vaa

Ihan tavallinen moottoriöljy on myös hyvää raidetangonpäihin yms niveliin. Injektioruiskulla kun ruuttaa kumin läpi niin se tekee niin pienen reijän kumiin että se sulkeutuu "itsestään" ja vesi yms kakka ei pääse väliin

Lähetetty: 24 Elo 2005 23:56
Kirjoittaja Sine
VesQ kirjoitti:Ne onki ooppelin osia :D
Minulla luki -91 Escortin koiranluussa BMW/Ford/Mazda :lol:

Lähetetty: 25 Elo 2005 16:19
Kirjoittaja MK
Tuon rasva-homman kun olisi tiennyt aikaisemmin niin olisihan sinne voinut hieman rasvaa pukata. Täytynee etsiä tuo ruisku viimeistään silloin kun käy talvipyörät vaihtamassa, pukkaisi silloin sitä rasvaa niveliin...
Kiitos vinkistä!!!

Lähetetty: 20 Kesä 2006 08:00
Kirjoittaja kairaaja
Tarvikeosan kans laitoin. Maksoi 25e ja oli saman pituinen kuin orginelli. Merkkiosa olis tosiaan maksanu 63e :o