kannen lasku

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

kannen lasku

Viesti Kirjoittaja late »

eli kannen laskusta,kui paljo ootte otta chv:n kannesta tavaraa pois?millasin tuloksin?
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Itse otatin aikoinaan liikaa seurauksena mäntä halki. :D
Escort 1.8 sport -97
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Regu kirjoitti:Itse otatin aikoinaan liikaa seurauksena mäntä halki. :D
Niin..
Kuinka paljon sitten "höylättiin"??? :roll:
hartza
Viestit: 278
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:53

Re: kannen lasku

Viesti Kirjoittaja hartza »

late kirjoitti:eli kannen laskusta,kui paljo ootte otta chv:n kannesta tavaraa pois?millasin tuloksin?
Puristussuhde kasvoi.
  • Chevrolet K1500 pick-up
    Toyota Corolla E12 1.4 D4D
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

jaa vai että puristukset oikein kasvoi :lol: .mihin arvoon?ja mitenkäs nokka-akseli vaikuttaa puristuksiin?eikös ole jotenkin että kireempi nokka niin voi olla enempi puristusta?
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

vieppäs kansi koneistamoon ja sano et paljon pitäis ottaa. kyllä ne osaa neuvoa ja jos ei osaa niin mene toiseen koneistamoon. :D
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

late kirjoitti:mitenkäs nokka-akseli vaikuttaa puristuksiin?eikös ole jotenkin että kireempi nokka niin voi olla enempi puristusta?
:shock: :shock:
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

late kirjoitti:jaa vai että puristukset oikein kasvoi :lol: .mihin arvoon?ja mitenkäs nokka-akseli vaikuttaa puristuksiin?eikös ole jotenkin että kireempi nokka niin voi olla enempi puristusta?
Tavallisesti virinokalla puristuspaine vähän laskee...siis vakio nokkiin verrattuna. Jos en ihan hakoteillä ole niin riippuu nokan overlapistä.

Sama overlap vaikuttaa myöskin siihen että on pirun hankalaa saada päästötestistä läpi kilpa nokalla.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Eemeli kirjoitti: Tavallisesti virinokalla puristuspaine vähän laskee...siis vakio nokkiin verrattuna. Jos en ihan hakoteillä ole niin riippuu nokan overlapistä.

Sama overlap vaikuttaa myöskin siihen että on pirun hankalaa saada päästötestistä läpi kilpa nokalla.
Overlapilla tarkoitetaan sitä että molemmat venat auki yhtä aikaa.
"huuhtelee" paremmin sylinteristä palaneet kaasut pois, ja samalla menee palamatonta tavaraa putkistoon. --> kulutus nousee ja päästöt kasvaa. :wink:
Ei pitäis paineisiin vaikuttaa nokka-akselin vaihto, ainoastaan alipaineet pienenee. :roll:
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

justiinkin näin,toki tehokin kasvaa :wink:
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Ja sitten takaisin ALKUPERÄISEEN AIHEESEEN...
Paljonko olette höylänneet cvh:n kantta tai paljonko kannattaa höylätä?

Eikä sitten niitä "hyviä" vastauksia.. otin sopivasti,otin liikaa jne. :roll:


Taittuuko Latelta lontoo? puma racing
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Bootsi kirjoitti:Ei pitäis paineisiin vaikuttaa nokka-akselin vaihto, ainoastaan alipaineet pienenee. :roll:
Tokihan siellä puristuspaineet muuttuu jos nokan asteet/ajoitus muuttuu.

Alkuperäinen aihe:
Pidä huoli sen CVH:n vajaavaisen plajealueen toiminnasta kun kannesta otat. Jos liikaa lähtee niin männät ottaa palotiloihin kiinni.
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Tosta puristussuhteen ja nokan välisestä suhteesta hyvä esimerkki on 500cid/+1100hv Pro Stock kone, 15:1 puristussuhteella puristuspaineet on luokkaa 11 bar.
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

kokemusta ei ole, mutta ajattelin itse vetää laimean madalluksen (tai ainakin siltä se tuntuu). jos 3mm uskaltaisin ottaa siitä pois, voi olla järkevin 5mm, mutta joku sanoi mulle joskus että voi ajoitukset alkaa menemään sekasin.. tiedä siitä sitten..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

:shock: :shock:

9.5:1 on vakio puristussuhde. jos millinkin ottaisi niin tulisi 10.52:1. Toisella millillä jo 11.8:1, mikä on mielestäni järkevä yläraja ellei todella tiedä mitä tekee ja miksi. Edelleen myös, CVH:ssa kun kantta lähdetään laskemaan, niin kyllä ne männät ottaa kiinni siihen kanteen enemmin tai myöhemmin. Mäntien muodosta johtuen tämän korjaaminen ei ole niin helppoa.
late
Viestit: 167
Liittynyt: 06 Elo 2005 16:37

Viesti Kirjoittaja late »

eikös toi 10,5:1 olis jo aika mukava?
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

tähän vois sanoo "millikin riittää" :D tosimiehet ei kantta laske.
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

ai pieru.. vaikuttaako se noin paljon.. pitäis ruveta jo opiskelee asiaa..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Volmari kirjoitti:ai pieru.. vaikuttaako se noin paljon.. pitäis ruveta jo opiskelee asiaa..
Niin mutta sitten kun laitat sen ~millin lasketun kannen paikalleen et huomaa mitään eroa kulkupuolessa :wink:
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

Jaakko85 kirjoitti: Niin mutta sitten kun laitat sen ~millin lasketun kannen paikalleen et huomaa mitään eroa kulkupuolessa :wink:
tämä on raaka tosiasia.kannattaa ennemmin panostaa kunnon nokkaan ja nostimiin,kanttahan ei sinäänsä kannata kaivella kauheesti.ja siihen vaan peltisarja ja hormi niin saa enemmän vastinetta rahoille.
irc voicecoil
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

:D Ei hitto, vieläkin mietin että jos 5mm ottaisi CVH:n kannesta, niin siinähän olisi jännän muotoiset seetit, puolet lähtisi venalautasista ja vesitilat olisi puhki. :D
TuningUkkeli
Viestit: 546
Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja TuningUkkeli »

Volmari kirjoitti:kokemusta ei ole, mutta ajattelin itse vetää laimean madalluksen (tai ainakin siltä se tuntuu). jos 3mm uskaltaisin ottaa siitä pois, voi olla järkevin 5mm, mutta joku sanoi mulle joskus että voi ajoitukset alkaa menemään sekasin.. tiedä siitä sitten..
3 tai 5mm, aika paljon :oops:
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
TuningUkkeli
Viestit: 546
Liittynyt: 07 Helmi 2005 18:53
Paikkakunta: P-Karjala

Viesti Kirjoittaja TuningUkkeli »

Ihan villi veikkaus että 0.5-1.2mm riittää. Mites nokan ajoitus, voi "vähän" muuttua.
Monttu STW 97 TD
Monttu STW 99 Myydään!
Mondeo 95 2.0 (Osina myynnis)
Bmw E30 323i remmillä ja turbolla rankastu!
transitman
Viestit: 153
Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
Paikkakunta: Kouvola/Savisto

Viesti Kirjoittaja transitman »

TuningUkkeli kirjoitti:Ihan villi veikkaus että 0.5-1.2mm riittää. Mites nokan ajoitus, voi "vähän" muuttua.
Eli kun laskee kantta niin kannattaa laittaa säädettävä nokkapyörä :wink:
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

TuningUkkeli kirjoitti:Ihan villi veikkaus että 0.5-1.2mm riittää. Mites nokan ajoitus, voi "vähän" muuttua.
elikkäs hihnapyörien välinen etäisyys muuttuu ja näin ollen nokkahihnan hampaat ei käy enää kohdalleen pyörien hampaisiin jolloin ajoitus merkkejä ei saa enää kohdalleen välttämättä ilman sääd.nokkapyörää.onkohan muuten totta vai tarua kun joskus kuulin että ohc moottorissa olis apuakselin pyörässä jako puolihammasta eri kuin yläpyörässä?
irc voicecoil
Vastaa Viestiin