Sivu 1/9

Tehoa 1.6 cvh koneesta?

Lähetetty: 30 Heinä 2005 00:34
Kirjoittaja GroNtti^
Eli kyselisin mitä ehdottaisitte, että mitä kannattaa 1.6 cvh koneeseen laittaa, että sais tehoa lisää. Kyseisellä koneella ajettu ~300000km eli siihen täytyy muutenkin kone remppaa tehdä.

Lähetetty: 30 Heinä 2005 00:52
Kirjoittaja Monteonisti
Kannattas ehkä vaitaa tehokkaampi pirssi? :D

Lähetetty: 30 Heinä 2005 02:49
Kirjoittaja Zaarin
Turbo? ...mutta miksi leikkiä 1.6:n kanssa, kun samalla rahalla ja vaivalla voisi rakennella isommankin myllyn.

Lähetetty: 30 Heinä 2005 11:28
Kirjoittaja GroNtti^
Koska mulla nyt sattuu tollanen kone tuolla olemaan vm. -87 escortissa kiinni, ja sitä tarttis piristää. Ni mitä siihe kannattas laittaa että siitä sais vähän jotakin irti? Vai onko parempia ehdotuksia? Autosta on maksettu 100e, että mitä siitä voi odottaa?

Lähetetty: 30 Heinä 2005 12:04
Kirjoittaja Zaarin
^^ Satkun auto ja aiot alkaa useamman sata euroa maksavaan projektiin? Ok. :roll: :roll: :roll: Lisää tehoahan kun ei tunnetusti saa kuin rahalla... :wink:

Lähetetty: 30 Heinä 2005 13:06
Kirjoittaja Jaakko85
no jos haluat siihen tehoa sen verran että huomaat että sitä tulee etes lisää, saat laittaa ainakin viisinkertaisen määrän verrattuna auton hintaan.

puristusten nosto, kanavat, peltisarja&pakoputki, nokkaa, kaasaria / megasquirt ym. ruiskuvermeet, hintaa tulee jo tonnitolkulla.

Lähetetty: 30 Heinä 2005 18:15
Kirjoittaja WSE
Ehdotus: Ostat kolaroidun tai muuten vain halvan (lahon tms.) Escortin jossa on toimiva monipisteruisku cvh kone. Ja tekniikka siitä tuohon (jos tuo kori on ehjä). Noissa on jotain vähän yli 100hv. Varmasti halvin vaihtoehto.

Lähetetty: 30 Heinä 2005 19:22
Kirjoittaja voicecoil
WSE kirjoitti:Ehdotus: Ostat kolaroidun tai muuten vain halvan (lahon tms.) Escortin jossa on toimiva monipisteruisku cvh kone. Ja tekniikka siitä tuohon (jos tuo kori on ehjä). Noissa on jotain vähän yli 100hv. Varmasti halvin vaihtoehto.
samaa mieltä!

Lähetetty: 31 Heinä 2005 02:12
Kirjoittaja GroNtti^
joo, eli siis toi tehään niiku projektina kuntoon, eli hitsaillaan muutama ruoste kohta ja kone kuntoon, siksi meinaan siihe laittaakki vähä rahaa

tehoa

Lähetetty: 31 Heinä 2005 14:49
Kirjoittaja Hoppa
Koneha on käytettävä keulalta pois sitten jokatapauksessa.

Tälläst tuli mieleen... jos kaasarikone.
- Sylinterien hoonaus ja uudet männänrenkaat
- alakeran tarkistus, loiskelevyn asennus öljypohjaan+ uusi öljypumppu
- Kannen ja imusarjan "avarrus" + venttiilityöt
- Hieman kireämpi nokka (älä ahnehdi)+ sääd kokkapyörä
- Isompi kaasutin. esim 2.0 sierran Weber + kunnon putsari
- Peltipakosarja+2" putkisto efektoreilla
- Virranjakajan tarkistus ja trimmaus

Eli tiivistesarjan, tulpat, ö-puhd, männän renk, nokkahihnan ja Ö-pumpun ainakin joutus ostamaan uutena. Muut vaikka käytettynä ja itse työt.

Kyllähän sitä tehoa aina lisää saa. Mutta se teho pitäisi vielä saada välittymään vielä tiehenkin, auto pitäisi saada kestämään tiellä ja nipussa.

tehoa

Lähetetty: 01 Elo 2005 18:17
Kirjoittaja Hoppa
Korjauksena yllä olevaan.

2.0 Sierran Weber ei ole paras mahdollinen kaasutin kyseiseen viritykseen. Mutta joku muu kooltaan vastaava Weber ja kahdella kiihdytyspumpulla?

Lähetetty: 01 Elo 2005 23:38
Kirjoittaja Megado
Ite ostin viime talvena EFI koneen 450e kaikkine kilkkeineen, paitsi ilman
ruiskun tankkia. Taka jarrut menee vaihtoon ---> 203mm muuten aikasta
sama tekniikka tavis kaasari 1.6:sessa.

Re: tehoa

Lähetetty: 04 Elo 2005 20:31
Kirjoittaja GroNtti^
Hoppa kirjoitti:Koneha on käytettävä keulalta pois sitten jokatapauksessa.

Tälläst tuli mieleen... jos kaasarikone.
- Sylinterien hoonaus ja uudet männänrenkaat
- alakeran tarkistus, loiskelevyn asennus öljypohjaan+ uusi öljypumppu
- Kannen ja imusarjan "avarrus" + venttiilityöt
- Hieman kireämpi nokka (älä ahnehdi)+ sääd kokkapyörä
- Isompi kaasutin. esim 2.0 sierran Weber + kunnon putsari
- Peltipakosarja+2" putkisto efektoreilla
- Virranjakajan tarkistus ja trimmaus

Eli tiivistesarjan, tulpat, ö-puhd, männän renk, nokkahihnan ja Ö-pumpun ainakin joutus ostamaan uutena. Muut vaikka käytettynä ja itse työt.

Kyllähän sitä tehoa aina lisää saa. Mutta se teho pitäisi vielä saada välittymään vielä tiehenkin, auto pitäisi saada kestämään tiellä ja nipussa.
Noniin.... nyt tuli sitä mitä odotin. Oisko mitää arvioo paljo tää leikki tulee yhteensä maksamaan?

Ukon kans oli suunnitteilla et tohon tulis:

- mieto katu nokka (auto racingiltä)
- kantta alas
- mahdollinen mäntien ja männänrenkaiden vaihto
- sylinterien hoonaus
- mahdollisesti lukko
- marteliuksen peltisarja ja itse tehty putkisto

noi nyt ainaki, ja kaasari aateltiin pitää iha vakiona ettei bensan kulutus nousisi hirmuiseksi. Vaihtoehtona tietty oli sivuimu ja mehevät äänet :P

tehoa

Lähetetty: 04 Elo 2005 20:53
Kirjoittaja Hoppa
Kannen kanavien/venttiilien käsittelyä suosittelisin myös.
Lisäksi tuo loiskelevyn virittely öljytilaan tuo halpoja heppoja. Kysehän on ns kampiakseli tunnelista jaoka estää pohjassa olevan öljyn "hakkaamisen" kampiakseliin/kankiin.

Kustannukset on suhteeline käsite. Kaikki itse tehty on pois ostoslistasta?

Ja NÄLKÄHÄN kasvaa syödessä!!!!

Lähetetty: 04 Elo 2005 21:22
Kirjoittaja lalli69
Isompi kaasari ei välttämättä tarkoita isompaa kulutusta.
Vaikka olis kunnon tuplat, niin hyvissä säädöissä kulutuskin pysyy maltillisena.

Jos autoa alkaa virittämään, niin silloin pitäis jokaisella olla mottona;

F-u-c-k the fuel economy!!


Edit: lisätty väliviivat F-sanaan sensuurin takia...

Lähetetty: 04 Elo 2005 22:22
Kirjoittaja Monteonisti
Tupla on tosiaan taloudellisempi, syöttö on paljon tarkempaa! 8)

Lähetetty: 05 Elo 2005 14:57
Kirjoittaja GroNtti^
mitäs sitten, jos päätän laittaa turbon tohon.. mitä kaikkea täytyy vaihtaa?

Lähetetty: 05 Elo 2005 17:19
Kirjoittaja ZyaS
käytännössä katsoen kannattaa vaihtaa kaikki :wink:

tehoa

Lähetetty: 05 Elo 2005 21:07
Kirjoittaja Hoppa
Kun kone hengittää oikealla tavalla niin se on myös taloudellinen.

Esim. Kaverini rakensi mk1 escoon 1.6 kent moottorin.
- Takomännät -> moottorin tilavuus 1.85
- Tyrkempi nokka... jotain alle 300 astetta mutta nostoja reilummin
- Tasp ja kiilloitettu alakerta
- 40mm vaakaimut
- Peltipakosarja 50mm putkisto
- Rakennettu jakaja
- Kannen imut kanavoitu uudelleen ja pakoset avarrettu ja kiilloitettu
- sintteri kytkin
- Kempin lukkop
- jne jne
Ja kulutus siistissä matkaajossa noin 6l/100 km.
Mutta sitten kun antoi happea niin kulutus riittävä.

Re: tehoa

Lähetetty: 05 Elo 2005 21:32
Kirjoittaja AnttiM
GroNtti^ kirjoitti: Noniin.... nyt tuli sitä mitä odotin. Oisko mitää arvioo paljo tää leikki tulee yhteensä maksamaan?

Ukon kans oli suunnitteilla et tohon tulis:

- mieto katu nokka (auto racingiltä)
- kantta alas
- mahdollinen mäntien ja männänrenkaiden vaihto
- sylinterien hoonaus
- mahdollisesti lukko
- marteliuksen peltisarja ja itse tehty putkisto

noi nyt ainaki, ja kaasari aateltiin pitää iha vakiona ettei bensan kulutus nousisi hirmuiseksi. Vaihtoehtona tietty oli sivuimu ja mehevät äänet :P
Ei kannata tuota nokkasarjaa alkaa Suomesta ostamaan, Englannin suunnasta sen saa huomattavasti halvemmalla plus se säädettävä nokkapyörä kannattaa hankkia ehdottomasti!

Tässä oma "resepti" 1.6 CVH koneelle:
-Kantta hieman työstetty
-Kent Cams CVH21K nokkasarja + Kent Cams sääd.nokkapyörä
-Ashley Exhaustin peltisarja + putkisto
-Pipercross vv-suodatin
-vakio Weber TLD kaasutin + Facetin bensapumppu
-plus koneelle tehty perusremppa

Ja ihan tyytyväinen olen ollut...

Lähetetty: 06 Elo 2005 11:57
Kirjoittaja Volmari
kannattaako sitä säädettävää nokkapyörää hommata jos pysyy lievässä virittämisessä..

eikö sillä pitäisi korjata mahdolliset ajoitus virheet mitä tulee esim. kun laskee kantta? (voihan sillä muutenkin pelata)

Lähetetty: 06 Elo 2005 13:32
Kirjoittaja ZyaS
Volmari kirjoitti:kannattaako sitä säädettävää nokkapyörää hommata jos pysyy lievässä virittämisessä..

eikö sillä pitäisi korjata mahdolliset ajoitus virheet mitä tulee esim. kun laskee kantta? (voihan sillä muutenkin pelata)
säädettävä nokkapyörä on ehdoton jos vaihtaa viritysnokka-akselin.

Lähetetty: 06 Elo 2005 15:11
Kirjoittaja SpeedDevil
itte ostin ennen autoracingiltä aika paljon osia. siirryi keravalaiseen rallyraceen, halvempi,parempi ja mukavampi asioida, suosittelen

Lähetetty: 06 Elo 2005 16:39
Kirjoittaja late
oottekos laske cvh:sta paljon kantta?millaisin tuloksin?

Lähetetty: 06 Elo 2005 23:23
Kirjoittaja Monteonisti
Jotain 10hv saa lisää nuista "peruskoneista" pelkillä säädöillä, mutta ei saa uskoa mittareihin, pitää tehdä korvakuulolla ja kokeilemalla! 8)