mk4 escortin alusta kuntoon.

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

JesseT kirjoitti:Ja siellä etutukivarsien sisäpäässähän on pallonivelet jotka ei kyllä anna yhtään periksi. Takatukivarsien uloimpia puslia (4 kpl) pitäisin myös aika oleellisina.
tämmösiä en oo viellä nähnykkään missä sisäpäässä on pallonivel mulla on tallilla 4kpl escojen etutukivarsia irrotettuna ja yhessäkään niissä ei oo pallonieltä sisäpäässä vaan kumipusla ja ulkopääässä kiinteä pallonivel ja "keskellä" reikä vakaajalle :o

Edit: ja samoin on tossa mun käyttö escossakin pusla sisäpäässä :roll:
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
force115
Viestit: 12
Liittynyt: 09 Helmi 2005 11:59

Viesti Kirjoittaja force115 »

Juu ja noissa puslasarjoissakin näyttää löytyvän etupään tukivarsille sisemmät puslat. Pitäisikö muuten kaikissa xr3i escoissa olla takavakaaja.

Onkos kellään kokemuksia toyon renkaista. Sellaisia tuossa kaupiteltiin.

Vielä yksi kysymys. Löytyykö mk4 escoon mitään vaihdevälin lyhennintä vai pitääkö väsätä itse?
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

ZyaS kirjoitti: tämmösiä en oo viellä nähnykkään missä sisäpäässä on pallonivel mulla on tallilla 4kpl escojen etutukivarsia irrotettuna ja yhessäkään niissä ei oo pallonieltä sisäpäässä vaan kumipusla ja ulkopääässä kiinteä pallonivel ja "keskellä" reikä vakaajalle :o

Edit: ja samoin on tossa mun käyttö escossakin pusla sisäpäässä :roll:
Loppupeleissä yhdentekevää, mutta olinpahan OIKEASSA, tosin epävarma tiedostani...:mrgreen: :mrgreen:
-Ei herneitä :wink:, (vaikka piilo v..tuilua onkin havaittavissa...)
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

ZyaS kirjoitti: tämmösiä en oo viellä nähnykkään missä sisäpäässä on pallonivel mulla on tallilla 4kpl escojen etutukivarsia irrotettuna ja yhessäkään niissä ei oo pallonieltä sisäpäässä vaan kumipusla ja ulkopääässä kiinteä pallonivel ja "keskellä" reikä vakaajalle :o

Edit: ja samoin on tossa mun käyttö escossakin pusla sisäpäässä :roll:
Olikin puhe mk4 escosta. Niissä on kaikissa ne pallonivelet. Mk3 escoissa kuten sulla on vielä puslat. Tukivarret käy täysin ristiin, eli jos aikoo mk3 escoa laittaa kuntoon, niin mk4 tukivarret on hyvä ratkaisu. Itselläkin on kummasssakin koslassa.
force115
Viestit: 12
Liittynyt: 09 Helmi 2005 11:59

Viesti Kirjoittaja force115 »

Kun noita poikkitukia katselin. Niin eikös escortissa joudu poraamaan reiät iskari tolppaan vai minkälainen kiinnitys noissa on?

Jos reiät joutuu poraamaan niin sinähän sitten joutuu iskarit irroittamaan muuten voi olla vähän hankalaa.

Onkos tuon poikkituen asentamisessa mitään muuta huomioitavaa?
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Itse en muistaakseni joutunut tolppia irroittamaan porausta varten. Tuki on tuon mallinen:
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT ... ehuone.jpg
Ainut ongelma oli vääntöpiikin kohdalla liian suuri koneen kallistuminen, jolloin imusarja kalahti tukeen. Nyt laitettu vibratechnicsin moottorinkiinnikkeet ja kone pysyy paikoillaan. Noita vakio moottorinkumeja meni pari kappaletta ihan kahtiakin väännöstä.
GeeTee
Viestit: 157
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:02

Viesti Kirjoittaja GeeTee »

JesseT:Olikin puhe mk4 escosta. Niissä on kaikissa ne pallonivelet. Mk3 escoissa kuten sulla on vielä puslat. Tukivarret käy täysin ristiin, eli jos aikoo mk3 escoa laittaa kuntoon, niin mk4 tukivarret on hyvä ratkaisu.

Melkosen monta 3&4 koppasta ekkeriä olen teurastanu ja kaikissa on puslat alatukivarsien sisäpäässä.. RST:n tukivarsissa kyllä on pallot.
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Ei ole mk4 escoissa ikinä ollut kuin kahdenlaista etutukivartta:

"86AB 3078 A2A" ja "86AB 3079 A2A"

toinen vasen ja toinen oikea ja kumpikin nivelellä. Toki siinä nivelen ympärillä on kumisuojat ja se näyttää kyllä puslalta ennen kuin sen putsaa ja purkaa. Voi toki olla että joku on sinne joko puslat laittanut aikaisemmin tai sitten vanhemmat tukivarret (on esim. varaosana paljon halvemmat).
force115
Viestit: 12
Liittynyt: 09 Helmi 2005 11:59

Viesti Kirjoittaja force115 »

JesseT kirjoitti:Itse en muistaakseni joutunut tolppia irroittamaan porausta varten. Tuki on tuon mallinen:
http://www.kolumbus.fi/ulpu.tuominen/JT ... ehuone.jpg
Ainut ongelma oli vääntöpiikin kohdalla liian suuri koneen kallistuminen, jolloin imusarja kalahti tukeen. Nyt laitettu vibratechnicsin moottorinkiinnikkeet ja kone pysyy paikoillaan. Noita vakio moottorinkumeja meni pari kappaletta ihan kahtiakin väännöstä.
Mutta eikös tuon tolpan joudu irroittamaan vai millä sinne toisellepuolelle vääntää muttereita kiinni. On meinaan aika ahdas väli kun on sisäloksutkin paikoillaan.

Minkäs merkkinen tuo sinun tukesi on?
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Taitaa olla Wiechers tai jotakin sinnepäin. Tilattu CRSC:n kimppatilauksessa. En tiedä mistä saisi yksittäisen. Hinta oli ainakin kimppatilauksessa varsin mukava. Olisko ollut ~40-50e ja todella hyvin istuu. Tehty tosin KE-jetin imusarjaa varten joten tuon EFI:n imusarjan kanssa on hieman tiukempaa. K-jetille on sitten ihan eri mallisensa.
GeeTee
Viestit: 157
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:02

Viesti Kirjoittaja GeeTee »

Purkamissani Foorteissa on ollu alkuperäset alatukivarret.. Med gummipusla.. Saat väittää vastaan, mutta Turboissa ainoastaan "pallo" sisäpäässä..
pac-man
Viestit: 7
Liittynyt: 01 Kesä 2005 21:40

Viesti Kirjoittaja pac-man »

Kuinkas paljon mk4 xr3i:n alusta on matalampi tavalliseen mk4 eskoon verrattuna?
xr3i Escort -89
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

pac-man kirjoitti:Kuinkas paljon mk4 xr3i:n alusta on matalampi tavalliseen mk4 eskoon verrattuna?
25mm on yleisesti ilmoitettu luku.

Ja edelleen ei ole kukaan faktaa näyttänyt, että pallonivelellä varustettuja tukivarsia olisi käytetty vain turbossa. :D
GeeTee
Viestit: 157
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:02

Viesti Kirjoittaja GeeTee »

JesseT: sullahan se "kirjatieto" pitäis olla hallussa?? Kun et vastaankaan ole väittäny?? Tosiaan pihalla seisoo kaverin RST S2, ajettu 128 Tkm, originellit palloalatukivarret (sisäpäässä).. Talossa uudesta ollu -88 Orkku, ajettu pian puolimiljoonaa, tukivarressa oli pusla ja olis edelleen ellen olis tilannu RST:n tukivartta..
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Kirjatieto ei vain yksinkertaisesti tunne mk4:sen puslallista tukivartta. 86 on tukivarsimalli vaihtunut pois puslallisesta, kaikissa malleissa. No kerropas sitten mistä tuon RST:n tukivarren tilasit ja oliko tarjolla myös puslalla oleva vaihtoehto?
GeeTee
Viestit: 157
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:02

Viesti Kirjoittaja GeeTee »

JesseT:Ei herneitä.. Paikkakunnalla asustava Voortin orkkisvaraosia myynyt heebo kysy suoraan, että "pusla vai pallo sisäpään niveleen"
Avatar
AnttiR
Viestit: 209
Liittynyt: 01 Loka 2005 22:02
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

Nostellaanpa vanhaa aihetta. Eli kysyisin onko kenelläkään kokemusta gmax alustasarjasta mk4 escortissa? http://www.larkspeed.com näyttäisi olevan 195£ alustasarja eli ~280€ äkkiä laskettuna.
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
avoesco
Viestit: 159
Liittynyt: 23 Marras 2005 14:36
Paikkakunta: Nummi-pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco »

JesseT kirjoitti: Tuolla ainakin on vaikka sijainti ja hinta ei kaikkia miellytä:
http://www.zoomotorsport.co.uk/

Mitä puslien hintatasoon tulee ja välttämättä haluaa uretaanipuslat, niin kannattaa katsoa myös deflex:in hinnat.
http://www.deflex.co.uk/
ZOO Roll centre correctors
ZOO Fully adjustable rose jointed rear link kit
Onko kellään kuvia/tietoa enemmän tommosista seteistä?
Ja mitä tuo rose jointed tarkoittaa suomeksi?
On tässä etsiskellyt escon taka akselistoon palikkaa vinkkejä otetaan vastaan...
Kannattaako ostaa vaan vakaajallinen kelka setti vaiko kenties säädettävä?
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
Vastaa Viestiin