Sivu 2/4

Re: Auton alustan korkeuden muuttaminen jousimuutoksin

Lähetetty: 05 Maalis 2012 16:18
Kirjoittaja Gona
Krissellä tais olla omassa MK3 kanssa gazit alla. Muistatko yhtään millanen paperi niissä oli mukana vai oliko ollenkaan?

Re: Auton alustan korkeuden muuttaminen jousimuutoksin

Lähetetty: 16 Huhti 2012 23:43
Kirjoittaja Meizler
Moikka,

Mitä mieltä ootte:

Autona: Ford Mondeo 2001, 1,8i sedan
Rengastus: 215/40-17"

Tarkoituksena olisi alustaa päivittää:

TRW-iskarit joka nurkkaan (eli vakiopituiset)
Jousiksi eibachin madallus jouset 40mm eteen 30mm taakse.

Kyselin korjaamoilta arvioita paljonko noitten vaihto maksaa niin yhdessä paikassa meinas että
menee liian matalaksi noitten renkaiden kanssa kun profiili niin matala.

Apuja ?

Re: Auton alustan korkeuden muuttaminen jousimuutoksin

Lähetetty: 17 Huhti 2012 21:33
Kirjoittaja IziO
Ei todellakaan mene liian matalaksi :D
Mulla sigun autossa joka nurkassa -50mm madallus ja alla 225/45 r17, kesällä on tarkoitus tiputtaa vielä 20mm joka nurkasta.

Re: Auton alustan korkeuden muuttaminen jousimuutoksin

Lähetetty: 19 Huhti 2012 14:40
Kirjoittaja Bambu
Älkää nyt missään nimessä menkö vaihtamaan autonne alustan korkeutta! Jokaisen auton korkeus on tehtaalla mietitty parhaaksi mahdolliseksi kompromissiksi jouston, jäykkyyden sekä korkeuden suhteen. Jos muutatte vakiojousitusta, niin auton käyttäytyminen muuttuu ja sillä voi jopa ajaa radalla nopeampia aikoja. Kuitenkin tieliikenteessä olette vaaraksi kanssa-autoilijoille, koska autonne kulkee madallettuna matalemmalla ja näyttää paremmalta kuin muut vastaavat ja se on erittäin häkellyttävää ja kateutta herättävää varsinkin lakipykäliä nuolevien katsastussetien mielestä!

Re: Auton alustan korkeuden muuttaminen jousimuutoksin

Lähetetty: 19 Huhti 2012 18:09
Kirjoittaja IziO
Bambu kirjoitti:Älkää nyt missään nimessä menkö vaihtamaan autonne alustan korkeutta! Jokaisen auton korkeus on tehtaalla mietitty parhaaksi mahdolliseksi kompromissiksi jouston, jäykkyyden sekä korkeuden suhteen. Jos muutatte vakiojousitusta, niin auton käyttäytyminen muuttuu ja sillä voi jopa ajaa radalla nopeampia aikoja. Kuitenkin tieliikenteessä olette vaaraksi kanssa-autoilijoille, koska autonne kulkee madallettuna matalemmalla ja näyttää paremmalta kuin muut vastaavat ja se on erittäin häkellyttävää ja kateutta herättävää varsinkin lakipykäliä nuolevien katsastussetien mielestä!
:D

Re: Auton alustan korkeuden muuttaminen jousimuutoksin

Lähetetty: 10 Touko 2012 19:04
Kirjoittaja Meizler
Onko normaalia kun nuo 30mm madaltavat jouset vaihtoi taakse niin jää hieman löysäksi se jousi vakioiskarille kun auto kokonaan ilmassa ? Haittaako jotain ? Meneekö leimasta ? Mondeo mk3 sedan 1.8i autona

Re: Auton alustan korkeuden muuttaminen jousimuutoksin

Lähetetty: 24 Touko 2012 12:11
Kirjoittaja amiodaron
Hei,
Ajattelin Eibachin 30 mm madallusjousia farkku mondeo-12. Tuleeko vakio 16" kiekoilla hyvännäköinen vai laitanko 18 " alle samalla?
Kiitos

Re: Auton alustan korkeuden muuttaminen jousimuutoksin

Lähetetty: 24 Touko 2012 20:43
Kirjoittaja svart
Tuossapa kuvatuksii Eibachin jousilla ja eri rengaskokoloilla:

16" (pölärit on perseestä :) )
Kuva

18"
Kuva

19"
Kuva

:wink: kröhöm:viewtopic.php?f=20&t=36911

Re: Auton alustan korkeuden muuttaminen jousimuutoksin

Lähetetty: 01 Marras 2012 20:09
Kirjoittaja Ose.T
tänään tuli tilattua bc:n säädettävä satsi st220 farkkuun :D eihän sitä tullu metsästettyä ku kuukaudenpäivät joka päivä.edessä ja takana on mahdollisuus madaltaa noin 0-150mm ja jäykkyyssäädettävä kans eikä hintaa ollu ku 789e.englannissa ollu aika kova sana st focus porukoissa.katotaan miten käyttäytyy isomman lintan alla.ja se KUNNON tuv lapun puute vähän jännittää.mut kuulemma hyvä inssin mieleen se toinen tuv lappu joka tulee mukana.

Re: Auton alustan korkeuden muuttaminen jousimuutoksin

Lähetetty: 01 Marras 2012 20:24
Kirjoittaja Ose.T
kettu et repesin tolle bambun kirjotukselle :lol:

Re: Auton alustan korkeuden muuttaminen jousimuutoksin

Lähetetty: 05 Marras 2012 21:28
Kirjoittaja juhve
hei ose.t oisko linkkiä pistää mistä löysit ton alustan

Re: Auton alustan korkeuden muuttaminen jousimuutoksin

Lähetetty: 06 Marras 2012 15:06
Kirjoittaja Ose.T
mamasan.fi.Ne maahantuo bc:tä.on halvempia kun englannissa.

http://shop.mamasan.fi/product/show/344 ... lustasarja

Re: Auton alustan korkeuden muuttaminen jousimuutoksin

Lähetetty: 06 Marras 2012 21:01
Kirjoittaja mösjöö
Meizler kirjoitti:Onko normaalia kun nuo 30mm madaltavat jouset vaihtoi taakse niin jää hieman löysäksi se jousi vakioiskarille kun auto kokonaan ilmassa ? Haittaako jotain ? Meneekö leimasta ? Mondeo mk3 sedan 1.8i autona
Jos nyt aivan katsastussetämaisen tarkkoja ollaan niin periaatteessa maksimaalisessa ylösjoustossa on teoreettinen vaara olemassa, että jousi pomppaa välistä pois.

Muistan myös yhden vanhakoppaisen astran, jossa oli halvat tonttijouset ja vakioiskarit. Korista ylös nosturilla ja jousen sai käsin puristettua pois paikoiltaan. Toimii se noinkin, mutta eihän se kunnollinen ole.

Re: Auton alustan korkeuden muuttaminen jousimuutoksin

Lähetetty: 06 Marras 2012 23:44
Kirjoittaja juhve
Ose.T kirjoitti:mamasan.fi.Ne maahantuo bc:tä.on halvempia kun englannissa.

http://shop.mamasan.fi/product/show/344 ... lustasarja

tota ookko ihan varma et toi käy farkkuun kun ei siä mitään mainita
meinaan farkussa ja sedanissa on aivan erilaiset taka iskarit

Re: Auton alustan korkeuden muuttaminen jousimuutoksin

Lähetetty: 08 Marras 2012 13:06
Kirjoittaja Ose.T
englannista tuli ainakin 100%kyllä joo mut en tiiä sit.auto ku on nyt siinä kunnossa et peruin tilauksen.tilaan sitten kw variante 1 inox setin 50mm kiinteen pudotuksen taakse.

Re: Auton alustan korkeuden muuttaminen jousimuutoksin

Lähetetty: 08 Marras 2012 14:37
Kirjoittaja Ose.T
Tulikin sitten tilattua varmuuden vuoksi tämmönen satsi.
http://www.modificars.fi/tuotteet/varia ... d-Mondeo-4
BC:n satsi ku ei sittenkään sovi autoon.Neljältä firmalta englannista kysyin ja kaikki sanoi et kyllä käy.mut ei käy kun tässä on iskari ja jousi erillään toisista eikä yhdessä nipussa.Kuvako niille olis pitäny piirtää perkele.

kesällä sitten tilaan kaveriksi säädettävät tukivarret ym ym....

Re: Auton alustan korkeuden muuttaminen jousimuutoksin

Lähetetty: 26 Marras 2012 13:08
Kirjoittaja Eeska91
Tässä mietinnässä farkku mondeoon -97vm -40mm lesjöforsin madallusjousia. Onko rengastus ens kesänä sopiva kun tulee 215/45/17 tai sitten 215/45/18 eteen ja taakse 235/45/18 kumit?

Re: Auton alustan korkeuden muuttaminen jousimuutoksin

Lähetetty: 26 Marras 2012 19:03
Kirjoittaja Ose.T
ihan ok setit on.ei kyl pitäs olla mitään ongelmia noin miedon madalluksen kanssa.jos tulee taakse 235 levee niin ootko miettiny 40 profiililla.pienenis riski kuitenki et ei raavi.Vaikka uskosin et ei raapis sillä 45:llakaan.

Re: Auton alustan korkeuden muuttaminen jousimuutoksin

Lähetetty: 28 Marras 2012 19:27
Kirjoittaja mösjöö
215/45-17 Pyörii takuuvarmasti, ajan kanssa eri juttu jos hirveesti kuoleentuvat. Noista 18" en olis varma ja niihin melkein ottaisin 40 profiiliksi jos haluaa leveemmän. Takana varmasti toimisi 235/45-18 ja mahtuisivat olemaan. Eteen ehkä 225/40-18, joka on vain 12mm suurempi halkaisijaltaan kuin tuo vertailtava 215/45-17.

Re: Auton alustan korkeuden muuttaminen jousimuutoksin

Lähetetty: 04 Joulu 2012 18:54
Kirjoittaja Ose.T
nyt on kw:n satsi alla.Mutta Jäi minusta liian korkeaksi.takana on 50mm kintee madallus ja edessä on laskettu tappiin asti.toivottavasti toi madaltuu vielä ajan kans kunhan takaa ei madaltuis enempää ku ei ole säädettävä.keula sais madaltua vielä abaut 40mm-50mm niin olis mun silmään avot.mut ei ole kierteitä enempää :evil:

Seuraavaksi alkaa jaonmuutos lättyjen teko tommi´s billetillä.paksuus tulee olemaan 20mm-30mm.renkaiksi tulee falkenin ziex:it koko on eteen 8.5" vanteelle 205/40/18 ja taakse 9.5" 225/40/18.

Re: Auton alustan korkeuden muuttaminen jousimuutoksin

Lähetetty: 15 Joulu 2012 14:43
Kirjoittaja MattiU
Mitä eroa farkku ja sedan sierran jousissa on kun ei nui madallusjousi satsit mene päikseen ?

Re: Auton alustan korkeuden muuttaminen jousimuutoksin

Lähetetty: 17 Joulu 2012 09:46
Kirjoittaja KajS
Sedanissa ja Hatchbackissa on coiloverit eli iskari on jousen sisällä, yhdessä paketissa. Farmarissa taas jousi on erillään ja iskari hieman viistossa; etunojassa ja yläpäät lähempänä toisiaan. Juurikin tuosta syystä farmarien (madalletut) alustasarjat ovat mallia one-size-fits-all eli ei korkeussäätöä takapäässä. Sedanin ja Hatchbackin sarjoissa voi ruuvata stancen kohdalleen, mikäli jousi on riittävän lyhyt.

Re: Auton alustan korkeuden muuttaminen jousimuutoksin

Lähetetty: 18 Helmi 2013 18:38
Kirjoittaja oogoo
Tälläviikolla pitäis saapua JOM korkeussäädettävä alustasarja focukseen :)

Re: Auton alustan korkeuden muuttaminen jousimuutoksin

Lähetetty: 21 Huhti 2013 12:22
Kirjoittaja Eeska91
Oon koittanu ettiä että mitä eroa on vakio escortin iskareilla ja xr3in iskareilla. Onko pituudessa eroa? Kannattaako nuihi xr3i tolppiin sitte laittaa 55mm madaltavat jouset vai 40mm.

Re: Auton alustan korkeuden muuttaminen jousimuutoksin

Lähetetty: 21 Huhti 2013 13:19
Kirjoittaja juhve
XR3I malli on 10mm matalempi vakiona kuin tavis