Seuraajista OHC 2,0
Seuraajista OHC 2,0
Alko hiipiä epäilys mieleen.... tallaisen amatöörin mieleen....
Kun tuossa laittelin venttiilien välyksiä kohdilleen että onkohan kaikki kohdallaan kun joutu ruuvaa kovin ylös noita "säätö nuppeja"
ja näyttäis ottavan nokka seuraajaan aika laidoista kiinni......
Kaikki voi tietenkin johtua mun kokemattomuudesta.....
Mutta tuossa olis nippu kuvia kahdesta eri seuraajasta....
http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showa ... search=all
Nokka on Kent Camsin FR32 ja juuri paikalleen laitettu....
Ihan varmuuden välttämiseksi kyselen.... jos tuonne vaik joutuis laittelee venojen varsien päälle palikat.... vai mitä ne nyt onkaan....
Miltä homma näyttää teidän mielestä??
Minä kiitän ja kumarran jälleen
Kun tuossa laittelin venttiilien välyksiä kohdilleen että onkohan kaikki kohdallaan kun joutu ruuvaa kovin ylös noita "säätö nuppeja"
ja näyttäis ottavan nokka seuraajaan aika laidoista kiinni......
Kaikki voi tietenkin johtua mun kokemattomuudesta.....
Mutta tuossa olis nippu kuvia kahdesta eri seuraajasta....
http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showa ... search=all
Nokka on Kent Camsin FR32 ja juuri paikalleen laitettu....
Ihan varmuuden välttämiseksi kyselen.... jos tuonne vaik joutuis laittelee venojen varsien päälle palikat.... vai mitä ne nyt onkaan....
Miltä homma näyttää teidän mielestä??
Minä kiitän ja kumarran jälleen
Taunus 2.0 L -75-
Transit 2.5 turpotiisseli -96- piiiitkä versio
Focus 2.0 Ghia Wagon -06
- kukaan ei ole täydellinen -
Transit 2.5 turpotiisseli -96- piiiitkä versio
Focus 2.0 Ghia Wagon -06
- kukaan ei ole täydellinen -
Ei oo....
Viime kesänä kävi kansi koneistamolla seetien laitossa.....
Viime kesänä kävi kansi koneistamolla seetien laitossa.....
Taunus 2.0 L -75-
Transit 2.5 turpotiisseli -96- piiiitkä versio
Focus 2.0 Ghia Wagon -06
- kukaan ei ole täydellinen -
Transit 2.5 turpotiisseli -96- piiiitkä versio
Focus 2.0 Ghia Wagon -06
- kukaan ei ole täydellinen -
Re: Seuraajista OHC 2,0
Ei auennut noi kuvat mulle, mutta ne geometrian kannattaa kyllä tarkistaa esim. seuraavalla tavalla. Väritä tussilla seuraajien liukupinnat ja laitat ne paikelleen. Sitten pyörität nokkaa jolloin näet helposti pysyykö nokka seuraajan liukupinnalla. Kosketus pitäisi olla keskellä liukua.Sodfor kirjoitti:Alko hiipiä epäilys mieleen.... tallaisen amatöörin mieleen....
Kun tuossa laittelin venttiilien välyksiä kohdilleen että onkohan kaikki kohdallaan kun joutu ruuvaa kovin ylös noita "säätö nuppeja"
ja näyttäis ottavan nokka seuraajaan aika laidoista kiinni......
Kaikki voi tietenkin johtua mun kokemattomuudesta.....
Mutta tuossa olis nippu kuvia kahdesta eri seuraajasta....
http://airfoto.fujikuvat.fi/album/showa ... search=all
Nokka on Kent Camsin FR32 ja juuri paikalleen laitettu....
Ihan varmuuden välttämiseksi kyselen.... jos tuonne vaik joutuis laittelee venojen varsien päälle palikat.... vai mitä ne nyt onkaan....
Miltä homma näyttää teidän mielestä??
Minä kiitän ja kumarran jälleen
Ne seuraajat tulee väärään kulmaan jos nokan perusympyrä poikkeaa paljon vakio nokasta. Mutta tuolla tussi testillä näet onko seuraajat oikein.
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
Taunus 2.0 L -75-
Transit 2.5 turpotiisseli -96- piiiitkä versio
Focus 2.0 Ghia Wagon -06
- kukaan ei ole täydellinen -
Transit 2.5 turpotiisseli -96- piiiitkä versio
Focus 2.0 Ghia Wagon -06
- kukaan ei ole täydellinen -
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 15:02
Ihan mielenkiinnosta kysyisin et mistä toi sit johtuu jos se seuraaja jää vähän vinoon.? Ite kun laiton oman uuden nokan paikalleen ni pari seuraajaa oli ehkä ihan vähän vinossa, mut ihan hyvinhän toi on jo toiminut pari kuukautta eikä sieltä oo mitään kulunu. tulipa vielä toi nokka laitettuu noilla orkkis palikoilla eli mitään muuta uutta osaa sinne ei tullu kuin toi nokka eikä mulla ainakaan vielä oo mitään ongelmia ton kanssa ollut.ZyaS kirjoitti:nii ja sivusta katsottuna kun nokka on ylöspäin niin seuraajan/nostimen millä sitä haluaankaan kutsua pitää olla suorassa. ei yhtään vinossa. jossain näin viime viikolla hienon kuvankin ko. asiasta.. 8)
Toi geometria ei varmaan myöskään oo ihan kohallaan kun mulla jäi kans toi "säätöpuolen" tappi ylemmäksi eli se seuraaja ei nyt tullu ihan niikun sen siellä pitäs olla. Mut mulla on varmaankin ollu nyt hyvää tuuria mukana tässä asennuksessa. ja kyllähän se vielä tietysti kerkee sieltä kulumaan mut luulis et ois jo kulunu ku oon ajellu kuitenkin 2000 kilsaa.
Venttiilit eripituisia (venat uppoaa kanteen), jolloin geometria menee vituralleen ja seuraajat eivät ole suorassa. Niin kauan ei ole mitään hätää kun nokka pysyy seuraajien liukupinnalla.martikainen kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kysyisin et mistä toi sit johtuu jos se seuraaja jää vähän vinoon.? Ite kun laiton oman uuden nokan paikalleen ni pari seuraajaa oli ehkä ihan vähän vinossa, mut ihan hyvinhän toi on jo toiminut pari kuukautta eikä sieltä oo mitään kulunu. tulipa vielä toi nokka laitettuu noilla orkkis palikoilla eli mitään muuta uutta osaa sinne ei tullu kuin toi nokka eikä mulla ainakaan vielä oo mitään ongelmia ton kanssa ollut.
Toi geometria ei varmaan myöskään oo ihan kohallaan kun mulla jäi kans toi "säätöpuolen" tappi ylemmäksi eli se seuraaja ei nyt tullu ihan niikun sen siellä pitäs olla. Mut mulla on varmaankin ollu nyt hyvää tuuria mukana tässä asennuksessa. ja kyllähän se vielä tietysti kerkee sieltä kulumaan mut luulis et ois jo kulunu ku oon ajellu kuitenkin 2000 kilsaa.
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
Nyt on uusi kuva sarja netissä....
http://photobucket.com/albums/a130/Sodfor/
Kuvassa on nokka aina merkattu mustalla lootalla.....
Ainoo et kuvat on just väärässä järjestyksessä.... seuratkaa kuvan numerointia....
CRSC ja Tane foorumiin oon kanssa laitellut saman kyselyn ja pohdinnan....
Tässä keräillään eri mielipiteitä ja tietoja monesta suunnasta.....
http://photobucket.com/albums/a130/Sodfor/
Kuvassa on nokka aina merkattu mustalla lootalla.....
Ainoo et kuvat on just väärässä järjestyksessä.... seuratkaa kuvan numerointia....
CRSC ja Tane foorumiin oon kanssa laitellut saman kyselyn ja pohdinnan....
Tässä keräillään eri mielipiteitä ja tietoja monesta suunnasta.....
Taunus 2.0 L -75-
Transit 2.5 turpotiisseli -96- piiiitkä versio
Focus 2.0 Ghia Wagon -06
- kukaan ei ole täydellinen -
Transit 2.5 turpotiisseli -96- piiiitkä versio
Focus 2.0 Ghia Wagon -06
- kukaan ei ole täydellinen -
pitäsköhän tossa olla ne liukupinnaltaan pitemmät seuraajat siis niitä mitä käytetään näissä rallivehkeissä sun muissa kilipureissa joissa venttiilin nousua on paljonSodfor kirjoitti:Nyt on uusi kuva sarja netissä....
http://photobucket.com/albums/a130/Sodfor/
Kuvassa on nokka aina merkattu mustalla lootalla.....
Ainoo et kuvat on just väärässä järjestyksessä.... seuratkaa kuvan numerointia....
CRSC ja Tane foorumiin oon kanssa laitellut saman kyselyn ja pohdinnan....
Tässä keräillään eri mielipiteitä ja tietoja monesta suunnasta.....
Mulla on piperin nokassa 11.8mm nostoa ja alkuperäisillä lyhyillä seuraajilla. Riippuu varmaan enempi asteista vaatiiko pidemmällä liukupinnalla olevat seuraajat (luulisin... en tiedä).henu kirjoitti: pitäsköhän tossa olla ne liukupinnaltaan pitemmät seuraajat siis niitä mitä käytetään näissä rallivehkeissä sun muissa kilipureissa joissa venttiilin nousua on paljon
Kuvista paha sanoa mitään, nokan kosketus kohta seuraajaan ratkaisee.
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
Sama minullakin vähän huvitti... mutta voihan ne toimia ihan hyvin noinki. Ei pääse ainakaa hyppää pois päältä mitenkään.Jaakko85 kirjoitti: jep ihan päin pyllyä näyttää olevan.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Jep....
Ne on väärinpäin noi jouset.... tiedän...
Mutta tuntuivat pysyvän paremmin paikallaan ja painavan paremmin seuraa sitä säätö"palloa" vasten.
Pitää tehdä toi tussi testi....
Ne on väärinpäin noi jouset.... tiedän...
Mutta tuntuivat pysyvän paremmin paikallaan ja painavan paremmin seuraa sitä säätö"palloa" vasten.
Pitää tehdä toi tussi testi....
Taunus 2.0 L -75-
Transit 2.5 turpotiisseli -96- piiiitkä versio
Focus 2.0 Ghia Wagon -06
- kukaan ei ole täydellinen -
Transit 2.5 turpotiisseli -96- piiiitkä versio
Focus 2.0 Ghia Wagon -06
- kukaan ei ole täydellinen -