sierran kiekkamittari

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

sierran kiekkamittari

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

minkäväristä johtoa pitkin tulee impulssi?
irc voicecoil
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

vihreä.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Jatketaan vaikka tähän, eli 2.0ohc ja motocraftin kärjetön sytytys. Ja siinä "ohjainboksissa" on 6 johtoa eli 2 jakajalle, 2 puolalle ja maadoitus. Sitten siihen jää vielä keskelle yksi musta-vihreä niin mikäs se on, kiekkamittari :?: vai
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

VesQ kirjoitti:Jatketaan vaikka tähän, eli 2.0ohc ja motocraftin kärjetön sytytys. Ja siinä "ohjainboksissa" on 6 johtoa eli 2 jakajalle, 2 puolalle ja maadoitus. Sitten siihen jää vielä keskelle yksi musta-vihreä niin mikäs se on, kiekkamittari :?: vai
Eikös toi ole 1.6 sytytys??? tutun näköinen--> http://personal.inet.fi/koti/eemeli/sytto.jpg

Olisi se sitten aivan minkä värinen tahansa(tyypillisesti kyllä täysin vihreä) niin siltikin, siinä kiekkamittarinkin kytkentäohjeessa aina sanotaan että (ignitioncoil -)PUOLAN MIINUS.

Eli niistä johdoista mitkä menevät puolalle toinen taitaapi olla vihreä. :wink:

Mustavihreä on muistaakseni syttövirran tulo virtalukolta sille boxille? not sure.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

Eemeli kirjoitti: Eikös toi ole 1.6 sytytys??? tutun näköinen--> http://personal.inet.fi/koti/eemeli/sytto.jpg

Olisi se sitten aivan minkä värinen tahansa(tyypillisesti kyllä täysin vihreä) niin siltikin, siinä kiekkamittarinkin kytkentäohjeessa aina sanotaan että (ignitioncoil -)PUOLAN MIINUS.

Eli niistä johdoista mitkä menevät puolalle toinen taitaapi olla vihreä. :wink:

Mustavihreä on muistaakseni syttövirran tulo virtalukolta sille boxille? not sure.

kyllä samaa mieltä... tosin tota sytytys pakettia on myös 2.0:ssa :D
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Kyllä hyvinkin tuon kuvan mukainen, voi olla ykskutosenkin ei tietoa

Eli ajattelin homman näin :
Boksista 2 johtoa jakajalle
boksista 2 johtoa puolalle (vihreä plussaan ja musta miinukseen, tai sitten toisinpäin :) )
boksista ruskea johto maihin
virtalukolta plussa puolan plussaan eli samaan boksilta tulevaan

mutta edelleen se keskellä oleva vihreämusta jää ylimääräiseksi

Sattuukos kenelläkään olemaan jonkinlaista kytkentäkaaviota tuohon, pitäisi meinaan vkloppuna saaha tulille tuo :D
cossu2
Viestit: 264
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:17

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Eipäs osunut silmään tuo topic

Jaa että se onkin noinkin viisas laitos, ei olisi ihan heti tullut mielee mikään starttiin liittyvä
HELLbound
Viestit: 174
Liittynyt: 14 Maalis 2005 19:45
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja HELLbound »

mulla näyttää ihan päin per...tä koko mittari, vaikka on signaali otettu vihreästä johdosta!!!! mittari on alkuperäinen, mutta jälkeenpäin asennettu. Tyhjäkäynnillä näyttää nollaa ja kierroksia kun ruttaa kehiin, niin nousee viisari, mutta aikas vaivalloisesti.....eli näyttää liian vähän...kyseessä on sierra 1.6i cvh ja mittari otettu samanlaisesta sierrasta, samalla koneella ja saman vuotinenkin!!!
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

HELLbound kirjoitti:mulla näyttää ihan päin per...tä koko mittari, vaikka on signaali otettu vihreästä johdosta!!!! mittari on alkuperäinen, mutta jälkeenpäin asennettu. Tyhjäkäynnillä näyttää nollaa ja kierroksia kun ruttaa kehiin, niin nousee viisari, mutta aikas vaivalloisesti.....eli näyttää liian vähän...kyseessä on sierra 1.6i cvh ja mittari otettu samanlaisesta sierrasta, samalla koneella ja saman vuotinenkin!!!
Aika normaalia noissa sierran alkup. kiekkamittareissa toi et ne ajan myötä näyttää mitä sattuu. Joskus vika piilee siinä että mittarin kun purkaa niin siellä on murtunut niitä juotoksia, joten kosketus on huono.

Tai... Olet varma siitä että mittari on 1.6i:n? Vähän kuvastais tuo toiminta että olis xr4 mittari. Eli näyttää liian vähän kun on tehty 6 koneelle.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
HELLbound
Viestit: 174
Liittynyt: 14 Maalis 2005 19:45
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja HELLbound »

tutun sierrasta toi on...ja oli varmasti 1.6i
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

HELLbound kirjoitti:tutun sierrasta toi on...ja oli varmasti 1.6i
Okei... sitten ei muuta kuin mittari pöydälle osiksi ja tarkistat kaikki kierroslukumittarilla olevat juotokset että ei ole murtumia niissä. Omassa ainakin oli yhden johdon juotos murtunut->tinasin takaisin niin alko mittari toimia kuten pitääkin.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
HELLbound
Viestit: 174
Liittynyt: 14 Maalis 2005 19:45
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja HELLbound »

ok
HELLbound
Viestit: 174
Liittynyt: 14 Maalis 2005 19:45
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja HELLbound »

nyt sitten käyn kaikki juotokset kolvilla läpi tosta rundarin piirilevystä....
HELLbound
Viestit: 174
Liittynyt: 14 Maalis 2005 19:45
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja HELLbound »

nyt testaamaan.....toivotaan parasta
HELLbound
Viestit: 174
Liittynyt: 14 Maalis 2005 19:45
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja HELLbound »

Eemeli kirjoitti: Okei... sitten ei muuta kuin mittari pöydälle osiksi ja tarkistat kaikki kierroslukumittarilla olevat juotokset että ei ole murtumia niissä. Omassa ainakin oli yhden johdon juotos murtunut->tinasin takaisin niin alko mittari toimia kuten pitääkin.
johdon???
HELLbound
Viestit: 174
Liittynyt: 14 Maalis 2005 19:45
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja HELLbound »

eipä kolvi auttanut asiaan.....pitää koittaa ottaa impulssi puolan miinuksesta...
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

HELLbound kirjoitti:johdon???
Eli siitä mittarin piirilevyltä lähtee olikos se nyt kolme johtoa siihen mitterikoneistolle. minulla niistä johdoista yksi oli murtunut irti juotoksesta... tai siis ei ollu katki asti mutta tina oli haljennut irti piirilevystä. eikä näköjään saanu siitä kosketusta kunnolla.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
HELLbound
Viestit: 174
Liittynyt: 14 Maalis 2005 19:45
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja HELLbound »

ai....mulla lähti kolme "tankoa"... :?
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

HELLbound kirjoitti:ai....mulla lähti kolme "tankoa"... :?
Varmasti kuitenkin ymmärsit mitä tarkoitettiin..
TARKISTA VIRRAN KULKU MITTARIN KONEISTOSTA --> JOHTOSARJAAN!!
HELLbound
Viestit: 174
Liittynyt: 14 Maalis 2005 19:45
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja HELLbound »

ongelma ratkesi!!!! joku oli vissiin ropannut tota mittaria, ku oli viisari liian "kovaa" tappia vasten eli mikä lie jousivoima vastaan siellä vänkääkin!!!! :? ts. kasattu päin vi..ua!!!
HELLbound
Viestit: 174
Liittynyt: 14 Maalis 2005 19:45
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja HELLbound »

pitäiskö muuten tossa 1,6i koneessa olla rajoitin??? kiertää meinaan aivan tolkuttomasti toi mun mylly...
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

HELLbound kirjoitti:pitäiskö muuten tossa 1,6i koneessa olla rajoitin??? kiertää meinaan aivan tolkuttomasti toi mun mylly...
Hmm... 1.6i Cvh Kai siinä rajoitin kuulus olla. Ainakin 2.0i OHC:ssä on 6500rpm rajoitin siinä boxissa.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
HELLbound
Viestit: 174
Liittynyt: 14 Maalis 2005 19:45
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja HELLbound »

liekö joku anturi pimeenä??? ottaa meinaa 7000-8000rpm helposti....kuulostaakin ihan prätkältä :lol: !! Jostain oon saanut sellaisen käsityksen, että jossain päin vaihdelaatikkoa olisi jokin anturi mikä antaa boksille tietoa kierrosluvusta!!???!! voi olla tietenkin et oon ihan hakusessa mut..... :?
Sierrain
Viestit: 135
Liittynyt: 25 Maalis 2005 15:10
Paikkakunta: Kyrsälä

Viesti Kirjoittaja Sierrain »

se on ihan selkeesti Virikone :lol: Kovaa ajoa vaan.... :lol:

Ei vaan ei se varmaan vakio koneelle hyvää tee......
Osaamattomat valittaa
Vastaa Viestiin