Sierra ei käynnisty

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
jone
Viestit: 43
Liittynyt: 18 Helmi 2005 12:27

Sierra ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja jone »

Elikkä päänvaivaa seuraavasta menopelistä.. Sierra 4*4 clx koneena ruisku dohc.. Aiemmin oli oireena sellainen että ei lähteny käyntiin noin 40-50 asteen lämpötilassa kuumempana kyllä ihan hyvin ja kylmempänä ihan hyvin,mutta noissa lämpötiloissa ei edes yrittänyt vaikka sahasi akun tyhjäksi.. Eli mistä moinen.. itse veikkaisin jotain lämpötila anturia tai vastaavaa.. No nyt sitte emäntä meni sillä aamulla ihan normaalisti töihin ja auto pelas niinkuin pitääkin,mutta töistä lähtiessä se ei enää lähteny käyntiin ja oli kuitenki päivän jo seissyt että olisi pitänyt jäähtyä tarpeeksi tai no ei se käynnistynyt ole vieläkään vaikka on jo viikonlopun seissyt.. Sen verran tuossa eilen jo sitä tutkin että kipinää ei tule.. kokeilin toisella puolallakin ja ei vieläkään joten puolassa tuskin vika on...
Eli mistä lähtee tota vikaa paikantaan kun tuossa on noita antureitakin niin hiton paljo et niitä ei viittis ihan summillakaan rueta vaihtaan.. Miten tuon keskusyksikön voi resetoida ja pystyykö tuon vikamuistin jotenkin lukemaan itse vai pitääkö käyttää testerin nokassa.. :roll:
Flake
Viestit: 16
Liittynyt: 22 Helmi 2005 16:26

Re: Sierra ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Flake »

jone kirjoitti:Miten tuon keskusyksikön voi resetoida ja pystyykö tuon vikamuistin jotenkin lukemaan itse vai pitääkö käyttää testerin nokassa.. :roll:
Pystyy lukemaan. Tarvitaan pari piuhanpätkää ja ledi. Akun luona on kolminapainen irtonainen liitin josta yhdistetään kaks napaa piuhalla ja yhestä vedetään piuha akun plussaan ja siihen väliin ledi. Sitten vaan virrat päälle ja lasketaan montako kertaa ledi vilkkuu. Aluksi välkkyy muutaman kerran ja noin 10s päästä alkaa näyttämään koodin. Toistaa sitä sitten ainaki pari kertaa. Autodatasta sitten vikakoodin tulkinta. Helppoa kuin heinänteko.
Taivaspaikka varattuna
jone
Viestit: 43
Liittynyt: 18 Helmi 2005 12:27

Viesti Kirjoittaja jone »

no nii.. hyvä homma.. eli mitkä niistä yhdistetään ja mistä ne koodit saa selville eli onko tuolla autodatalla nettisivua tai jotai.. :idea:
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

jone kirjoitti:no nii.. hyvä homma.. eli mitkä niistä yhdistetään ja mistä ne koodit saa selville eli onko tuolla autodatalla nettisivua tai jotai.. :idea:
Ei kyl täysin laillista... mut autodata ohjelma löytyy helpoiten dc++:n avulla. :wink:
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Avatar
Aaltonen
Viestit: 285
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:05
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Aaltonen »

ammätiä mut eiks toi lämpimänä sahaaminen oo sierran ominaisuus..
jone
Viestit: 43
Liittynyt: 18 Helmi 2005 12:27

Viesti Kirjoittaja jone »

Nuori_Sierra_kuski kirjoitti:ammätiä mut eiks toi lämpimänä sahaaminen oo sierran ominaisuus..
Ehkä,mutta se ei taida olla ominaisuus että se ei lähde käyntiin lämpimänä vaikka sahaat akun tyhjäksi.. :shock: Mitkä navat sieltä pistokkeesta pitää yhdistää..
K.S.
Viestit: 173
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja K.S. »

Jos ei noista vikakoodeista saa mitään tulkittua, niin ohmimittaria vaan käteen ja testaamaan antureita.. :)
OHC Sierra 3/4 puhaltimella.
jone
Viestit: 43
Liittynyt: 18 Helmi 2005 12:27

Viesti Kirjoittaja jone »

onko tossa muuten kampiakselin asentotunnistin ja missä se sijaitsee.. se tulis ekkana mieleen.. sitte kait joku lämpötilatunnistin kuse oireili låämpimänäkin(ei kuumana eikä kylmänä)..
jone
Viestit: 43
Liittynyt: 18 Helmi 2005 12:27

Viesti Kirjoittaja jone »

Ei paljon toi autodata valassu.. Mitkä noista pistokkeen navoista pitää yhdistää ja mihin se ledi tulee..??
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Nuori_Sierra_kuski kirjoitti:ammätiä mut eiks toi lämpimänä sahaaminen oo sierran ominaisuus..
taitaa kuulua enemmän ohc:n ominaisuuksiin.
jone
Viestit: 43
Liittynyt: 18 Helmi 2005 12:27

Viesti Kirjoittaja jone »

tuskin ees kuuluu ohc:n ominaisuuksiin käyntiinlähtemättömyys lämpimänä... :shock: Pitkään starttaaminen ehkä,mutta tuskin se että ei ollenkaan käynnisty.. :roll:
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

jone kirjoitti:tuskin ees kuuluu ohc:n ominaisuuksiin käyntiinlähtemättömyys lämpimänä... :shock: Pitkään starttaaminen ehkä,mutta tuskin se että ei ollenkaan käynnisty.. :roll:
joo, pitempi starttaus ja sitten tulille.
jone
Viestit: 43
Liittynyt: 18 Helmi 2005 12:27

Viesti Kirjoittaja jone »

Jahas et kaikki tietää et vikamuistin pystyy ite lukeen,mut kukaan ei tiedä että miten.. :(
JARSKA
Viestit: 11
Liittynyt: 27 Maalis 2005 21:45

Viesti Kirjoittaja JARSKA »

Katoppas piruttas onko bensapumpusta lauennut se ns hätä kytkin löytyypi vararenkaan alta??? :wink:
jone
Viestit: 43
Liittynyt: 18 Helmi 2005 12:27

Viesti Kirjoittaja jone »

Eipä ollu lauennu.. pumppu kyllä pumppaa,mut kipinät on hukassa.. :roll:
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

Sytytysboxi todennäköisesti rikki. On sisälokarissa kiinni.
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

tosta autodatassa sen verran Dc++:sta ladatut ei ole uusimpia versioita ja niissä ei ole kaikkia tietoja. on niin sanottuja demoversioita, koska orkkis autodatassa on "kopiosuojaus" eli se ei anna polttaa kaikkia tietoja. huomasin itte ton systeemin ku yritin kopsaa kaverille sen. päällisin puolin näytti samalta mutta ei ollu sama.

sierrasta kannattaa ne tulpatkin vaihtaa välillä vaikka muuten ei niitä osia tarvii vaihtaa :D :D
jylpertiina
Viestit: 38
Liittynyt: 28 Kesä 2005 01:25

ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja jylpertiina »

..mutta eihän mikään lämpötila anturi yms vaikuta kipinän saantiin..?! jos koneessa on bensaa eli bensa pumppu työntää paineputkeen bensaa sopivalla paineella ja ilma tiet on auki mutta kipinä on kateissa mittaisin itse ensin tulpan johdot (max~14-15kohmia) ja katsoisin tulpat sitten jakajankannen ja puolan sitten puolan virran saanti ja jos puola saa virtaa mutta ei anna kipinää startatessa katsoisin jako remmin luultavasti hampaita puuttuu mutta voi olla että myös jakajan akseli (joissai vanhoissa) tai nokka akseli(siis joku joka pyörittää huorainta) on poikki!! siinä purtavaa illaksi jos toiseksikin eiköhän se vika löydy :wink: :D
riesaracing
Viestit: 7
Liittynyt: 13 Marras 2006 21:29
Paikkakunta: Mikkeli

Re: ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja riesaracing »

jylpertiina kirjoitti:mittaisin itse ensin tulpan johdot (max~14-15kohmia)
millä nuo johdot pystyy mittaamaan? ihan tavallisella yleismittarilla?
Luigi81
Viestit: 74
Liittynyt: 23 Syys 2006 14:42
Paikkakunta: Tammela

Re: ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Luigi81 »

riesaracing kirjoitti: millä nuo johdot pystyy mittaamaan? ihan tavallisella yleismittarilla?
kyllä,niissä on yleensä toi ohmin kuva valintakytkimessä...

kun lähtee kipinää "etsimään" kannattaa vaihtaa vaan suosiolla heti aluks kaikki "halvat" sytkä osat uusiin,kun ne kerran kulutuskamaa kuitenkin on...ei voi kertoa onko virranjakajan kansi taikka tulpanjohdot ehjät vain katsomalla niitä ja toteamalla että hyvältä näyttää :wink:
FORD saa öljyn maistumaan ja remmin luistamaan...
Vastaa Viestiin