Kallistuksenvakaajatangon puslien vaihto (mondeo -95)

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
SamiK
Viestit: 6
Liittynyt: 20 Huhti 2006 17:51
Paikkakunta: Jyväskylä

Kallistuksenvakaajatangon puslien vaihto (mondeo -95)

Viesti Kirjoittaja SamiK »

millä nikseillä nuo saisi vaihdettua näpsäkästi? auto on jo pukilla ja vanhan puslan olen saanut irti. puslaa sitovasta metallilenkistä sain irti vain ylemmän pultin ja siihen homma sitten tyssäsikin kun alempaa pulttia ei mahdu tavallisella 13mm lenkillä avaamaan. runko tulee tielle eikä mutteria mahdu kääntämään kokonaan irti. metallilenkki on jo löysällä mutta ei tarpeeksi että uuden puslan mahtuisi ujuttamaan paikalleen. yhdystankokin on irti mutta sekään ei tuonut vakaajantangolle tarpeeksi liikkumavaraa.

helpotusta tuskaan??
yrde
Viestit: 39
Liittynyt: 16 Huhti 2006 23:00
Paikkakunta: K-P

Viesti Kirjoittaja yrde »

ite löysäsin niitä koneen tukikehdon takapultteja jonkun verran ja laitoin vain lisää värkkiä väliin ja pultit kiinni :lol:
Mondeo ST220 -02
SamiK
Viestit: 6
Liittynyt: 20 Huhti 2006 17:51
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja SamiK »

joo, no sen verran oli jo kiire että pajallehan rassi oli vietävä. sieltä kuulin puslien oston yhteydessä että helppo homma vaihtaa; rengas vaan pois, entiset puslat mäkeen ja uudet tilalle. no, helppous on suhteellinen käsite :)
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Jos on kyse tangon puslista ja ei koiranluista, niin minä löysäsin kiinnikkeitä sen verran että sain tungettua kovaa kumia väliin ja taas mentiin! :D
SamiK
Viestit: 6
Liittynyt: 20 Huhti 2006 17:51
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja SamiK »

lapazu kirjoitti: Sulle on neuvottu niiden yhdystankojen vaihto....
kyllä se mekaanikko puhui mun kanssa samasta asiasta mutta ei sit muistanut että mondeossa tosiaan pitää irrottaa tukikehdon pulttia jotta saa avainta oikeaan pulttiin jne... mutta pääasia että nyt matka jatkuu.
samiharju
Viestit: 694
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:52
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

väkivalta on vaihtoehto... noi kun ei ole liikenneturvallisuuden kannalta tärkeitä osia (lähinnä se kolina haittaa) niin itse olen avannut vain sen pultin joka helposti aukenee ja vääntänyt väkivalloin kiinnikettä suoremmaksi jotta vanhan puslan saa vietyä vakaajaa pitkin pois ja uuden tilalle samalla lailla.
Vastaa Viestiin