Sivu 1/2

ford sierra 2,0doch (kansi)

Lähetetty: 26 Huhti 2005 18:56
Kirjoittaja finnsailor
joo elikkä ostin tommosen pirssin ja ompi kansi halki kannattaako näitä haalata koneistamolle vai "uus" tilalle?meinasin tuolilta tipahtaa ku eräällä
koneistamolla 400-500ekeä olivat vailla rempasta.....
ja kansihan on halki venttiilien välistä palotilasta että silleen 8)

Lähetetty: 27 Huhti 2005 04:13
Kirjoittaja Nsa
Näin IS ruiskusarjaa tuoreeltaan etsineenä, suosittelen lämpimästi ostamaan käytettynä sen kannen. Katselin että kantta ja jopa koko moottoria saa lähes samaan hintaan tai jopa halvemmalla. Ihan kumman asentaminen paremmin luonnistuu :D Kahen nokan säätämisessä saattaa hetki mennä, mutta kaipa ne ajoitusmerkit siinäkin loogiset. Jos halli ja vehkeet löytyy niin vaihda koko motti jostain luovuttajasta :P Ennen päätöstä kannattaa selailla ford ja cossu-foorumeiden myynti-ilmoitukset ja tarvittaessa kepö. Jos jostain läheltä löydät "luovuttajan" niin aika bolt-on hommaks menee :wink:

Lähetetty: 27 Huhti 2005 04:16
Kirjoittaja lalli69
...jos kantta vaihtamaan alat, niin vaihda samantien 16tappinen rs2000 kansi. 8)

Lähetetty: 27 Huhti 2005 10:51
Kirjoittaja sierramies-87
laita koko rs2000 kone apulaitteineen :lol: eikös semmosiakin tekniikan vaihtoja oo ihan laillisesti tehty...muistaaksin tälläkin hetkellä nettiautossa yx semmonen

Lähetetty: 01 Touko 2005 14:23
Kirjoittaja K.S.
Kuinka paljon ne pyytää koneistamoilla yleensä ohjureiden ja venttiilien vaihtotyöstä?? :roll:

Lähetetty: 02 Touko 2005 23:13
Kirjoittaja Meeme
Meneekö muka RS2000:sen kansi heittämällä? Onko kellään kokemuksia? Mitä muutoksia tehossa/tehoalueessa/polttoainetaloudessa?

Lähetetty: 02 Touko 2005 23:24
Kirjoittaja lalli69
Meeme kirjoitti:Meneekö muka RS2000:sen kansi heittämällä? Onko kellään kokemuksia? Mitä muutoksia tehossa/tehoalueessa/polttoainetaloudessa?
Menee heittämällä.
Myös 2,3 16v galaxyn/scorpion kansi sopii.

Imu/pakosarjaakin menee sitten vaihtoon, ym. ym. sähkö härpäkettä ja tingentangelia, mutta kansi sopii. :wink:

Lähetetty: 04 Touko 2005 00:13
Kirjoittaja Zaarin
lalli69 kirjoitti: Imu/pakosarjaakin menee sitten vaihtoon, ym. ym. sähkö härpäkettä ja tingentangelia, mutta kansi sopii. :wink:
Kerrotko mitä kaikkea menee vaihtoon? Itselläni taitaa Scorpparissa mennä kansi vaihtoon 300kkm huollon yhteydessä, joten vaihtoehtoiset "piristykset" ovat aina paikallaan remppaa tehdessä. :wink:

Lähetetty: 05 Touko 2005 17:28
Kirjoittaja hynkkeli
Entäs jarrut ja alusta, pitääkö niille tehdä jotain, jos vaihtaa kanneksi ruisku-dochiin ton rs2000:n kannen, ja tahtoo pitää auton laillisena?

Lähetetty: 05 Touko 2005 20:33
Kirjoittaja lalli69
Zaarin kirjoitti:
Kerrotko mitä kaikkea menee vaihtoon? Itselläni taitaa Scorpparissa mennä kansi vaihtoon 300kkm huollon yhteydessä, joten vaihtoehtoiset "piristykset" ovat aina paikallaan remppaa tehdessä. :wink:
Tarkemmin en osaa sanoa, kun ei kokemusta ko. swapista ole, mutta viisaammat kertokoon...
...ehkä sytkä ym. sähköt RS2000:sta ....
hynkkeli kirjoitti:Entäs jarrut ja alusta, pitääkö niille tehdä jotain, jos vaihtaa kanneksi ruisku-dochiin ton rs2000:n kannen, ja tahtoo pitää auton laillisena?
Periaatteessa mitään muutoksia ei tarvi tehdä, jos penkittää lapun jossa tehot kasvaneet max 20% eli ruisku DOHC = max 144hv (pl. jotkut 4x4 DOHC:t max 150hv)
Jos tehot kasvaa yli tuon 20% niin alusta vastaamaan XR4:sta eli ainakin taakse 10" rummut...

Lähetetty: 06 Touko 2005 20:07
Kirjoittaja ojpukki
Onnistuisko jos sanois konttorilla että kansi on scorpiosta niissähän ei ole kuin 136hp. Ei kai ne tiedä mistä se kansi on

Lähetetty: 06 Touko 2005 21:27
Kirjoittaja hynkkeli
ojpukki kirjoitti:Onnistuisko jos sanois konttorilla että kansi on scorpiosta niissähän ei ole kuin 136hp. Ei kai ne tiedä mistä se kansi on
Kai siinä kannessa/venttiilikopassa nyt lukee, että RS tmv., eikä ne siellä konttorilla muutenkaan mitään täys-tolloja ole :D

Muuten, onkos tuossa scorpion kannessa isommat palotilat, kuin normaalissa dochin kannessa, johtuen isommasta iskutilavuudesta?

Sitä täytyisi ilmeisesti vähän laskea, jos haluaisi toimivan dochissa?

Lähetetty: 07 Touko 2005 14:18
Kirjoittaja finnsailor
öö elikkä rs:n kantta pellin alle?mistä v.tusta niitä löytää?
8)

Lähetetty: 07 Touko 2005 14:19
Kirjoittaja finnsailor
eikö cossun kansi passaa kans? :wink:

Lähetetty: 07 Touko 2005 14:39
Kirjoittaja henu
finnsailor kirjoitti:eikö cossun kansi passaa kans? :wink:
eikös cossun kannen saa käymään ohariin mut ei dohc:iin :roll:

Lähetetty: 07 Touko 2005 15:32
Kirjoittaja Bootsi
finnsailor kirjoitti:eikö cossun kansi passaa kans? :wink:
Cossusta ei passaa 8v DOHC koneeseen mikään. :wink:

Lähetetty: 07 Touko 2005 18:41
Kirjoittaja ojpukki
Venttiilikopan keskiosassa lukee se rs 2000, mutta tarviiko sitä laittaa paikoilleen. Ei niitä konttorilla niin kamalasti kiinnosta mistä se kansi on. Sanoo että se on scorppiosta ja hommaa sen scorpion venttiilikopan keskellä olevan osan. varmaan mennee läpi.

Ei se kansi ole dochi vaan dohc :D

Isomman iskutilavuuden saa myös iskutilavuutta pidentämällä , jolloin palotilavuus voi kannessa olla sama.


hynkkeli kirjoitti: Kai siinä kannessa/venttiilikopassa nyt lukee, että RS tmv., eikä ne siellä konttorilla muutenkaan mitään täys-tolloja ole :D

Muuten, onkos tuossa scorpion kannessa isommat palotilat, kuin normaalissa dochin kannessa, johtuen isommasta iskutilavuudesta?

Sitä täytyisi ilmeisesti vähän laskea, jos haluaisi toimivan dochissa?

Lähetetty: 07 Touko 2005 22:30
Kirjoittaja Monteonisti
Eikös tuo iskun pidentäminen aina pienennä palotilaa? :shock:

Lähetetty: 08 Touko 2005 07:46
Kirjoittaja tanari
Zaarin kirjoitti: Kerrotko mitä kaikkea menee vaihtoon? Itselläni taitaa Scorpparissa mennä kansi vaihtoon 300kkm huollon yhteydessä, joten vaihtoehtoiset "piristykset" ovat aina paikallaan remppaa tehdessä. :wink:
perjaatteessa et pysty käyttämään RS2000 imusarjaa koska läppärunko on väärässäpäässä, joudut siis sahaamaan sarjanpoikki ja hitsaa rungon toiseenpäähän ja hitsaa rungon reijän kiinni sieltä perästä siinä imusarjan modifiointi. sitten pakosarjan joudut todenäkösesti tekemään itse. vesiletkut joudut rakentelemaan mikään vanha letku ei sovi suoraan. johtosarja pitää ottaa RS2000. jakopäänosat ja muut kannen hilut ja suojat rs2000, helpompaa olis pistää koko RS2000 kone kuin vaihtaa pelkkää kantta, vaikka DOHC koneessakin on männissä kolot valmiina 16naulaselle kannelle.


ps. naurattaa hiukan tän topicin "palotilavuudet"

Lähetetty: 08 Touko 2005 19:34
Kirjoittaja Zaarin
^^ OK, taidan pysyä nykyisessä konekonstruktiossa ellei se sitten leviä, jonka jälkeen tungen mielummin veekasin konehuoneeseen. :wink:

Lähetetty: 13 Touko 2005 14:22
Kirjoittaja ojpukki
Tietääkö kukaan millainen sytytys rs2000 escortissa on? Onko suorasytys? Vai perus kärjetön syttö?

Lähetetty: 16 Touko 2005 20:22
Kirjoittaja HarzaTheMan
Kertokaapas, että mikä siitä DOHC Sierran kannesta oikein hajoaa noin 300 tkm ajomäärällä? Kun tuntuu aika monessa myynti-ilmoituksessa lukevan, että kansiremontti on tehty yleensä jossain 250-350 tkm kieppeissä. Mitä kaikkea kannesta menee vaihtoon, paljonko suunnilleen tulee hintaa itse tehtynä ja kannattaako samalla laittaa jotain muutakin uusiksi?

Entä onko ko. autossa jotain muita tyyppivikoja, jotka kannattaa ostotilanteessa tarkastaa? :roll:

Sillä vaan kyselen, kun tuollanen DOHC Sierra kiinnostaisi ja noita ilmoituksia on tullut seurattua jo jonkin aikaa... Toinen vaihtoehto ois varmaan e30 Bemari, takaveto sen jokatapauksessa pitää olla.

Lähetetty: 17 Touko 2005 13:53
Kirjoittaja ZyaS
Dohc:ssa on ollu paljon kansien halkeamisia.

nokkaketjun itse vaihtaisin noilla kilometreillä kun kone kerran avataan.

Lähetetty: 25 Touko 2005 17:39
Kirjoittaja Lep-1
Läysinpäs lopulta kuvan sierrasta jossa kyseinen swappi tehty!!!
RS2000

Lisää autosta on tuolla Bilgallerissa

Varmasti kelpaa ajella!! :)

Lähetetty: 19 Joulu 2006 23:00
Kirjoittaja tikkku
niin tässä ois itsekkin aikomus hommata doch koneinen sierra tod siistikuntoinen vanhemmalta naisihmiseltä mutta kytkin on loppu.. kilometrejä on kertynyt 270 ja on siisti kuin sikapienenä! kaikki sähköherkut löytyy ym :roll: mutta pikkuhiljaa rupiaa arveluttamaan nämä kansien halkeamiset :/ hintakin pyörii 700-1000e kieppeillä autolla nimittäin..