Mondeon etupyörän laakerit

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
Kasperi_83
Viestit: 114
Liittynyt: 06 Heinä 2006 20:53
Paikkakunta: Liminka

Mondeon etupyörän laakerit

Viesti Kirjoittaja Kasperi_83 »

Mul on -93 1.8 Tdi mondeo. Aloin ihmettelee tossa joku aika sitte et ku ajoi urissa ni auto jotenki kääntyili iteksee vaik rattii piti paikallaa. Nostin sit auton ilmaan ni kummatki ei pyörät lenkkas 2-4millii joka suuntaa. ajattelin et se on joku tukivarsi mut ku jarrulevy lenkkas ainoastaa ja satula pysy paikallaa... Tietääkseni laakerit on löysäl tai jotai. Ne ei äännä ollenkaa mikä vittais siihe et ne ois just nyt menos. Yritin kiristää toista ni se oli sen verran lujas kii et se ei kiristyny yhtää.

Onko kova homma vaihtaa nuo eturenkaan laakerit? Tarviiko siihe prässii vai millainen se laakerisysteemi on? Korjaamolle suoraan? Voiko olla muuta vikaa ku noi laakerit jos renkas lenkkuu? :?
Avatar
siipicossu
Viestit: 169
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu »

Ei niitä pysty kiristämmän pitää vaihtaa. Prässi kyllä täytyy olla vaihdettaessa tai ainakin helpottaa huomattavasti.
Ghostman_132
Viestit: 78
Liittynyt: 17 Maalis 2006 14:35

Viesti Kirjoittaja Ghostman_132 »

on siinä aika tappeleminen jos normi välineillä yrität korjata. homma onnistuu, mutta kun sitä ekaa purat niin voi olla aika turhauttavaa :D Toinen meneekin sitten helpommin kun tietää jo mitä tekee ;)
mondeo99
Viestit: 44
Liittynyt: 02 Joulu 2005 11:12
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja mondeo99 »

Yksi vaihtoehto on, jos irroitat itse pyörän napa-asetelman ja viet jonnekin laakerin vaihtoon. Säästät isot tukun rahaa.
Avatar
Aaltonen
Viestit: 285
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:05
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Aaltonen »

Ei oo kartio laakeria????
Kasperi_83
Viestit: 114
Liittynyt: 06 Heinä 2006 20:53
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja Kasperi_83 »

mondeo99 kirjoitti:Yksi vaihtoehto on, jos irroitat itse pyörän napa-asetelman ja viet jonnekin laakerin vaihtoon. Säästät isot tukun rahaa.
Niin Mä mietinkin sitä et käytän jossai sit prässis ne navat. motonetis oli näköjää laakeri sarja n.30€/per rengas. eli ei paha. :P
Ford mondeo 1.8 TDi -93
Ford Mondeo 2.0 TDci -03 AT
Ford mondeo 2.0 TDci -08 103kw aut.
veepee
Viestit: 21
Liittynyt: 21 Huhti 2005 15:55
Paikkakunta: HELLsinki

Viesti Kirjoittaja veepee »

älä herranjestas tee samaa virhettä kuin minä, että ostat motonetin laakerit. eivät kestäneet edes vuotta. tulee halvemmaks ostaa orkkikset mielestäni. itse laitoin alkuperäset motorcraftin laakerit sen jälkeen ku motonettiosat hajos ja pelittää loistavasti
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise...

Mondeo -96 1.6
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Ostaa sieltä motonetistä esim Koyo, SKF, FAG laakerit niin kestää siinä missä alkuperäiset motoraftitkin eikä ota niitä eurolaakeri, merkitön yms kiinalaakereita

Motonetti siitä huono että jos ei osaa katsoa mitä sieltä ottaa niin saattaa tulla laidasta laitaan, kerran käyt ostamassa laakerit niin on SKF ja toisenkerran jotkut pilipalirinkulat

edit:
Ja pakko vielä tuosta motonetin laakeri hommasta, motonet ei valmista mitään tuotetta vaan myy samoja tarvikeosia kuin mikä tahansa muukin varaosaliike. Esim laakereista löytyy mm SKF, Koyo FAG yms ja vaikka jarruosista TWR, SBS, nivelistä Moog, TWR yms merkit jotka on täysin laatumerkkejä, usein jopa parempia laadultaan kuin alkuperäiset esim motocraftin palikat

Tosin sekaan mahtuu sitten kaikenmaailman mitälie-italiaano-kura-osaa mutta kun pitää silmät auki ja katsoo mitä siinä paketin kyljessä lukee niin homma toimii
Vastaa Viestiin