escort 94 takajarru remontti

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
Maasi
Viestit: 9
Liittynyt: 05 Tammi 2007 15:39

escort 94 takajarru remontti

Viesti Kirjoittaja Maasi »

Eli rupesi ekkerin takapäästä kuulumaan ihme rohina aina jarruttaessa! Ilmeisesti sinne pitäs jotai vaihtaa? ku ei oo noita rumpujarruja ikinä tullu availtua niin nyt ois neuvot tarpeen!!

-Eli mitä kaikkea pitäs varaosa kaupasta ostaa?? "jarrukengät, jouset???
-Mites onko tuo kuinka vaativa homma ??
-Ja jotai pikku vinkkejä ettei taas tarvitse purkaa siis rikkoa mitään ylimäärästä! :roll:
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... =264&pos=1

Voi joutua repimään väkivalloin että rumpu lähtee paikaltaan.. :P
Suunnilleen tuolta näyttää varmaan sisäpuolelta tuossakin.
Rälläkkä tai viila avuksi että rummusta hioa saa syntyneen olakkeen pois.
Asennus-sarja on varmaan välttämätön,vanhat jouset sun muut hajoaa kumminkin.
..jaa perskeles,se olikin noin uusi S-kortti :oops:
ei sieltä mitään junia t...
qaz
Viestit: 35
Liittynyt: 18 Loka 2006 18:59
Paikkakunta: varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja qaz »

Ulosvetäjä olis kova juttu tuossa rummun aukaisussa. Voipi meinaan olla pirullisen tiukassa oli ainakin yhdessä pösössä voortista en tiedä.
escort -97 1.4
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

kenkäsarja ja jousisarja riittää yleensä, joskus on menny noita kehintä palikoita mut aika harvoin ton ikäsiin
Avatar
Mataz
Viestit: 206
Liittynyt: 28 Elo 2006 13:06
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Mataz »

kengät, jouset ja ne "kiinnitystapit". jousia ja tappeja ei oo pakko uusia, ite sain ehjänä kaikki irti ja oli sen verran hyvässä kunnossa että en vaihtanu. mut eipähän nuo montaa euroo maksa. ja kenkien kanssa on sitten semmonen homma, että ton ikäsiin eskoihin on taakse kahta (ellei jopa kolmee) eri kokosta kenkää. eli malli mukaan tiskille.. tampereen ad:lta ei ainakaan löytyny sopivaa ennen kun vein vanhan näytille.

ei oo kovin vaativa homma, purku ja kasaus ehkä yhteensä noin 1h-1½h asennustupakoineen. jousien (3kpl) kanssa kun vaan katot että miten päin menevät ja mikä mihinkin kohtaan... vaan eipähän noita taida ees väärin saada laitettua. ja tosta rummusta: itellä ainakin lähti ihan helposti ilman ulosvetäjiä... kun sehän lähtee laakereineen päivineen irti. ne neljä ruuvia vaan sieltä kilven takaa irti jne. ellei sitten kengät laahaa niin pahasti rumpuun että siitä jumittais, tai rumpu kulunu "kuopalle", sit voi tulla ongelmaa.

ainoo veemäinen homma tossa on ne tapit joilla ne kengät lukitaan paikalleen... niitten kanssa pitäs olla kolme kättä että saa pakan pysyyn kasassa ja tapin paikalleen. :D ja jarrumäntien päälle kannattaa heittää vaikka kumilenkki etteivät pääse pulpahtaan ulos, jos ovat pitkään vapaana. ja jarrukilven ja kenkien kosketuskohtiin väliin vähän "liukkaria"... jarruille tarkotettua. :D ja varo ettei mene kitkapintoihin.

ja sitten lopuks säätö (se automaattisäädön hammastettu härpäke) sen verran löysälle että rumpu menee helposti paikalleen. sen jälkeen kiskot käsijarrua pari kertaa ja poljet jarrua niin toi säätö menee kohdilleen.
If anything can go wrong, it will.

Escort 1.6i 16v CLX -94
Maasi
Viestit: 9
Liittynyt: 05 Tammi 2007 15:39

helppo homma

Viesti Kirjoittaja Maasi »

Jep

Nyt on takajarrut kuin uudet. Ainoo mikä oli vähän vittumainen laittaa oli ne jouset niihin tappien päähän.. tosiaan melkein tarvi kolmatta kättä !!

Toinen käsijarrun vaijereista oli vaa jotenkin toista tiukemman tuntunen, ja tuntuu et se puoli ottais aikasemmin kiinni käsijarrua kiskottaessa ?? pitää vissii tutkii auton alta onks siel jotai näkyvää ongelmaa ..
Vastaa Viestiin